Inlägg från: Anonym (Problem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Problem)

Vad är era åsikter om dumpen.se?

Anonym (Lisa) skrev 2025-01-21 17:10:28 följande:
    Ja det är pedofiler som hängs ut på Dumpen, sådana som har en dragning till barn, vill sexchatta med dem och stämma träff för sex. 

Normala män skulle tycka att det vore motbjudande att sexchatta med 13åringar. Det är inte bara korkat och idiotisk sak att sexchatta med minderåriga, det är grooming. Påstår du verkligen att vilken random man som helst, de flesta, skulle vilja sexchatta med barn och ungdom? Du har du en förvriden verklighetsuppfattning. 
    "Runka" tycker det är förkastligt att framställa stackars "nyfikna män" som sexchattar med barn som monster.

Så ja, skulle tro att det handlar om en vriden verklighetsuppfattning.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Ronqua) skrev 2025-01-22 22:11:26 följande:
    Man kan hänga ut alla möjliga män
    de som kör för fort, runkar för mkt, har fula kläder, röstar på sd osv

så vi kan varna för dem
    Man kan ju kalla de för oskyldigt nyfikna och skylla på deras fruar och stackars familjer och kalla det för 17-18 åringar egentligen, att männen egentligen har någon funktionsnedsättning, tycka synd om pedofilerna eller anse att 14-åringar är "snygga" mm mm i stället också.

Finns så många olika grepp för att bana väg för pedofilerna, här jämför du med att hänga ut folk som röstar på sd med att hänga ut pedofiler.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (kanon) skrev 2025-01-24 20:23:34 följande:
    Du kan inte tycka synd om de barn som förlorat en pappa eller de föräldrar som förlorat en son?
    Du tycker inte det är synd om barn som blivit utsatta för pedofiler och begår självmord? Det är ganska hemska berättelser. 
    Vilken korkad fråga egentligen.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (mnngbfkglbmffnblkfnf) skrev 2025-01-24 20:29:38 följande:
    Vilket likväl hade kunnat vara ett riktigt barn. 

Det borde vara ett brott även i Sverige att sexchatta med någon underårig precis som det är i flera andra länder.
    Och därför borde polisen driva sitt arbete såsom dumpen. Dessa pedofiler måste spolas fram.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Qul) skrev 2025-01-24 21:15:33 följande:
    Vilka barn är det som räddats? Skulle det finnas 500+ självskadande tonåringar i Sverige som undkommit övergrepp för att Dumpen härjat runt?
    Även om det inte var så jag uttryckt mig så finner jag det inte osannolikt att barn räddats från pedofiler i och med dumpens arbete. Inte bara pedofilerna de själva haffar och varnat allmänheten från, men att andra pedofiler har fått ett budskap. Polisen bristerna det här.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Nejtilldumpen) skrev 2025-01-25 13:33:10 följande:
    Så du menar att du kollar upp alla grannar innan du köper hus/lgh och korsrefererar det med Dumpens hensida?
    Och om du får nya grannar så kollar du upp dem och väljer att flytta om det visar sig att det är någon Dumpen hängt ut? 

Ska vi göra likadant med våldtäktsmän, narkomaner, rattfyllon? 

De är potentiellt precis lika farliga för barn, om inte farligare.
    I usa så finns det kartor med information om var sexförbrytare bor. Det tycker jag är bra. Sverige borde ha det också.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Nejtilldumpen) skrev 2025-01-25 20:57:43 följande:
    Vilka skattepengar skall vi använda för att upprätthålla sådan information? 

Det är inte så komplicerat att få till. Pedofiler som utsätter barn genererar antagligen en betydligt högre kostnad för samhället.

• Anonym (Problem)
    Anonym (AntiDUPmen) skrev 2025-01-26 11:11:18 följande:
    Så du  menar att ett avtjänat straff inte räcker?

Vilka fler ska gå under din livstidsdom?
    Tror du ett förhållandevis kort straff är tillräckligt för att bota en pedofil? Rättsväsendet brister här. Mer fokus borde ligga på samhället i stället för hur "synd" det är om pedofiler.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Nejtack) skrev 2025-01-26 21:07:44 följande:

Jag som förälder är tacksam över att det finns dom som gör allt i sin makt för att få bort pedofilerna från barnen. Polisen gör absolut inte tillräckligt

Javisst, polisens förebyggande arbete och skydd av barn är förkastligt.

skulle allt vara topp topp med polisen så hade dumpen aldrig existerat.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Qul) skrev 2025-01-26 22:39:23 följande:
    Jag skulle personligen som förälder känna mig totalt misslyckad om min nu snart 14-åriga dotter kände sig så trasig att hon behöver bekräftelse med att ha sex med en 55-åring med ölmage och  varselkläder för cigg och cider. Tycker du verkar otroligt slapp i ditt föräldraskap om du inte har bättre koll på vad dina barn har för sig på nätet eller att du uppfostrat så snett att dom inte har bättre självbevarelsedrift.  Du vet ju att Dumpen får in en hel del fisketips av riktiga tonåringar som tycker gubbarna är äckel och med enkelhet sagt nej. Det är när Dumpens medarbetare tar över och driver på som dom först får till en konfrontation. Det om något talar sitt tydliga språk om att tonåringar idag är medvetna och starka och att scenarierna som Dumpen målat upp är totalt orealistiska.
    Men om tonåringar har blivit utsatta på nätet, tipsar dumpen som haffar dom så är det inte ett orealistiskt scenario. Och tydligen så blir barn utsatta för pedofiler, skyll på föräldrarna om du vill. Det verkar vara vanligt här i tråden att hävda ansvarsfrihet för pedofiler.
Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?