• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • Sunrisen
    F37L skrev 2025-03-21 18:03:15 följande:

Början på mens här, så inget lyckat försök denna gången heller. Får väl hoppas på en julbebis då då 😅

Ska se till att slappna av lite bättre till nästa gång så tar det sig säkert. 🙃😅

Nej så trist 🥹. Ja samma här.. hoppas också julbebis 🥹 Känner ömma bröst, illamående imorse & ryggont. Så den är nog på g här med nu. 

Haha.. ja ellerhur 😅😒 
    Vi hoppas på nästa månad 🥰🤞🏻

• F37L
    Sunrisen skrev 2025-03-21 18:22:44 följande:

Nej så trist 🥹. Ja samma här.. hoppas också julbebis 🥹 Känner ömma bröst, illamående imorse & ryggont. Så den är nog på g här med nu. 

Haha.. ja ellerhur 😅😒 
    Vi hoppas på nästa månad 🥰🤞🏻

Eller graviditet 😁
  • Sunrisen
    F37L skrev 2025-03-21 19:36:44 följande:
    Eller graviditet 😁
    Ja det är högsta önskan.. ännu inget positivt svar iaf.. men visst, ingen mens heller ( än ). oftast får jag spottning typ 1 dag innan, så får väl se om de kommer imorgon. :) 
    Kändes dock som att det stack i ena bröstet innan men är så rädd att jag inbillar mig massor så vill inte lägga någon större vikt vid det nu. 😣💞
  • Sunrisen

Nu är ömma brösten borsta igen, helt sjukt vad det pendlar!! Va fasen 🤣 . 
    Tänkte att jag skulle visa en bild till er,jag har ju känt värk från och till sen början på denna veckan, troligtvis kan man väl säkert ha det i väntan på mens som med allt annat ;) 
    Men där jag har målat med svart, där strålar det smärta ibland, och 2 gånger nu har jag känt att det gått ner ljumsken/låret. Har ni känt något liknande? Det gör inte jätteont, men det känns liksom.. 😅

• Sunrisen
    Sunrisen skrev 2025-03-21 22:38:29 följande:

Nu är ömma brösten borsta igen, helt sjukt vad det pendlar!! Va fasen 🤣 . 
    Tänkte att jag skulle visa en bild till er,jag har ju känt värk från och till sen början på denna veckan, troligtvis kan man väl säkert ha det i väntan på mens som med allt annat ;) 
    Men där jag har målat med svart, där strålar det smärta ibland, och 2 gånger nu har jag känt att det gått ner ljumsken/låret. Har ni känt något liknande? Det gör inte jätteont, men det känns liksom.. 😅

endast På vänster sida vill jaf tillägga 😅
  • melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-21 22:39:12 följande:
    endast På vänster sida vill jaf tillägga 😅
    Gud, hade exakt samma! Att det strålar ner i ljumsken liksom. Ingen mens än men beräknad imorgon. Börjar misstänka dock att den kommer vara ett par dagar sen. Den brukar komma senare än vad som står i min app, men känns ändå som ett test borde ge utslag nu ungefär 3 dagar innan isåfall:(
  • melissy
    F37L skrev 2025-03-21 18:03:15 följande:

Början på mens här, så inget lyckat försök denna gången heller. Får väl hoppas på en julbebis då då 😅

Ska se till att slappna av lite bättre till nästa gång så tar det sig säkert. 🙃😅

Nej så tråkigt<3 Vi håller alla tummar för julbebis!
  • Sunrisen
    melissy skrev 2025-03-21 23:11:04 följande:
    Gud, hade exakt samma! Att det strålar ner i ljumsken liksom. Ingen mens än men beräknad imorgon. Börjar misstänka dock att den kommer vara ett par dagar sen. Den brukar komma senare än vad som står i min app, men känns ändå som ett test borde ge utslag nu ungefär 3 dagar innan isåfall:(

Ja exakt!! Jasså, åh 🥹 Ja, men de är iofs inte säkert att de ger utslag ändå ännu Om de är något, hoppas för din skull att den håller sig väck 💞
    Tyvärr vaknade jag av en ovälkommen överraskning idag.. ????😔 Sååå ledsen. Vad har allt detta varit Liksom?man känner sig typ galen & sjuk för allt man lyckas känna, som man fantiserar ihop att de är gravsymptom.. 😔 Då håller vi tummarna för en liten till jul istället 🥹. 

