• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Anonym (E) skrev 2025-01-13 14:37:32 följande:
    Du fattar inte ironi för att göra en poäng eller?
    Alltså på riktigt nu... Hur mår du igentligen ? Tagga ner eller lämna tråden om ämnet är så känsligt. Jösses
  • Anonym (Saga)
    Xenia skrev 2025-01-13 14:44:03 följande:

Ni har gjort tvärtom mot det vanliga. Det vanliga är väl att man börjar som kompisar/bekanta och blir KK. Ni har gått från KK till nära vänner med "benefits" att gosa men inte ha sex.

Jag tycker det låter idealiskt för er. Kanske behovet är vänskap och närhet är större än behovet av kärlek och sex? Och när det är kärlek och sex på gång med någon annan så gör ni uppehåll.

Jag tror att många i tråden automatiskt identfierar sig med denna person. Skulle hen känna sig osäker och utanför om hen visste?

Tack för dina ord. 

Jag kan nog tänka mig att hon inte blir helt glad att höra att han har en historia nu när dom setts. Men vem har inte haft det? Vi ses ju inte när någon av oss dejtar. Så mjölet i påsen är rent från dag 1 så att han inte sätter sånna käppar i hjulet för sig själv.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:35:29 följande:
    Eeeeh känsligt för att man påpekar att de flesta skulle vara sjukt obekväma med er relation? Jo men pyttsan.
    Nej det är inte alls känsligt ämne för mig. Du kan vara helt lugn. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:37:07 följande:
    Du talar emot dig själv här för om han inte var ärlig om er kontakt från dag ett så är det loppet redan kört.
    Hur talar jag emot mig själv menar du? Låt höra 
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 15:35:29 följande:
    Eeeeh känsligt för att man påpekar att de flesta skulle vara sjukt obekväma med er relation? Jo men pyttsan.
    Nej det är inte alls känsligt ämne för mig. Du kan vara helt lugn.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (relation) skrev 2025-01-13 15:56:22 följande:
    Men för fan, låt andra sköta sitt liv. TS resonerar på ett förnuftigt sätt, och det är faktiskt inte alla människor som har svårt att tolerera att en partner kan ha en vän som han eller hon tidigare haft en sexuell relation med.
    Tack ! Signatur E har lite svårt att acceptera detta. Jag hoppas E kommer klara situationen. Vi övriga 3 som det gäller kommer göra det iaf. Tack för stöttning 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Ålderskillnaden) skrev 2025-01-13 17:14:25 följande:

Jag tror att det är åldersskillnaden mellan er som gör att ni hamnar i något slags "undantagstillstånd". Ni gillar varandra, men vet att det inte kan bli ni, samtidigt som ni inte helt kan släppa varandra. Jag träffade också en yngre kille när jag var typ 32 och han var 20, och vi hade oerhört svårt att släppa varandra, även om vi visste att det aldrig skulle bli vi. Som en djup vänskap helt enkelt. Men den gick över när jag träffade mannen jag sedan gifte mig med. Kan dock sakna killen ibland.

Ja det ligger nog mkt I det du skriver om åldern. Jag har barn och är färdig medan han ska påbörja det livet. Därför tror jag det är så att man får en annan relation än kärlek på det sättet. Jag är väldigt tacksam att vi har/ har haft denna relationen. Tack för ditt svar
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 19:06:37 följande:
    Du påstår ju att det skulle vara känslig för mig, hur du nu får ihop den logiken. Du fattar verkligen inte på riktigt att de flesta inte skulle vara ok med er relation??

Och det du talar emot dig själv skrev jag redan: 
    Jag kan nog tänka mig att hon inte blir helt glad att höra att han har en historia nu när dom setts. Men vem har inte haft det? Vi ses ju inte när någon av oss dejtar. Så mjölet i påsen är rent från dag 1 så att han inte sätter sånna käppar i hjulet för sig själv.
    Du talar emot dig själv här för om han inte var ärlig om er kontakt från dag ett så är det loppet redan kört.

Och om du ändå inte fattar: Han borde ha berättat om dig och er relation redan från dag ett så har han inte det är det inte tal om något "rent mjöl" i påsen!
    Iom att jag och han inte haft kontakt sedan han började skriva med henne så har jag ingen aning om exakt när han berättat att han ett förflutet. Det borde du kunna inte när vi ej i nuläget har kontakt, dom du själv velat veta. Min formulering är ej exakt. Jag tycker nästan lite synd om dig som är så bitter och gör allt du kan för att "sätta dit " mig??? Varför? 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Tydligt) skrev 2025-01-13 18:41:26 följande:
    Ingen kommentar på detta? Blev det för nära verkligheten? 
    Nej inga trauman. Varken jag eller han. Tack för din analys 
  • Anonym (Saga)
    Tecum skrev 2025-01-13 19:25:19 följande:
    Här finns ett antal moralpoliser som har en illa dold sexualskräck och så snart någon ens närmar sig ämnet så känner de sig tvingade att svartmåla den som skriver eller den det skrivs om. Fast du gång på gång sagt att ni inte träffas när någon dejtar går det inte in för de blir så nervösa när någon har en relation de inte begriper sig på. Det låser sig på något vis.

