• melissy

När tog det sig för er?

Hoppar in här! Har BIM 22/3 och väntan känns olidlig hahah... har molvärk, känsliga bröstvårtor, jättehungrig och supertrött. Så jobbigt att det lika gärna kan vara menssymptomRynkar på näsan Tänkte testa imorgon bitti och se vad som händer... Håller tummarna för oss alla!

• melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-19 14:16:02 följande:
    du är välkommen att hänga på tråden! 😁
    jaaa, jag förstår dig verkligen!! Håller med dig, de känns som man inte kan ta något symtom som gravsymtom, sjukt påfrestande! 😅 Jag har känt molvärk ett par dar som pendlar mellan hö & vä sida.. och mått illa sedan 2-3 dar tillbaka, samt huvudvärk 2 dar i rad. Och supertrött. Har sovit så mycket de senaste 3 dagarna.. jag somnade 22 igår, vaknade 07 imorse, tog ett test som var neg tyvärr, somnade vid 10 igen & vaknade nu 13:30 🥴?känner mig fortfarande orkelös/trött. Men vi håller tummarna! för oss alla 💞
    Absolut, man ska ju inte ge upp än! <3 Har inte känt av något illamående men det gjorde jag dock inte med första barnet hellerSkrattande Önskar nästan att jag ska må lite illa för det gör jag aldrig annars och då hade det känts lite mer sannolikt att jag faktiskt är gravid...
  • melissy

Har nästan bara molvärk på höger sida, typ vid äggstocken? Fattar inte varför men brukar inte ha det vid mens så jag tolkar det som något positivt tills vidare haha

• melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-20 09:30:02 följande:

Ja, nej det förstås. Åh jaha, får jag fråga hur gammal ditt barn är ? Kan tänka mig den känslan. 

Önskar jag också kunde hålla mig till BIM, 
    Testade nu med en testa tidigt stav från babyplan. 
    Tyvärr visade den ganska starkt negativt.. känner mig otroligt deppig även om jag vet att inget är kört förrän mensen kommer. Men har jag rätt magkänsla så kommer den & säger surprise inom snara dagar. 😔

Åh vad tråkigt... har inte heller så bra magkänsla. Har fått ganska ont i ryggen vilket jag brukar få innan mens. Men såklart finns det fortfarande hopp tills mensen kommer. Ska ta första testet imorgon bitti så får verkligen hoppas. Du får uppdatera när du testat igen!Hjärta
  • melissy

Vi får hålla tummarna lite till hörni! Men självklart förstår jag frustrationen. Vill bara skippa hela denna dagen så jag kan testa imorgon bitti. Känner typ att jag inte kan koncentrera mig på något. Pluggar inför HP men tänker bara på bebis... Brukar också vara torr innan mens så känns konstigt.

• melissy

Verkligen!💞 Får man fråga hur gamla ni är? Jag tror jag är av de yngsta... jag är 21 och försöker nu få ett syskon till min snart 3-åring{#emotions_dlg.flower}

• melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-20 15:16:44 följande:

Ja det var ungt hehe! 🥰 
    Jag fyller 25 snart, och detta är första gången i livet jag försöker mig på att skaffa barn. Har haft en dröm att vara en ung mamma ( precis som du ) tyvärr levde jag i ett misär-förhållande mellan 16-21 års-åldern Där han inte ville ha barn med just mig.

Och sambon jag har idag kände sig inte redo på ett tag men nu är han äntligen efter våra 3 år ihop, därav har det tyvärr dröjt men ja.. jag är lycklig om jag ens lyckas bli gravid känner jag. 💞 
    Känner mig på något vis så otroligt känslosam och ledsen idag, antar pga att testet visade neg. 😣

Så tufft att du levt i ett sånt förhållande:(... men i slutet av dagen är det såklart viktigast att man får barn med rätt person snarare än när och det kan du ju vara trygg med att du hittat! Idag är det ju vanligt att man får barn rätt sent så 25 är verkligen ingen ålder tycker jag. Trots att allt funkat väldigt bra för oss trots ung ålder skulle jag inte rekommendera att någon planerar barn så ung som jag var (jag blev gravid trots ppiller). Det underlättar om man är färdig med skola och allt sånt innan så tycker 25 är ett perfekt läge! 

Men förstår verkligen att det känns tungtHjärta Det enda man kan göra är att försöka igen. Har läst också att det brukar ta i snitt 8 månader så hoppet lever ju verkligen kvar om det inte tar sig första gången:)
  • melissy
    Anonym (22) skrev 2025-03-20 16:16:47 följande:

BIM 22/3 -
    Jag är 21 och har en bebis på 5månader och vi vill redan skaffa en till, min första bebis var oplanerad men välkommen såklart!! Mellan mig och mitt syskon skiljer det 12 månader på pricken och det var helt underbart att växa upp med ett syskon tätt i ålder. Önskar att min bebis får uppleva detsamma såklart 🥰🥹

Så roligt att vi är lika gamla! Det är inte så lätt att hitta faktiskt. Mellan mig och min lillasyster skiljer knappt 14 månader så känner precis likadant kring att ha barnen tätt{#emotions_dlg.flower} Kommer ju skilja ett par år mellan dem ändå men känns rätt lagom, nu är vi på en plats i livet där det känns rätt att skaffa ett syskon också. Men hade gärna haft de ännu tätare egentligen...Tungan ute
  • melissy

