• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • Anonym (Söndag)

Är ju tyvärr bara att vänta och se. Jag har haft menscykler med massa symtom och inte varit gravid och menscykler utan symtom och där jag trott jag helt missat ÄL och då varit gravid 😅 Det är så himla olika för alla, olika från gång till gång och både pms och tecken på graviditet kan vara så himla lika.

Jag har alltså både haft mkt flytningar som runnit, trodde det var mens som kom och och då inte varit gravid men en annan gång varit gravid med dom där flyttningarna 😆 

Så jag la ner att försöka analysera och känna efter för mkt, bara graviditetstest som kan säga om det tagit sig eller inte. Jag har fått positivt 9-10 dagar efter ÄL alla gånger. 

• Anonym (X)

Det går inte att veta, men visst är det jobbigt att gå och vänta! För ooss tog det 13 månader innan det tog sig men första halvåret hade vi bara sex när vi kände för det typ en gång i veckan.

• Sunrisen
    Anonym (Söndag) skrev 2025-03-16 11:57:37 följande:

Är ju tyvärr bara att vänta och se. Jag har haft menscykler med massa symtom och inte varit gravid och menscykler utan symtom och där jag trott jag helt missat ÄL och då varit gravid 😅 Det är så himla olika för alla, olika från gång till gång och både pms och tecken på graviditet kan vara så himla lika.

Jag har alltså både haft mkt flytningar som runnit, trodde det var mens som kom och och då inte varit gravid men en annan gång varit gravid med dom där flyttningarna 😆 

Så jag la ner att försöka analysera och känna efter för mkt, bara graviditetstest som kan säga om det tagit sig eller inte. Jag har fått positivt 9-10 dagar efter ÄL alla gånger. 

Tack för ditt svar 🥺. Nej innerst inne vet man ju att det är bara att vänta.. men denna tiden är hemsk mellan ÄL-BIM. Man vet inte vad man ska ta sig till. 😩 De enda jag reagerat på är flytningarna, jag brukar aldrig ha det mellan äl-mens. Torr som ett fnöske haha. Men nu är de flytningar som liksom ? glider ? när jag torkar mig och är typ gul/vita. Men jag vet att kroppen fungerar olika & att man kan ha flytningar även då. Vi får se. Vågar inte testa än iallafall. Har BIM om 6 dagar. Känns bara som det är
    något som händer i kroppen.. men visst så har jag känt de andra 4 gångerna också, bara för man så gärna vill.. däremot har jag nog aldrig prickat & haft sex pricken på ÄL-dag + dagar runtomkring innan. Vi får hoppas och se helt enkelt. 
  • Sunrisen
    Anonym (X) skrev 2025-03-16 12:07:00 följande:

Det går inte att veta, men visst är det jobbigt att gå och vänta! För ooss tog det 13 månader innan det tog sig men första halvåret hade vi bara sex när vi kände för det typ en gång i veckan.

Nej jag vet ju det, ja det är verkligen jobbigt. De värsta med att försöka bli gravid är denna ? eviga ? väntan på att kunna testa. 😩 Jag förstår, vad roligt att ni fick er lilla ❤️.
    Har läst att de kan ta cirkus 1 år att lyckas så, men vi håller tummarna & hoppas.
    Idag mår jag illa Och huvudvärk. Kanske börjar bli sjuk? Så vitt jag vet så kan man inte få sådana symtom såhär tidigt? Det är ju 6 dar till BIM 🥺. 

• Sunrisen

När hade ni börjat testa? 

Jag har både stickor från babyplan och clearblue digital. 

Äl var som sagt 9/3 & BIM är 23/3. 

• Anonym (C)

Jag hoppas ni snart får ett plus, men det är inte ovanligt att det tar upp till ett år innan det tar sig. Har varit gravid två gånger, båda tog ett år ena ma och andra bebis ❤️

Mitt bästa tips är att logga ALLA symtom i typ fertility friend, då kan man se hur det brukar se ut för en och slipper dra för stora växlar på alla känningar. Jag blir tex illamående några dagar innan mensen. Hur många gånger jag fick upp hopp bara för att det skulle raseras. 
    Men då kan man också logga sina flytningar hela cykeln och gå tillbaka och se hur det sett ut innan. När jag blev gravid med vårt barn så hade jag inte de vanliga symtomen som jag kände alla andra månader, ingen mollvärk, inga dragningar i magen och inget illamående, verkligen inget som fick mig att tro att jag var gravid. Förutom avsaknaden av det jag brukade känna. 

