• Anonym (Saga)

Hjäp mig förstå "oss"

Studentpappa skrev 2025-01-13 07:24:41 följande:

Jag hade en tjejkompis likt er relation som ung. Vi hade ingen sexuell historia men hon kom alltid över till mig och vi låg och kollade på tv och skedade under samma täcke, hon sov över ibland osv. 

Hon hade kille också men vet inte hur mycket han visste. Inget som fungerar när man har ett förhållande skulle jag säga.

Tack för ditt svar. Nej det fungerar inte och är heller inget vi gör när någon av oss ens dejtar eller skriver med nån annan. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (J) skrev 2025-01-13 07:20:59 följande:
    För ni myser. 
    Nej vi myser alltså som jag tidigare skrivit många gånger NOLL när någon av oss dejtar eller skriver med någon annan. Ibland kan det vara bra att läsa igenom innan man väljer att anonymt kasta pajer. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (J) skrev 2025-01-13 07:20:11 följande:

Håller med. Precis som du ts behöver också ta sitt ansvar och säga till snubben att nu är ni inte närgångna längre eftersom han har en dejt. Eller är han lags åt det  otrogna hållet. 

Vet att de inte är tsm än men de dejtar, ingen bra start direkt. Som uppgjort för att sabba hans nya relation. Hon hade förmodligen dragit på direkten om hon hade vetat.  

Som tidigare skrivit. Tar det igen: VI ses inte överhuvudtaget när någon av oss dejtar. Vi ses alltså bara när ingen av oss träffar eller skriver med någon annan. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (J) skrev 2025-01-13 07:23:12 följande:

Nej de gör ni inte. Och bara att du behöver säga att ni sköter korten snyggt säger en hel del.

Så länge han har den här nya dejten, håll inte på med honom. 

Även om din tråd inte handlade om detta så gör den det också , det tillhör. folk blir upprörda.

Ingen behöver bli upprörd. Alla kan vara helt lugna. 

Jag håller inte på med killen när han dejtar. Skulle inte kännas bra alls för någon av oss. 

Ibland kan man bli upprörd när man drar egna slutsatser. Kan vara klokt att ta reda på (eller läsa ) hur det ligger till innan man lägger energi på att dömma någon på felaktiga grunder. Nästan som.om att du vill ha detta att kasta pajer på ? Får lite den känslan.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (X) skrev 2025-01-13 08:56:13 följande:
    Vad är det du inte förstår?
    Jag förstår alltså inte våran relation helt. Hur det kan bli ett sånt band. Inget jag upplevt innan.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 12:26:26 följande:
    Det är för att ni började med fysisk kontakt och därför känner ni er bekväma med det trots att ni nu är "vänner". Jag använder citationstecknen eftersom det ni har inte är en traditionell vänskap utan även har den fysiska närheten. Det finns alltså ingen etikett för er, som du verkar eftersöka.
    Nej eftersöker ingen etikett. Det fattar jag att det ingen finns. Va mer ute efter att bolla med andra som haft en liknande relation för att själv få förståelse. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 12:23:57 följande:
    Och ni har även NOLL kontakt då, eller? För det är vad som krävs om det ska vara sjysst mot partnern.
    Detta är nog något som vi som är berörda av det tar egen ställning till. Inte bakom hennes rygg iaf det lovar jag dig. Ett mess i halvåret där vi kollar av att vi mår bra tänker jag att nog att det kommer kunna bli. Men är hon inte okej med det så kommer vi inte göra det. 

Känns den lösningen okej för dig?
  • Anonym (Saga)
    Anonym (relation) skrev 2025-01-13 13:42:04 följande:

Alltså herregud vilka moralpoliser det finns här! Varför är det så viktigt för vissa att trycka till andra på det här sättet?

TS: jag tycker du (och killen, som det verkar) resonerar väldigt klokt i den här frågan. Hoppas du inte tar åt dig alltför mycket av de bittra människorna här i tråden.

Tack! Ja det fanns några ett par tre riktiga poliser här. Dom gör sig bara dumma när dom antar att saker är på ett visst sätt utan att veta. Jag tar verkligen inte åt mig.

Tack för fina ord 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Sf) skrev 2025-01-13 14:07:15 följande:

Jag tycker det verkar mysigt det hela,,, blir nästan lite avundsjuk,,,,

Ja, det är inget fel alls. Ha nån här hemma varannan helg som känner sig helt som hemma och styr upp en middag medan jag letar film och dricker vin. Inga tjafs eller sura miner. Vi umgås ju med våra vänner också men det har nog valts bort ibland för att vi har det rätt bra i vår lilla konstiga värld ihop. 
  • Anonym (Saga)
    Anonym (E) skrev 2025-01-13 14:20:02 följande:
    En person man slutar gosa med ungefär fem minuter innan man börjar dejta någon är inte en lämplig kontakt, nej.
    Ok du vet när vi gosade sist alltså? 
Svar på tråden Hjäp mig förstå "oss"