Som Stenmark sa, ingen mening att förklara för den som inte begriper. Eller som i detta fall, inte vill begripa. Bara fortsätt du med killen när ni känner för det och ta med dig att ni har en ovanlig relation men inte på något sätt skadlig eller skämmig.
    Tack snälla. Nej jag svarar inte dem mera nu. Stenmark har rätt. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Tydligt) skrev 2025-01-13 20:19:02 följande:
    Det räknas som ett trauma om din pappa inte var tillräckligt närvarande och kärleksfull mot dig när du var barn. Då kan en sådan här snuttefilt ge lite tröst för stunden så du slipper vara ensam.
    Ok men jag har inget trauma
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Behåll pärlorna) skrev 2025-01-13 22:13:14 följande:
    Eller "kasta inte pärlor åt svin". Det är fascinerande att bevittna dessa 2-3 ängsliga stackars själar nosa upp varje tråd som bedrövar dem och försöka tvinga TS att "erkänna" något de uppfattar som brottsligt eller omoraliskt. Lite underhållande också, men säkert inte för TS.
    Anonym (Saga) skrev 2025-01-13 19:30:40 följande:
    Tack snälla. Nej jag svarar inte dem mera nu. Stenmark har rätt. 
    Ser att du ändå svarade den som desperat försökte trigga dig genom att använda ordet "snuttefilt" tre gånger i två inlägg

Uppenbarligen har ni en djup och nära vänskap, du och din f.d. KK; så mycket går att förstå. Den liknar den jag har med min man efter många år, förutom att vi fortfarande har sex. Det är fint! Och det låter inte som en relation jag lättvindigt hade kastat bort preventivt i den händelse att någon teoretisk framtida partner hade kunnat tänkas känna sig hotad av  den. Den partnern vore ändå inget för mig. Jag hade berättat det för den jag dejtade vid lämplig tidpunkt, men det är ju inte ditt jobb i det här, utan i så fall hans.
    Tack för dina ord. Nej ska inte kasta pärlor mer. Dom får hållas. Är som du skriver bara underhållning. 

Drömscenariot är ju att ha kvar honom som vän. Men i den bästa av världar... 
    Han vill ju såklart skaffa familj. Han är ju yngre och har den biten framför sig, jag vill absolut inte att han ska sitta bort det i min soffa. 

Tack igen 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Kemi) skrev 2025-01-13 22:33:52 följande:

Att ni tappat attraktionen till varandra kan bero på att föräldskelsefasen lägger sig efter 1-2 år. Antingen djupnar det då till kärlek eller inte. Nu är ni ju enbart KK, men ändå. Sexuell attraktion är väl en slags kemi i sig.

Har ni inga tankar på att bli tillsammans, är det kanske bäst att gå skilda vägar nu om ni vill träffa nya. 

Ja så kan det absolut vara. 

Nej vi har inga tankar på att bli ett par. Jag kan inte längre ens föreställa mig att ha sex med honom. Känns bara konstigt att tänka att vi har haft sex. 

Ja vi båda vill ju träffa kärleken och även om vår relation är stark så kommer inte den stå i vägen för det. Vi har ingen kontakt just nu och det är jag helt fine med.
  • Anonym (Saga)
    Xenia skrev 2025-01-13 22:39:08 följande:
    Vad menar du med "från dag ett"? Skulle han berättat så fort han träffat en ny tjej han blev intresserad av "bara så du vet har jag en nära kontakt med min fd kk"?

Det finns säkert fler som har kk och inte berättar det så fort de träffar en ny. Kanske aldrig, däremot gör de slut med kkn eller gör uppehåll när de inleder ett seriöst förhållande med någon annan.

Tycker det verkar konstigt att man måste "bikta" sin sexuella historia så fort man träffar någon ny.
    Jag skattar nu 😅 tack ❤️ älskar ironi till moralpoliser 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Behåll pärlorna) skrev 2025-01-13 22:48:40 följande:
    Ja det skulle nog de flesta hålla med om.
    Det är kanske det man bör göra så alla blir nöjda, presentera sig med att man legat innan med andra. Kanske bättre uppge namnen på dem än sitt eget 😅
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-14 11:23:32 följande:
    Ingen aggressiv attityd....? Det är inte bara mot mig utan även mot andra i tråden.
    Teresse7 skrev 2025-01-13 08:54:19 följande:
    Hjäp mig förstå "oss"Men vad är ditt problem ? Kan du inte ena läsa innan du chansar ? 
    Teresse7 skrev 2025-01-13 14:56:36 följande:
    Du verkar ha lite att jobba med i detta ämne 
    Teresse7 skrev 2025-01-13 19:21:28 följande:
    Oj oj du är ju inte lite bitter iaf. Är road att du ändå lägger energi här.
    Teresse7 skrev 2025-01-13 22:57:32 följande:
    Svara nu då du som har facit i handen. 
    Teresse7 skrev 2025-01-14 11:17:29 följande:
    Du sitter likt en moralpolis och härjar.
    Har inget mer att säga dig.

Öh ?? Vad har du och dom andra skrivit då innan ? Jösses 
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"