Ni får jättegärna stanna kvar & skriva här om ni vill, även sedan vid ÄL så kan vi ju följa upp igen vid BIM 🥹. 
    Känns otroligt ? skönt ? men samtidigt såklart ledsamt att vi är flera som kämpar för samma mål. och jag hoppas så mycket för oss alla att det kommer snart 💞🤞🏻

• Sunrisen
    F37L skrev 2025-03-21 19:36:44 följande:
    Eller graviditet 😁
    Tyvärr dök det upp en ovälkommen present nu när jag vaknad?. ????😔
  • melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-22 09:25:57 följande:

Ja exakt!! Jasså, åh 🥹 Ja, men de är iofs inte säkert att de ger utslag ändå ännu Om de är något, hoppas för din skull att den håller sig väck 💞
    Tyvärr vaknade jag av en ovälkommen överraskning idag.. ????😔 Sååå ledsen. Vad har allt detta varit Liksom?man känner sig typ galen & sjuk för allt man lyckas känna, som man fantiserar ihop att de är gravsymptom.. 😔 Då håller vi tummarna för en liten till jul istället 🥹. 

Ni får jättegärna stanna kvar & skriva här om ni vill, även sedan vid ÄL så kan vi ju följa upp igen vid BIM 🥹. 
    Känns otroligt ? skönt ? men samtidigt såklart ledsamt att vi är flera som kämpar för samma mål. och jag hoppas så mycket för oss alla att det kommer snart 💞🤞🏻

Åh så tråkigt för dig:( Ja, jag bara väntar in den nu... självklart ska vi följas åt! När har ni beräknad ÄL igen då? Enligt min app ska den vara den 8e men ska testa med äl-stickor för att vara på den säkra sidan. Har dock ganska tur att jag känner av min ÄL tydligt. Får stark smärta i ena äggstocken, så får hålla utkik efter den denna månad. Missade den med 1-2 dagar denna månad (tog ut min kopparspiral bara någon dag efter jag kände smärtan i äggstocken) så det känns ju verkligen segt hahahHjärta
  • Anonym (22)

tant röd dök upp idag för mig med:( jag stannar gärna tills ÄL och nästa BIM.. har beräknad ÄL 7april, ska köra med ägglossningtester denna månad och försöka bebis dansa varannan dag under ÄL veckan. 

jag hoppas vi alla här inne får till det nästa försök 🥹🥰

• Sunrisen
    melissy skrev 2025-03-22 10:59:49 följande:
    Åh så tråkigt för dig:( Ja, jag bara väntar in den nu... självklart ska vi följas åt! När har ni beräknad ÄL igen då? Enligt min app ska den vara den 8e men ska testa med äl-stickor för att vara på den säkra sidan. Har dock ganska tur att jag känner av min ÄL tydligt. Får stark smärta i ena äggstocken, så får hålla utkik efter den denna månad. Missade den med 1-2 dagar denna månad (tog ut min kopparspiral bara någon dag efter jag kände smärtan i äggstocken) så det känns ju verkligen segt hahahHjärta

Ja, inget vidare alls. Men men, inte så mycket att göra åt tyvärr ????🏼. 

