• Anonym (Lussan)

Kommer alltid fram till röstbrevlådan

Hej,

Jag har försökt nå en bekant till mig sedan nyår men jag kommer alltid fram till röstbrevlådan och att jag ska lämna ett meddelande efter tonen. Är jag blockerad eller har personen lagt mobilen på stör ej läge? Om en person är blockerad så piper det väl direkt? 

• Svar på tråden Kommer alltid fram till röstbrevlådan
  • Anonym (Lussan)

Hans kollegor och familj har försökt adda mig på sociala medier flera gånger trots att jag gång på gång klickat bort deras vänförfrågan. Då är det inte jag som är stalkern! 

• Anonym (ggddfg)

TS, du verkar galet besatt av detta! Lämna ett meddelande i röstbrevlådan att du sökt vederbörande, sen lägger du ner!

• Anonym (Linnsi)
    Anonym (Lussan) skrev 2025-01-21 16:50:40 följande:

Jag håller inte riktigt med där. Män kommer alltid tillbaka. Bad en vän ringa honom nyss och jag är inte blockad. Han har bara lagt mina samtal i hans röstbrevlåda (han gjorde det för 2 år sedan också och tog sen bort det när han ville komma tillbaka). Är man blockad så kommer uppt fram. 

Ja han har skickat dina samtal dit, alltså vill han inte prata med dig? Spelar det någon roll om det är direkt till brevlådan eller en upptagenton?

Han kanske insett att han "stalkat" dig och helt enkelt bara vill gå vidare i livet. "Män kommer alltid tillbaka". Låter ju väldigt respektfullt. Varför ska du få göra som du vill hela tiden när det passar dig?
  • Anonym (Linnsi)
    Anonym (Lussan) skrev 2025-01-21 17:03:20 följande:

Herre Gud vilka kommentarer. Känns som att varje gång man lägger ut inlägg på Familjeliv så blir man påhoppad. tar hellre råd av mina vänner. Ibland undrar jag verkligen vilken utbildningsnivå folk som kommenterar har. 

Han har redan försökt komma tillbaka flera gånger våren 2024 men det var jag som ignorerade. Nu skrev jag innan nyår om att jag kan ge en andra chans men han svarar ej. Sen känner jag honom som person också. Han gillar inte att gå för snabbt när det kommer till dejting (han har själv sagt det till mig). 

Nej det är snarare du som totalt saknar insikt. Varför ska han sitta och vänta på dig tills det passar? Skönt för honom att han vill gå vidare! Är ju jävligt svårt med en sån som dig som bara velar.
  • Anonym (Linnsi)
    Anonym (Lussan) skrev 2025-01-21 17:10:40 följande:

Hans kollegor och familj har försökt adda mig på sociala medier flera gånger trots att jag gång på gång klickat bort deras vänförfrågan. Då är det inte jag som är stalkern! 

Och varför skulle du ens vilja ha med en stalker att göra? Det vill väl ingen! Där överdriver du sannerligen.
  • Anonym (Linnsi)
    Anonym (Lussan) skrev 2025-01-21 17:04:29 följande:

Sök vård tremere. Min mentala hälsa är på plats och mina möjligheter att hitta en kille är stora. Det är många som uppvaktar mig men det är jag som tackar nej. Annars hade jag haft en kille för länge sen. 

Men ändå ger du inte upp på en man som försöker gå vidare? Hitta någon annan bara om du är så poppis. 
  • Anonym (Lussan)

Han har försökt nå mig genom gemensamma vänner och frågar om jag är singel. Vilket är ett tecken. Han ringde även mig 2024 när jag var på dejt med en kille (När vi precis hade gjort slut). 

• molly50
    Anonym (Lussan) skrev 2025-01-21 09:52:02 följande:

Ursäkta? Det är han och hans familj som jagat mig i flera månader och jag blockerade redan honom våren 2024. Men när jag hörde av mig till honom nu i november så svarar han inte eftersom vi blev osams för några månader sedan. Han ville komma tillbaka våren 2024 men inte jag. 

Men varför vill du ha kontakt med honom nu,om du inte har velat det tidigare?
  • molly50
    Anonym (Lussan) skrev 2025-01-21 17:03:20 följande:

Herre Gud vilka kommentarer. Känns som att varje gång man lägger ut inlägg på Familjeliv så blir man påhoppad. tar hellre råd av mina vänner. Ibland undrar jag verkligen vilken utbildningsnivå folk som kommenterar har. 

Han har redan försökt komma tillbaka flera gånger våren 2024 men det var jag som ignorerade. Nu skrev jag innan nyår om att jag kan ge en andra chans men han svarar ej. Sen känner jag honom som person också. Han gillar inte att gå för snabbt när det kommer till dejting (han har själv sagt det till mig). 

Men om han inte svarar så vill han ju uppenbarligen inte ha en andra chans.
    Det är bara att acceptera,i så fall.
    Om du ringer och tjatar upprepade gånger så lär han inte vilja ha någon mer kontakt.
  • Anonym (Lussan)

Anledningen till att jag inte tagit emot honom tidigare är för att han har sårat mig flera gånger under tiden vi varit tillsammans. Och han hörde alltid av sig till mig när det passade honom (typ när han ville ligga). 

Svar på tråden Kommer alltid fram till röstbrevlådan