Inlägg från: Anonym (Problem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Problem)

Vad är era åsikter om dumpen.se?

Anonym (Nejtilldumpen) skrev 2025-01-14 15:02:37 följande:

Att de skulle ha ett barnfokus kan jag inte köpa.
    Deras fokus är pengar, det har varit tydligt från början.

Du har däremot rätt i att polisen inte kan lagföra någon innan brott begås.
    Det behövs oerhört mycket mer resurser till polisen.

Dock vidhåller jag min åsikt om att Dumpen är kontraproduktivt utefter de fakta jag kan hitta.

Dessutom förstår jag inte varför du och andra är så arge på oss som tycker Dumpen gör fel.
    I slutänden vill vi ju samma sak, att sätta dit pedofiler, bara att vi ser på tillvägagångsätten på olika  sätt.

För övrigt verkar inte Dumpen.se publicera någon som helst statistik på sin sida, vilket jag tycker är märkligt.
    Man tycker ju att vore deras arbete så väldigt viktigt och bra att de skulle skylta stort med hur många som de "tagit" och hur många de faktiskt lyckas driva till självmord.
    Det måste ju ändå vara en fjäder i hatten för dem.

Har aldrig hört att Dumpens primära mål är pengaalstrande. Du hämtar det narrativet från propagandan som förs mot dumpen. Kan inte säga att jag sörjer att pedofiler har begått självmord, men jag förstår också varför man inte skyltar med det.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (kanon) skrev 2025-01-14 16:24:02 följande:
    Vad förstår du inte? Enligt definitionen är man inte pedofil om man attraheras till 14-åringar.
    Jo, en pedofil är en pedofil. Vad sägs om "snygga" 8-åringar eller 10-åringar som har gått igenom puberteten? Känns det annorlunda nu?
    Det enda syftet någon har med sån retorik är ju att få det ena att låta hemskare än det andra. Att då pedofiler som groomar äldre barn ska vara "bättre" eller "offer" för "normala" böjelser.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (kanon) skrev 2025-01-14 22:53:37 följande:
    Håller du inte med om att det är "bättre" att grooma en 17-årigt barn än en 8-åring?
    En 17-åring är byxmyndig. Förstår du inte det?
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Pro-dump) skrev 2025-01-15 12:00:31 följande:
    Fast det gör de ju inte!
    Det märks att vissa i tråden kommer direkt från kampanjen som ämnar lägga ner dumpen. Andra har bara anammat narrativet.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Nejtilldumpen) skrev 2025-01-15 13:47:56 följande:
    Nej, det är därför ingen kan dömas i laglig mening av det Dumpen gör.
    För att de förhindras utföra ett brott mot barn. Dömd blir man bara om ett brott redan begåtts. Vem vill egentligen det? Polisen kan inte göra något annat än att rulla tummarna tills pedofilerna utsätter ett barn för någon form av övergrepp.

Polisen borde få tillåtelse att kunna arbeta som dumpen.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Nejtilldumpen) skrev 2025-01-15 16:08:17 följande:

Om polisen fick använda brottsprovokation skulle det kunna leda till flera problem, inklusive:

Risk för överträdelse av rättssäkerheten: Brottsprovokation kan innebära att individer som annars inte skulle begått ett brott drivs till att göra det, vilket underminerar rättsprincipen om att ingen ska straffas för något de inte själva initierat.

Missbruk av befogenheter: Det finns en risk att polisen använder metoden oproportionerligt eller riktar sig mot specifika grupper, vilket kan leda till diskriminering och minskat förtroende för rättsväsendet.

Moralisk och etisk problematik: Att provocera fram brott kan uppfattas som att staten agerar omoraliskt och undergräver dess trovärdighet som garant för rättvisa.

Svårigheter i rättslig prövning: Det kan bli svårt att avgöra om personen som begått brottet gjorde det av egen vilja eller på grund av polisens inblandning, vilket komplicerar rättsliga processer.

Allmänhetens förtroende: Medborgarnas tilltro till polisen och rättssystemet kan skadas om det upplevs att polisen agerar på ett sätt som främjar brottslighet snarare än att förhindra den.

