Inlägg från: Anonym (Wendela) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wendela)

Ta emot telefonnummer av andra

För min del får min man lämna ut sitt telefonnummer till vem han vill. Men inte flörta med andra.

Jag tänker att det är två separata saker och att det mest blir trassligt om man försöker begränsa flörtandet med en massa regler om saker som inte nödvändigtvis har med flörtande att göra.

• Anonym (Wendela)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-21 01:33:13 följande:
    Nu är det inte min sambo som lämnar ut sitt telefonnummer utan andra män som ibland vill ge henne sitt telefonnummer.
    Ännu mer obegripligt att förbjuda. Att ta emot ett telefonnummer, och sedan inte använda det, är ett enkelt sätt att visa att man inte är intresserad.

Om hon använder numret, däremot, så förstår jag att det kan göra dig osäker på er relation. Men att ta emot det är närmast en icke-handling.
  • Anonym (Wendela)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-21 08:29:39 följande:
    Det handlar inte om att förbjuda. Det handlar om sund gränssättning i en relation. Båda vi är överens på punkten att vi inte tar nummer av främlingar. Att behålla numret blir också fel för det finns ingen poäng med att ha kvar numret. Det kan även vara en röd flagg att spara sådana nummer i telefonen.

Sen brukar det vanligaste vara att man får ett nummer och sedan vill personen att man ska ringa upp numret på en gång så båda har varandras nummer. Och då kan det bli en jobbig sits. Jag har också fått nummer av många andra tidigare innan denna relation så jag vet hur det kan vara med jobbiga personer.
    Fast det du är emot är ju uppenbarligen att hon hittar nya kontakter genom att flörta (medvetet eller ej). Det är där felet ligger. Att blanda in telefonnummer i diskussionen gör att fokus flyttas till fel saker. När frågan om att dela telefonnummer kommer så har hon gått över dina gränser för länge sedan.
  • Anonym (Wendela)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-23 08:51:35 följande:

Så vad tycker du att jag ska göra? Hon säger att hon är en glad person som vill sprida glädje. Ge långa kramar till främlingar har hon inte heller något emot även om hon inte gör det för tillfället. Men hon gick en utbildning tidigare och då visade det sig att hon brukade ge alla i klassen långa kramar. Lite konstigt tyckte jag men tänkte inte på det mer då.

Problemet är ju att främmande män bara ser hur hon är just mot dem och de tror att de är speciella även om hon är så mot alla.

Om hon inte vill ändra sitt beteende så får du ta dig en funderare på om det är något du kan leva med eller om det är bättre att ni går skilda vägar.

Och om hon vill ändra sitt beteende, men inte vet hur, så kanske du kan hjälpa henne med det. Har jag förstått det rätt så är en del av problemet att hon är sysslolös och ensam om dagarna. Kanske att det går att göra något åt den saken?
Svar på tråden Ta emot telefonnummer av andra