Utestänga folk på begravning
Min man har avlidit och jag vill inte att hans syskon och föräldrar ska närvara under begravningen.
Har jag laglig rätt att utestänga dessa personer?
Kan jag hyra in säkerhetsvakter och blockera dessa i dörren?
Min man har avlidit och jag vill inte att hans syskon och föräldrar ska närvara under begravningen.
Har jag laglig rätt att utestänga dessa personer?
Kan jag hyra in säkerhetsvakter och blockera dessa i dörren?
Hypotetiskt skulle jag kunna sätta begravningen på en mycket konstig plats i Sverige då, som blir svår för andra att komma till och inte meddela var och tid som begravningen kommer att äga rum?
Jag vill verkligen inte att dessa människor kommer.
Hypotetiskt skulle jag kunna sätta begravningen på en mycket konstig plats i Sverige då, som blir svår för andra att komma till och inte meddela var och tid som begravningen kommer att äga rum?
Jag vill verkligen inte att dessa människor kommer.
Självklart kommer jag bjuda in människor som varit viktiga för honom och som var SNÄLLA.
Dom andra förstår också, hans riktiga vänner tycker inte om hans föräldrar och syskon.
I kyrkan går det inte...den ska ju vara tillgänglig för alla.
Privat kan du nog göra som du vill. Om du planerar att bjuda in folk finns alltid risken att familjen klurar ut när och var, men om du gör en enkel, privat ceremoni utan annons och sedan bjuder in till en sammankomst kan de ju inte.göra så mycket.
Beklagar sorgen.