Anonym (C) skrev 2025-03-18 07:03:26 följande:
Jag hoppas ni snart får ett plus, men det är inte ovanligt att det tar upp till ett år innan det tar sig. Har varit gravid två gånger, båda tog ett år ena ma och andra bebis ❤️
Mitt bästa tips är att logga ALLA symtom i typ fertility friend, då kan man se hur det brukar se ut för en och slipper dra för stora växlar på alla känningar. Jag blir tex illamående några dagar innan mensen. Hur många gånger jag fick upp hopp bara för att det skulle raseras.
Men då kan man också logga sina flytningar hela cykeln och gå tillbaka och se hur det sett ut innan. När jag blev gravid med vårt barn så hade jag inte de vanliga symtomen som jag kände alla andra månader, ingen mollvärk, inga dragningar i magen och inget illamående, verkligen inget som fick mig att tro att jag var gravid. Förutom avsaknaden av det jag brukade känna.
Har du flera babyplan så skulle jag börjat testa tio dagar efter äl 🤞
Tack snälla fina du ❤️ Ja precis, det kan ju ta sin tid och de är väl de som känns jobbigt också.. 🥹
Tack för tips, just nu använder jag appen flo och skriver i de flesta dagar med symtom, men ibland undrar jag om jag inbillar mig med allt för att man vill? hur är det Möjligt ens liksom? känner jag efter och inbillar mig att jag har de o de .. 😩 kan tro de lätt blir så tyvärr..
Åh jaha 😱 Sjukt hur olika det är ändå, jag blev gravid förra året i augusti, kände inga symptom mer än att jag fick en nidblödning & mensen var 3 dagar sen. Testa +1-2v med clearblue som sen tyvärr gick över till ett tidigt missfall. Så borde ju ändå va bekräftelse på att jag ? kan ? bli gravid om du förstår hur jag tänker.. 💭
Jadå, jag tror jag har 40 stickor eller något sådant + några andra test haha, då kan jag med andra ord börja Testa imorgon 🥰