• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • Sunrisen
    melissy skrev 2025-03-20 20:45:55 följande:

Nyfikenheten tog över även för mig nyss och fick negativt. Känns inte jättekul men men. Får väl vänta ett par dagar och se om mensen kommer, annars blir det ett nytt test:)

Tråkigt att det var negativt,  förstår verkligen känslan. 
    Ja precis, vi håller tummarna så hårt det bara går 🥰. 

något jag funderade över ikväll är att jag vanligtvis får jätteömma bröst ca 2v innan mens. 
    Jag hade ömma bröstvårtor förra helgen som försvann, några dagar senare blev jag jätteöm i sidorna av brösten, som sedan försvann. 
    Ikväll hade jag väldigt ont igen, men nu är det återigen borta haha, sååå märkligt! Såhär pendlade brukar det aldrig vara, Å andra sidan känns de kanske inte som man brukar ha ont pendlande om man är gravid ? De bör väl sitta i isåfall? 😂

• Sunrisen
    F37L skrev 2025-03-20 19:48:24 följande:
    Det var supernegativt 😅
    Så tråkigt! 
    Hoppas mensen håller sig borta iallafall även för dig 🥹🤞🏻
  • melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-20 21:14:07 följande:

Tråkigt att det var negativt,  förstår verkligen känslan. 
    Ja precis, vi håller tummarna så hårt det bara går 🥰. 

något jag funderade över ikväll är att jag vanligtvis får jätteömma bröst ca 2v innan mens. 
    Jag hade ömma bröstvårtor förra helgen som försvann, några dagar senare blev jag jätteöm i sidorna av brösten, som sedan försvann. 
    Ikväll hade jag väldigt ont igen, men nu är det återigen borta haha, sååå märkligt! Såhär pendlade brukar det aldrig vara, Å andra sidan känns de kanske inte som man brukar ha ont pendlande om man är gravid ? De bör väl sitta i isåfall? 😂

Ja du det är så förvirrande alltihop haha! Har liksom tyckt att jag haft massa symptom som jag inte brukar ha innan mens. Har jag bara inbillat mig då liksom? Sjukt isåfall att det kan bli sån placebo av att man går runt och tänker på symptom hela tiden. Försöker komma ihåg vilka symptom jag hade första gången men minns typ inget förutom ont i magen och större bröst. Jag gick ju på ppiller så avfärdade det som vanliga menssymptomTungan ute

Jag antar att vi alla ses i tråden för BIM April om inte detta går vägen iafSkrattande
  • Sunrisen
    melissy skrev 2025-03-20 21:30:20 följande:
    Ja du det är så förvirrande alltihop haha! Har liksom tyckt att jag haft massa symptom som jag inte brukar ha innan mens. Har jag bara inbillat mig då liksom? Sjukt isåfall att det kan bli sån placebo av att man går runt och tänker på symptom hela tiden. Försöker komma ihåg vilka symptom jag hade första gången men minns typ inget förutom ont i magen och större bröst. Jag gick ju på ppiller så avfärdade det som vanliga menssymptomTungan ute

Jag antar att vi alla ses i tråden för BIM April om inte detta går vägen iafSkrattande

Ellerhur!! Det är verkligen förvirrande haha, man vet inte vad man ska tänka eller tro 😂. 

Ja men precis, samma här! Störigt också för den delen när man kanske inbillar sig, man blir gaaaalen 😂. 
    aha, nej det är klart men vad skönt ändå att kunna avfärda det som mens haha, de är kanske så man ska göra för o få + ;) 😂 
    Ja absolut, det tycker jag verkligen! 🥰 
    Bara till att invänta BIM nu.. men känner inte att den är på g så sätt, ingen mensvärk ännu. Men den kommer säkert som ett brev på posten imorgon, alt så är den några dagar sen, bara för att jäklas ;) haha! 

• Kvinna7

Nu är det iof länge sedan jag var gravid och dessa ägglossningstest fanns inte då. Jag kommer ihåg hur jag räknade och stressade. Det vart trist. När jag släppte det, slappnade av, hade sex lite hipp som happ. Då vart jag gravid. Tog 3 månader från att vi sa "Nu kör vi". Så summan av det hela, slappna av. 

• F37L
    Kvinna7 skrev 2025-03-21 06:52:35 följande:

Nu är det iof länge sedan jag var gravid och dessa ägglossningstest fanns inte då. Jag kommer ihåg hur jag räknade och stressade. Det vart trist. När jag släppte det, slappnade av, hade sex lite hipp som happ. Då vart jag gravid. Tog 3 månader från att vi sa "Nu kör vi". Så summan av det hela, slappna av. 

Vet du vad? Det där är ungefär det dummaste man kan skriva till någon som försöker skaffa barn. Särskilt om det är någon som är ofrivilligt barnlös.
    Det är ignorant, okunnigt och otrevligt. Och dessutom inte sant att det hjälper att slappna av. 
  • Anonym (C)
    F37L skrev 2025-03-21 07:43:06 följande:
    Vet du vad? Det där är ungefär det dummaste man kan skriva till någon som försöker skaffa barn. Särskilt om det är någon som är ofrivilligt barnlös.
    Det är ignorant, okunnigt och otrevligt. Och dessutom inte sant att det hjälper att slappna av. 

Både ja och nej. Klart det inte hjälper bara att slappna av men det är heller ingen nytta med att stressa upp sig för att man inte blivit gravid på några försök. Det är viktigt att förmedla att det är normalt att det tar upp till ett år att bli gravid, annars blir folk förtvivlade när de inte är grsvida efter 2-3 försök. 

Jag blev gravid cykeln innan ivf så kan inte avfärda helt att det inte hjälper att släppa lite på det 🥰

• Kvinna7
    F37L skrev 2025-03-21 07:43:06 följande:
    Ditt svar betyder på okunskap minst sagt. Har man försökt upp emot ett år ja då behöver man söka hjälp.
  • F37L
    Kvinna7 skrev 2025-03-21 12:24:40 följande:
    Ditt svar betyder på okunskap minst sagt. Har man försökt upp emot ett år ja då behöver man söka hjälp.
    Var är okunskapen menar du? 
    Att säga att folk ska slappna av så blir det gravid är så mycket bullshit. 
  • F37L

Början på mens här, så inget lyckat försök denna gången heller. Får väl hoppas på en julbebis då då 😅

Ska se till att slappna av lite bättre till nästa gång så tar det sig säkert. 🙃😅

Svar på tråden När tog det sig för er?