Därför är brottsprovokation i många rättssystem antingen förbjudet eller starkt reglerat.

Men det kanske en sådan stat du vill leva i?

Polisens nuvarande arbete leder till att såna saker som dumpen dyker upp. Dumpen är ett symptom på ett ickefungerande rättsväsende. Tilltron till polisens arbete är så pass dåligt att dumpen har skapats. Polisen kan bara agera om de får nys på att brott begåtts, alltså EFTER ett barn har blivit utsatt.

Skulle helst vilja leva i en sån stat där barn (och föräldrar) kan känna sig trygga. Polisen kan inte tillhandahålla det i nuläget.
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Nejtilldumpen) skrev 2025-01-15 17:53:49 följande:
    Jag tycker att jag och mina barn är trygga i den stat vi lever i jämfört med många andra länder. 
    Jag har lärt mina barn (döttrar) hur man är på nätet och vad de skall akta sig för. 
    Tre döttrar där ingen av dem har blivit sexuellt utnyttjande under sina barnår. 

Självklart skall inget barn behöva råka ut för något. 
    Men så länge inte Dumpen eller någon annan visar trovärdig statistik på att den typen av brott har minskat i Sverige så kan jag inte stödja deras metoder. 
    Dumpen verkar ha väldigt lite transparens i sin verksamhet, vilket i sig är skrämmande. 

Och för sista gången, bara för att man är mot Dumpen så betyder det inte automatiskt att man är för pedofiler. 
    När ska du få in det i din trångsynta värld? 

Var har jag påstått att du är för pedofiler? Låter som du drar alltför höga växlar. 

nähä, dina döttrar har inte blivit utsatta för pedofiler och du anser det vara din förtjänst. Noterat.

• Anonym (Problem)
    Anonym (Berorpå) skrev 2025-01-15 18:10:44 följande:

Det absolut viktigaste är att förebygga sexuella övergrepp mot barn innan de sker. I andra hand att upptäcka övergreppen så att barnet kan få den hjälp det har rätt till.

Det är naturligt att känna ilska mot handlingar som sexuella övergrepp mot barn. Problemet är att reaktioner som ilska och hat kan öka risken för övergrepp.

Om någon med pedofil störning begår sexuella övergrepp beror nämligen inte bara på vad de intresseras av sexuellt utan också på hur de tänker, mår och beter sig i övrigt. Det är bland annat därför som offentlig uthängning på nätet inte fungerar riskminskande. Det är viktigt att dessa personer inte drar sig undan ännu mer, utan istället väljer att ta ansvar och vågar söka hjälp. De måste veta att förebyggande insatser finns och att samhället vill hjälpa dem innan de riskerar att begå brott.

Förstår du att genom att kalla 14-åringar för "snygga" och att särskilja pedofiler från pedofiler, samt att tycka synd om dessa stackars pedofiler för att de blir "lurade" är en del av ledet till att normalisera en pedofil läggning? Varför skulle en pedofil söka hjälp om alla andra ser till att det den pysslar med är något normalt och att det egentligen är synd om denne?
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Ronqua) skrev 2025-01-15 20:42:01 följande:
    Handlar många gånger om lätt förståndshandikappade män som nappar på detta. Män som ladrig annars skulle få chans till kontakt med minderårig därför de inte vet hur man beter sig.

Sedan har vi helt vanliga män som är gifta och har barn, men som lever i ett livlöst förhållande sedan 25 år tillbaka. Den gruppen tappar helt förståndet när de få komplimanger de inte fått sedan bröllopsdagen.
    Du kommer med en hel del gissningar och undanflykter för pedofilernas räkning.

Sen vet jag inte hur stort förtroende man förväntas ha på en person som väljer att kalla sig för "runka" i en trådstart som diskuterar pedofiler....
  • Anonym (Problem)
    Dr Nail skrev 2025-01-15 21:43:52 följande:

Fast enligt Dumpen ska bara fattiga pedofiler straffas offentligt. Det är väl lite skevt, eller tänker jag fel nu?

Du menar att Dumpen kollar bankkontot innan de spolar fram pedofilen. 

Låter inte så sannolikt.

Svar på tråden Vad är era åsikter om dumpen.se?