Hmm, vilken app använder du? Jag använder FLO & enligt den ska jag också ha ÄL 8/4. Jag använder bara digitala äl-test där man får glad smiley. Och ska försöka få till det åtminstone varannan dag den veckan. 
    åh, de förstår jag! 💞

• Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-03-22 11:20:15 följande:

tant röd dök upp idag för mig med:( jag stannar gärna tills ÄL och nästa BIM.. har beräknad ÄL 7april, ska köra med ägglossningtester denna månad och försöka bebis dansa varannan dag under ÄL veckan. 

jag hoppas vi alla här inne får till det nästa försök 🥹🥰

Neej så trist! :( 
    absolut, det får du gärna. 

har samma tankar som du, varannan dag hoppas jag kunna fixa ????🏼 har beräknad ÄL den 8/4. 

jag håller också tummarna för det 🥹????🏼

• F37L

Även jag har beräknad ÄL 8/4.
    Använder också mig av clearblues ägglossningstester med glad gubbe. 😊

• melissy

Då vet man vad vi alla ska syssla med 5-9 aprilFlört Skämt åsido så ser jag faktiskt fram emot en ny månad och börja med äl-tester och så. Vill bara att mensen kommer nu så jag får en nystart. Jag använder Flo och Stardust (tycker den senare är bättre faktiskt, började med den denna månad! Utan massa jobbiga betalfunktioner överallt också). Om jag tycker de vanliga älstickorna är för knepiga får jag nog köpa cb digitala jag med...

• Sunrisen
    F37L skrev 2025-03-22 17:55:52 följande:

Även jag har beräknad ÄL 8/4.
    Använder också mig av clearblues ägglossningstester med glad gubbe. 😊

Sedär! Då är vi 3 med samma datum ???? 
    Ja de är lättast att läsa av 🥰
  • Sunrisen
    melissy skrev 2025-03-22 18:11:03 följande:

Då vet man vad vi alla ska syssla med 5-9 aprilFlört Skämt åsido så ser jag faktiskt fram emot en ny månad och börja med äl-tester och så. Vill bara att mensen kommer nu så jag får en nystart. Jag använder Flo och Stardust (tycker den senare är bättre faktiskt, började med den denna månad! Utan massa jobbiga betalfunktioner överallt också). Om jag tycker de vanliga älstickorna är för knepiga får jag nog köpa cb digitala jag med...

Ja exakt haha 😂 fullt upptagna allihop 🤪
    i hear you, ser också fram emot nästa månad på något vis. Hoppas på bättre lycka då för oss allihopa ????🏼. 
    Jasså, ska kolla upp den du nämnde sist :) jag har dock premium på flo till typ jan-26, men anser inte det var jätte värt de 🙃 
    ja, tycker de är smidigt & enkelt med CB digitala 🥰
  • Sunrisen

Hej på er Igen!! ????. 

som ni vet, fick jag ju mens i lördagsmorse.. det skumma är att jag tycker jag har blött väldigt lite för att vara jag ( det är ingen nidblödning, då det klart är rött som mens ). Och nu ser det nästan ut som att det har avtagit? Alltså på dag 2, jag Brukar ha det i 5-6 dagar alltid.. 😅???? 
    har ni haft samma? Känns jäääätteskumt då det är en väldigt annorlunda mens jämfört med tidigare, men visst kanske den kommer igång igen under dagen. Men alltså vaaaa? ????

• melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-24 06:10:45 följande:

Hej på er Igen!! ????. 

som ni vet, fick jag ju mens i lördagsmorse.. det skumma är att jag tycker jag har blött väldigt lite för att vara jag ( det är ingen nidblödning, då det klart är rött som mens ). Och nu ser det nästan ut som att det har avtagit? Alltså på dag 2, jag Brukar ha det i 5-6 dagar alltid.. 😅???? 
    har ni haft samma? Känns jäääätteskumt då det är en väldigt annorlunda mens jämfört med tidigare, men visst kanske den kommer igång igen under dagen. Men alltså vaaaa? ????

Oj vad konstigt! Jag har fortfarande inte fått mens och är på BIM+2 nu. Har inte direkt mensvärk heller så det är lite skumt...
Svar på tråden När tog det sig för er?