Har du flera babyplan så skulle jag börjat testa tio dagar efter äl 🤞

• Sunrisen
    Anonym (C) skrev 2025-03-18 07:03:26 följande:

Jag hoppas ni snart får ett plus, men det är inte ovanligt att det tar upp till ett år innan det tar sig. Har varit gravid två gånger, båda tog ett år ena ma och andra bebis ❤️

Mitt bästa tips är att logga ALLA symtom i typ fertility friend, då kan man se hur det brukar se ut för en och slipper dra för stora växlar på alla känningar. Jag blir tex illamående några dagar innan mensen. Hur många gånger jag fick upp hopp bara för att det skulle raseras. 
    Men då kan man också logga sina flytningar hela cykeln och gå tillbaka och se hur det sett ut innan. När jag blev gravid med vårt barn så hade jag inte de vanliga symtomen som jag kände alla andra månader, ingen mollvärk, inga dragningar i magen och inget illamående, verkligen inget som fick mig att tro att jag var gravid. Förutom avsaknaden av det jag brukade känna. 

Har du flera babyplan så skulle jag börjat testa tio dagar efter äl 🤞

Tack snälla fina du ❤️ Ja precis, det kan ju ta sin tid och de är väl de som känns jobbigt också.. 🥹

Tack för tips, just nu använder jag appen flo och skriver i de flesta dagar med symtom, men ibland undrar jag om jag inbillar mig med allt för att man vill? hur är det Möjligt ens liksom? känner jag efter och inbillar mig att jag har de o de .. 😩 kan tro de lätt blir så tyvärr.. 
    Åh jaha 😱 Sjukt hur olika det är ändå, jag blev gravid förra året i augusti, kände inga symptom mer än att jag fick en nidblödning & mensen var 3 dagar sen. Testa +1-2v med clearblue som sen tyvärr gick över till ett tidigt missfall. Så borde ju ändå va bekräftelse på att jag ? kan ? bli gravid om du förstår hur jag tänker.. 💭 

Jadå, jag tror jag har 40 stickor eller något sådant + några andra test haha, då kan jag med andra ord börja Testa imorgon 🥰
  • Anonym (C)
    Sunrisen skrev 2025-03-18 07:22:29 följande:
    Tack snälla fina du ❤️ Ja precis, det kan ju ta sin tid och de är väl de som känns jobbigt också.. 🥹

Tack för tips, just nu använder jag appen flo och skriver i de flesta dagar med symtom, men ibland undrar jag om jag inbillar mig med allt för att man vill? hur är det Möjligt ens liksom? känner jag efter och inbillar mig att jag har de o de .. 😩 kan tro de lätt blir så tyvärr.. 
    Åh jaha 😱 Sjukt hur olika det är ändå, jag blev gravid förra året i augusti, kände inga symptom mer än att jag fick en nidblödning & mensen var 3 dagar sen. Testa +1-2v med clearblue som sen tyvärr gick över till ett tidigt missfall. Så borde ju ändå va bekräftelse på att jag ? kan ? bli gravid om du förstår hur jag tänker.. 💭 

Jadå, jag tror jag har 40 stickor eller något sådant + några andra test haha, då kan jag med andra ord börja Testa imorgon 🥰
    Det är massor som funkat när man fått mf, oftasr bara något som gått fel i sammanslagningen. Förhoppningsvis har du haft din andel av mf och nästa gång går bra 🙏

Jag brukar tycka det är skönt att börja testa tidigt för då kan jag avförda allt jag känner då det är osannolikt att man har symtom på graviditet innan det syns på test. Innan det är det nog oftast symtom på progesteron som man har högre oavsett man är gravid eller inte efter äl. 
  • Anonym (22)

Åhh, har BIM den 22/3 och vi är inne på försök nummer 3. Som du beskriver så är mitt sekret annorlunda än vad det brukar vara .. ömma bröst men inget annat. Har redan provat ta ett test som visade negativt men vet inte om det är för tidigt .. med förra graviditeten fick jag inte ett plus förens på BIM dagen..

• Anonym (5 år till levande barn)

5 år, två missfall, innan det blev levande barn. 

Svar på tråden När tog det sig för er?