Nyfikenheten tog över även för mig nyss och fick negativt. Känns inte jättekul men men. Får väl vänta ett par dagar och se om mensen kommer, annars blir det ett nytt test:)

• melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-20 21:14:07 följande:

Tråkigt att det var negativt,  förstår verkligen känslan. 
    Ja precis, vi håller tummarna så hårt det bara går 🥰. 

något jag funderade över ikväll är att jag vanligtvis får jätteömma bröst ca 2v innan mens. 
    Jag hade ömma bröstvårtor förra helgen som försvann, några dagar senare blev jag jätteöm i sidorna av brösten, som sedan försvann. 
    Ikväll hade jag väldigt ont igen, men nu är det återigen borta haha, sååå märkligt! Såhär pendlade brukar det aldrig vara, Å andra sidan känns de kanske inte som man brukar ha ont pendlande om man är gravid ? De bör väl sitta i isåfall? 😂

Ja du det är så förvirrande alltihop haha! Har liksom tyckt att jag haft massa symptom som jag inte brukar ha innan mens. Har jag bara inbillat mig då liksom? Sjukt isåfall att det kan bli sån placebo av att man går runt och tänker på symptom hela tiden. Försöker komma ihåg vilka symptom jag hade första gången men minns typ inget förutom ont i magen och större bröst. Jag gick ju på ppiller så avfärdade det som vanliga menssymptomTungan ute

Jag antar att vi alla ses i tråden för BIM April om inte detta går vägen iafSkrattande
  • melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-21 22:39:12 följande:
    endast På vänster sida vill jaf tillägga 😅
    Gud, hade exakt samma! Att det strålar ner i ljumsken liksom. Ingen mens än men beräknad imorgon. Börjar misstänka dock att den kommer vara ett par dagar sen. Den brukar komma senare än vad som står i min app, men känns ändå som ett test borde ge utslag nu ungefär 3 dagar innan isåfall:(
  • melissy
    F37L skrev 2025-03-21 18:03:15 följande:

Början på mens här, så inget lyckat försök denna gången heller. Får väl hoppas på en julbebis då då 😅

Ska se till att slappna av lite bättre till nästa gång så tar det sig säkert. 🙃😅

Nej så tråkigt<3 Vi håller alla tummar för julbebis!
  • melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-22 09:25:57 följande:

Ja exakt!! Jasså, åh 🥹 Ja, men de är iofs inte säkert att de ger utslag ändå ännu Om de är något, hoppas för din skull att den håller sig väck 💞
    Tyvärr vaknade jag av en ovälkommen överraskning idag.. ????😔 Sååå ledsen. Vad har allt detta varit Liksom?man känner sig typ galen & sjuk för allt man lyckas känna, som man fantiserar ihop att de är gravsymptom.. 😔 Då håller vi tummarna för en liten till jul istället 🥹. 

Ni får jättegärna stanna kvar & skriva här om ni vill, även sedan vid ÄL så kan vi ju följa upp igen vid BIM 🥹. 
    Känns otroligt ? skönt ? men samtidigt såklart ledsamt att vi är flera som kämpar för samma mål. och jag hoppas så mycket för oss alla att det kommer snart 💞🤞🏻

Åh så tråkigt för dig:( Ja, jag bara väntar in den nu... självklart ska vi följas åt! När har ni beräknad ÄL igen då? Enligt min app ska den vara den 8e men ska testa med äl-stickor för att vara på den säkra sidan. Har dock ganska tur att jag känner av min ÄL tydligt. Får stark smärta i ena äggstocken, så får hålla utkik efter den denna månad. Missade den med 1-2 dagar denna månad (tog ut min kopparspiral bara någon dag efter jag kände smärtan i äggstocken) så det känns ju verkligen segt hahahHjärta
  • melissy

Då vet man vad vi alla ska syssla med 5-9 aprilFlört Skämt åsido så ser jag faktiskt fram emot en ny månad och börja med äl-tester och så. Vill bara att mensen kommer nu så jag får en nystart. Jag använder Flo och Stardust (tycker den senare är bättre faktiskt, började med den denna månad! Utan massa jobbiga betalfunktioner överallt också). Om jag tycker de vanliga älstickorna är för knepiga får jag nog köpa cb digitala jag med...

• melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-24 06:10:45 följande:

Hej på er Igen!! ????. 

som ni vet, fick jag ju mens i lördagsmorse.. det skumma är att jag tycker jag har blött väldigt lite för att vara jag ( det är ingen nidblödning, då det klart är rött som mens ). Och nu ser det nästan ut som att det har avtagit? Alltså på dag 2, jag Brukar ha det i 5-6 dagar alltid.. 😅???? 
    har ni haft samma? Känns jäääätteskumt då det är en väldigt annorlunda mens jämfört med tidigare, men visst kanske den kommer igång igen under dagen. Men alltså vaaaa? ????

Oj vad konstigt! Jag har fortfarande inte fått mens och är på BIM+2 nu. Har inte direkt mensvärk heller så det är lite skumt...
  • melissy

Hej igen hörni! Har haft det kanska kaosigt privat denna månad och inte alls hängt på FL. Vår boendesituation har förändrats plötsligt och därför måste vi såklart pausa bebisverkstad tills allt är stabilt igen. Hänger dock jättegärna och hejar på er andra denna månad! Nu håller vi alla tummar och tår<3 

Svar på tråden När tog det sig för er?