• F37L

När tog det sig för er?

Även jag har BIM i dagarna. 22/3 för att vara exakt.
    4e försöket och har ett barn sen innan.

Andra försöket blev ett tidigt missfall. Eller kemisk gravidtet. Missfall v 4+3 typ. 
    Alla de här tre försöken har börjat med bruna små blödningar på cykeldag 24, vilket det är idag men hittills inget. 

Också känt mig illamående igår och idag. Men vi får väl se. 😊

• F37L
    Sunrisen skrev 2025-03-19 23:04:02 följande:

Vad roligt, hoppas vi kan dela våra resor tillsammans allihopa ☀️ . 

Vad tråkigt att höra, jag beklagar det. 🥹 
    Men skönt att det ännu inte kommit något, håller tummarna för att det går fint denna gången och att där gror något, när har du tänkt att testa? 🥰

Ja, känslomässigt var det inte fara direkt pga så tidigt och hade ganska dålig känsla direkt. Men börjar känna att det blir långt mellan vårt barn och eventuellt syskon så det var jobbigast. 😊

Testar nog på lördag typ, alltså på Bim. Alternativt några dagar senare. 😅 du då?
  • F37L
    Sunrisen skrev 2025-03-20 09:30:02 följande:

Ja, nej det förstås. Åh jaha, får jag fråga hur gammal ditt barn är ? Kan tänka mig den känslan. 

Önskar jag också kunde hålla mig till BIM, 
    Testade nu med en testa tidigt stav från babyplan. 
    Tyvärr visade den ganska starkt negativt.. känner mig otroligt deppig även om jag vet att inget är kört förrän mensen kommer. Men har jag rätt magkänsla så kommer den & säger surprise inom snara dagar. 😔

Hon är 3.år, och jag är 37 så börjar bli dags 😅😊

Ska nog ta ett testa tidigt idag ändå. Pga nyfiken 😅
  • F37L
    Sunrisen skrev 2025-03-20 19:28:18 följande:
    Förstår 😊
    men vad Spännande! uppdatera gärna resultat 🥰
    Det var supernegativt 😅
  • F37L
    Kvinna7 skrev 2025-03-21 06:52:35 följande:

Nu är det iof länge sedan jag var gravid och dessa ägglossningstest fanns inte då. Jag kommer ihåg hur jag räknade och stressade. Det vart trist. När jag släppte det, slappnade av, hade sex lite hipp som happ. Då vart jag gravid. Tog 3 månader från att vi sa "Nu kör vi". Så summan av det hela, slappna av. 

Vet du vad? Det där är ungefär det dummaste man kan skriva till någon som försöker skaffa barn. Särskilt om det är någon som är ofrivilligt barnlös.
    Det är ignorant, okunnigt och otrevligt. Och dessutom inte sant att det hjälper att slappna av. 
  • F37L
    Kvinna7 skrev 2025-03-21 12:24:40 följande:
    Ditt svar betyder på okunskap minst sagt. Har man försökt upp emot ett år ja då behöver man söka hjälp.
    Var är okunskapen menar du? 
    Att säga att folk ska slappna av så blir det gravid är så mycket bullshit. 
  • F37L

Början på mens här, så inget lyckat försök denna gången heller. Får väl hoppas på en julbebis då då 😅

Ska se till att slappna av lite bättre till nästa gång så tar det sig säkert. 🙃😅

• F37L
    Sunrisen skrev 2025-03-21 18:22:44 följande:

Nej så trist 🥹. Ja samma här.. hoppas också julbebis 🥹 Känner ömma bröst, illamående imorse & ryggont. Så den är nog på g här med nu. 

Haha.. ja ellerhur 😅😒 
    Vi hoppas på nästa månad 🥰🤞🏻

Eller graviditet 😁
  • F37L

Även jag har beräknad ÄL 8/4.
    Använder också mig av clearblues ägglossningstester med glad gubbe. 😊

Svar på tråden När tog det sig för er?