• Anonym (Mannen)

Ta emot telefonnummer av andra

Min sambo och jag har sagt att vi inte tar emot telefonnummer från främlingar eftersom de antagligen har ett intresse i en.

Men min sambo tycker det är annorlunda om man börjar prata med en och samma främling man stöter på utomhus. Om man pratat med dem flera gånger är det okej att ta deras nummer eftersom de då inte är främlingar längre. Konstigt resonemang tycker jag. Vad säger ni?

Min sambo är väldigt flirtig av sig men märker inte det själv. Men vi har konstaterat många gånger tidigare att killar trott att hon varit intresserad av dem. Men då skämtade vi om det. Nu börjar det kännas jobbigt.

• Svar på tråden Ta emot telefonnummer av andra
  • Ascendere

Men skit i vad som är OK för henne, vad är OK för dig?
    Känns det OK för dig att vara ihop med nån som springer runt och samlar på andra mäns telefonnummer och evenuellt fikar med dem? 
    Tydligen inte, som du själv skriver i den här tråden. 
    Så vad ska du göra åt saken? 

• Anonym (Wendela)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-23 08:51:35 följande:

Så vad tycker du att jag ska göra? Hon säger att hon är en glad person som vill sprida glädje. Ge långa kramar till främlingar har hon inte heller något emot även om hon inte gör det för tillfället. Men hon gick en utbildning tidigare och då visade det sig att hon brukade ge alla i klassen långa kramar. Lite konstigt tyckte jag men tänkte inte på det mer då.

Problemet är ju att främmande män bara ser hur hon är just mot dem och de tror att de är speciella även om hon är så mot alla.

Om hon inte vill ändra sitt beteende så får du ta dig en funderare på om det är något du kan leva med eller om det är bättre att ni går skilda vägar.

Och om hon vill ändra sitt beteende, men inte vet hur, så kanske du kan hjälpa henne med det. Har jag förstått det rätt så är en del av problemet att hon är sysslolös och ensam om dagarna. Kanske att det går att göra något åt den saken?
  • Anonym (M)

Så vad tycker du att jag ska göra? Hon säger att hon är en glad person som vill sprida glädje. Ge långa kramar till främlingar har hon inte heller något emot även om hon inte gör det för tillfället. Men hon gick en utbildning tidigare och då visade det sig att hon brukade ge alla i klassen långa kramar. Lite konstigt tyckte jag men tänkte inte på det mer då.

Problemet är ju att främmande män bara ser hur hon är just mot dem och de tror att de är speciella även om hon är så mot alla.

Men ta det ifrån henne då, hota med att lämna, främmande män får ju absolut inte tro att de är speciella, sååååååååå fantastiskt viktigt?
  • Anonym (M)

Tror du kanske att dessa män kommer våldta henne pga hennes beteende?

• Ascendere

Hon beter sig kort sagt gränslöst. 
    De flesta män blir glada av en avsugning, vill hon sprida glädje på det sättet också? Ingen slump att prostiturerade kallades för "glädjeflickor" förr i tiden just för att de spred glädje. Mot betalning då visserligen, men din flickvän verkar ju göra det gratis, filantrop som hon är. 

Mer seriöst : det här är bara trams, dumpa henne omedelbart, du mår uppenbarligen inte bra av att ha en sådan gränslös partner, vilket för övrigt gäller de flesta. 

• Anonym (Nja)
    Anonym (Wendela) skrev 2025-01-23 09:17:21 följande:
    Om hon inte vill ändra sitt beteende så får du ta dig en funderare på om det är något du kan leva med eller om det är bättre att ni går skilda vägar.

Och om hon vill ändra sitt beteende, men inte vet hur, så kanske du kan hjälpa henne med det. Har jag förstått det rätt så är en del av problemet att hon är sysslolös och ensam om dagarna. Kanske att det går att göra något åt den saken?
    Gränslösheten och grundproblemet försvinner inte även om hon har något att göra om dagarna. Det handlar även om respekt för relationen, att värna om den.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (M) skrev 2025-01-23 10:42:45 följande:

Tror du kanske att dessa män kommer våldta henne pga hennes beteende?

Givetvis inte. Men det känns respektlöst av henne att låta intresserade män uppvakta henne. Även om hon kanske inte märker det initialt. Tycker hon borde lägga energi på oss istället.
  • Anonym (M)

Så vad menar du kan hända? Om du är rädd att det ska bli hon och någon av de där gubbarna så är hon ju ändå fel för dig. Eller handlar det helt enkelt om prestige för dig?

Anonym (Mannen) skrev 2025-01-23 16:54:01 följande:
    Givetvis inte. Men det känns respektlöst av henne att låta intresserade män uppvakta henne. Även om hon kanske inte märker det initialt. Tycker hon borde lägga energi på oss istället.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (M) skrev 2025-01-23 18:16:48 följande:

Så vad menar du kan hända? Om du är rädd att det ska bli hon och någon av de där gubbarna så är hon ju ändå fel för dig. Eller handlar det helt enkelt om prestige för dig?

Det fungerar inte riktigt så i livet. De allra flesta otroheter eller förälskelser beror på situation och inte på person. Dvs det är när man umgås och kommunicerar mycket med en person, speciellt en person som är intresserad av en, som det finns en stor risk att det händer något även om den tanken inte fanns från början.

Detta gäller speciellt om man arbetar på sin relation då man är extra sårbar då.

Därför finner jag det respektlöst av min partner om hon inte avvisar personer som visar intresse. Enligt mina värderingar så avvisar man de som visar intresse om man samtidigt är i en relation.

• Anonym (M)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-24 17:05:14 följande:

Det fungerar inte riktigt så i livet. De allra flesta otroheter eller förälskelser beror på situation och inte på person. Dvs det är när man umgås och kommunicerar mycket med en person, speciellt en person som är intresserad av en, som det finns en stor risk att det händer något även om den tanken inte fanns från början.

Detta gäller speciellt om man arbetar på sin relation då man är extra sårbar då.

Därför finner jag det respektlöst av min partner om hon inte avvisar personer som visar intresse. Enligt mina värderingar så avvisar man de som visar intresse om man samtidigt är i en relation.

Hur kunde det vara respektlöst av henne om hon inte begrep det?
Svar på tråden Ta emot telefonnummer av andra