• nemogirl

NÄR slutar illamåendet??? :-(

Är i v 8 (7+2) och igår och förrgår mådde jag JÄTTEILLA, för nån vecka sen så hjälpte det att jag åt nånting för att dämpa illamåendet, men det hjälper inte längre..
    Jag har inte spytt nånting än.. Men det kanske kommer det med?! *vill inte* Jag står snart inte ut...... Postafen kan jag inte ta, är redan supertrött..Vill inte somna på jobbet..

Idag har illamåendet varit lite bättre.. När slutade ni att må illa? En sak som är bra
    är att jag inte ätit godis på väldigt länge, var typ sockerberoende förut, men nu är jag inte alls sugen, urk.. Men tror ni det kommer när (om) man slutar må illa??

• Svar på tråden NÄR slutar illamåendet??? :-(
  • Hope8082

Jag är i 11+6 och jag har inte haft problem med illamående på en och en halv vecka nu. Men mådde rejält illa innan det har aldrig kräkts men haft jätteproblem emd trötthet. Har precis efter avslutade studier börjat jobba heltid så det har typ varit jobba sova ett tag. För mig hjälpte det att gå och småäta när jag mådde illa. Så jag aldrig blev hungrig liksom. Har alltid frukt och likanande till hands som jag gått och mumsat på även nu när illamåendet har dämpat sig. Skulle det inte funka så tycker jag din BM borde ha några bra tips? Keep on fighting

• lena86

mitt illamånde höll bara i sej i början kanske en vecka sen gav de sej .. men ät mycket hela tiden de vilktigt.. satt du inte är hungrig..

• Anki78

Jag ör i v 15+5 nu och mår fortfarande rätt så illa... inge kul alls!

• pixi

Ingen tröst, men jag är i vecka 18 och har ännu inte slutat må illa. Samma var det med barn nr 1, då höll det på till vecka 20 ca...

• Micki83

hejhej
    mådde illa fram tom v18-20 kanske. sugtabletter hjälpte mig rätt mycket.

• Elfan

Ingen tröst kanske - jag mådde illa hela tiden, dag som natt. Det som kan lindra är dock som många påpekat att äta ofta & lite. Min räddning på jobbet var knäckebröd med kaviar - hade hela skrivbordslådan full...

• MiaBu

Jag har mått illa sen v 7. Är nu i v. 9 o mår fortfarande illaaaaaa.......

• Pallas

Har inte gått över för mig förrän efter förlossningen någon av gångerna.

• Kimmis

Jag är i vecka 16 och mår bara mer och mer illa för varje dag som går.
    Har spytt 3-4 ggr varje dag sen jag var i vecka 8-9 nån ggn.
    För mig hjälper inga tabletter heller.
    Fick några utskrivna tabletter av läkaren, men dom hjälper inte det minsta.

Svar på tråden NÄR slutar illamåendet??? :-(