Sunrisen skrev 2025-03-20 15:16:44 följande:
Ja det var ungt hehe! 🥰
Jag fyller 25 snart, och detta är första gången i livet jag försöker mig på att skaffa barn. Har haft en dröm att vara en ung mamma ( precis som du ) tyvärr levde jag i ett misär-förhållande mellan 16-21 års-åldern Där han inte ville ha barn med just mig.
Och sambon jag har idag kände sig inte redo på ett tag men nu är han äntligen efter våra 3 år ihop, därav har det tyvärr dröjt men ja.. jag är lycklig om jag ens lyckas bli gravid känner jag. 💞
Känner mig på något vis så otroligt känslosam och ledsen idag, antar pga att testet visade neg. 😣
Så tufft att du levt i ett sånt förhållande:(... men i slutet av dagen är det såklart viktigast att man får barn med rätt person snarare än när och det kan du ju vara trygg med att du hittat! Idag är det ju vanligt att man får barn rätt sent så 25 är verkligen ingen ålder tycker jag. Trots att allt funkat väldigt bra för oss trots ung ålder skulle jag inte rekommendera att någon planerar barn så ung som jag var (jag blev gravid trots ppiller). Det underlättar om man är färdig med skola och allt sånt innan så tycker 25 är ett perfekt läge!
Men förstår verkligen att det känns tungt

Det enda man kan göra är att försöka igen. Har läst också att det brukar ta i snitt 8 månader så hoppet lever ju verkligen kvar om det inte tar sig första gången:)