• Anonym (Mannen)

Ta emot telefonnummer av andra

Min sambo och jag har sagt att vi inte tar emot telefonnummer från främlingar eftersom de antagligen har ett intresse i en.

Men min sambo tycker det är annorlunda om man börjar prata med en och samma främling man stöter på utomhus. Om man pratat med dem flera gånger är det okej att ta deras nummer eftersom de då inte är främlingar längre. Konstigt resonemang tycker jag. Vad säger ni?

Min sambo är väldigt flirtig av sig men märker inte det själv. Men vi har konstaterat många gånger tidigare att killar trott att hon varit intresserad av dem. Men då skämtade vi om det. Nu börjar det kännas jobbigt.

• Svar på tråden Ta emot telefonnummer av andra
  • Anonym (Nja)

Nja, det har inte att göra med främlingsskapet utan med syftet, fortfarande.

Är det din arbetslösa sambo som flörtar i gallerian som detta handlar om? I så fall kan jag direkt säga att hon förstår dig inte och vill inte förstå heller. Det där kommer bara fortsätta.

• Anonym (Mannen)
    Fjäril kär skrev 2025-01-20 10:22:11 följande:

Vad är syftet med att ta emot telefonnummer? 

Syftet enligt henne är att lära känna nya intressanta människor.
  • Lynx123

Nej, det är inte okej för henne att ta emot nummer från främmande män. Det är givet. 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Nja) skrev 2025-01-20 10:17:23 följande:

Nja, det har inte att göra med främlingsskapet utan med syftet, fortfarande.

Är det din arbetslösa sambo som flörtar i gallerian som detta handlar om? I så fall kan jag direkt säga att hon förstår dig inte och vill inte förstå heller. Det där kommer bara fortsätta.

Ja det stämmer. Hennes syftet är antagligen oskyldigt i början iaf men hon verkar inte bry sig om vad saker kan leda till. Däremot tror jag de som hon får nummer av har ett annat intresse.
  • Fjäril kär

Nätverka nya vänner gör man väl via sina hobbys och fritidsintressen.  Inte av random män på stan som tror hon vill ligga. 

Anonym (Mannen) skrev 2025-01-20 10:28:12 följande:
    Syftet enligt henne är att lära känna nya intressanta människor.

• Anonym (Granbarr)

Om dessa män sen börjar flirta sexuellt med sms och skickar snuskiga bilder osv  - hur reagerar hon på det? För det lär dom garanterat ha gjort....

• Anonym (Nja)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-20 10:30:43 följande:
    Ja det stämmer. Hennes syftet är antagligen oskyldigt i början iaf men hon verkar inte bry sig om vad saker kan leda till. Däremot tror jag de som hon får nummer av har ett annat intresse.
    Jag tror hon spelar dum och njuter i fulla dra av uppmärksamheten och bekräftelsen.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Granbarr) skrev 2025-01-20 10:39:18 följande:

Om dessa män sen börjar flirta sexuellt med sms och skickar snuskiga bilder osv  - hur reagerar hon på det? För det lär dom garanterat ha gjort....

Nu har det inte hänt så mycket vad jag vet. Bara en man som vill bjuda henne på fika. Men vi har pratat allmänt om hela grejen.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-20 11:19:04 följande:
    Nu har det inte hänt så mycket vad jag vet. Bara en man som vill bjuda henne på fika. Men vi har pratat allmänt om hela grejen.
    Varför skulle en främmande man vilja bjuda henne på fika och inte bjuda med dig? Du förstår väl att "bjuda på fika" i det sammanhanget innebär att han vill ha en dejt.

Om han inte vet att hon är upptagen måste ni låta honom veta det. Ni slösar hans tid om han tror att han ska gå på dejt med en tjej och så visar det sig att hon redan har partner.
Svar på tråden Ta emot telefonnummer av andra