• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Palettbladet25

Mina två första barn (2011,2014) har gått på första försöket och även min graviditet i aug gick direkt (slutade i ma) så jag har varit lite ?bortskämd? tror jag och nu sitter man här med mens och känner sig trasig. Vet att ni är många som försökt längre så jag ska verkligen inte klaga men jag tänker ju att det kanske inte kommer gå för mig heller nu på lång tid såklart.. 
    Jag äter veg vitaminer (nu slutat) och folsyra sen flera månader men har nu nyligen börjat med femme fertile, collagen, d vitamin, magnesium och omega 3. 

Jag har testat nån enstaka gång med ägglosstest men inte liksom som man ska i flera dagar då jag har sån tydlig värk när jag har äggloss så tänkt att det är givet att jag har äggloss men nu vet jag inte.. har dock fått positivt på äggloss de bäda gånger jag testat när värken varit som värst så det borde väl betyda något.. så lite hopplöst känns det just nu, varför går det inte liksom? Obalans efter ma kanske.. 
    Förlåt för deppigt inlägg ❤️ 

• Zozoi
    Palettbladet25 skrev 2025-01-11 09:23:03 följande:

Mina två första barn (2011,2014) har gått på första försöket och även min graviditet i aug gick direkt (slutade i ma) så jag har varit lite ?bortskämd? tror jag och nu sitter man här med mens och känner sig trasig. Vet att ni är många som försökt längre så jag ska verkligen inte klaga men jag tänker ju att det kanske inte kommer gå för mig heller nu på lång tid såklart.. 
    Jag äter veg vitaminer (nu slutat) och folsyra sen flera månader men har nu nyligen börjat med femme fertile, collagen, d vitamin, magnesium och omega 3. 

Jag har testat nån enstaka gång med ägglosstest men inte liksom som man ska i flera dagar då jag har sån tydlig värk när jag har äggloss så tänkt att det är givet att jag har äggloss men nu vet jag inte.. har dock fått positivt på äggloss de bäda gånger jag testat när värken varit som värst så det borde väl betyda något.. så lite hopplöst känns det just nu, varför går det inte liksom? Obalans efter ma kanske.. 

Varje resa är ju individuell och allas resor ser olika ut men man har all rätt att känna alla känslor.

Vi har försökt över ett år nu med syskon och det har inte tagit sig än tyvärr. Trots att vi fortfarande är unga både jag och sambon så känner jag lite stress och främst att det vore fint att ge vårt barn ett syskon. Jag hoppas och vill tro att jag ska få ett plus under detta kommande året. 

Det är en bergochdalbana! Be inte om ursäkt för något och för dina känslor. Det är ju just det dessa forum är till för, att ha någon att dela sin resa och historia med. Jag önskar dig/er stort lycka till! ❤️

• Palettbladet25

Ja det är sant Zozoi ❤️ 
    Tack för dina ord och lycka till till er med ❤️ och alla er andra också ❤️ 
    Så ny i detta forum så vet inte riktigt hur man svarar på svar så nu blev det kanske vanligt inlägg i tråden men.. 

• Zozoi
    Palettbladet25 skrev 2025-01-11 11:37:07 följande:

Ja det är sant Zozoi ❤️ 
    Tack för dina ord och lycka till till er med ❤️ och alla er andra också ❤️ 
    Så ny i detta forum så vet inte riktigt hur man svarar på svar så nu blev det kanske vanligt inlägg i tråden men.. 

På varje inlägg finns det en rund cirkel längst upp med tre prickar, om du klickar på den så står det citera. Där klickar du om du vill svara på ett specifikt inlägg 😊
  • Väntarpå4an
    Palettbladet25 skrev 2025-01-11 09:23:03 följande:

Anonym (Önskan97) skrev 2025-01-11 08:31:27 följande:

Hej,

Känner igen vissa av er från januaritråden, hoppas detta är månaden för oss alla ❤️ jag och min sambo som önskar vårt första barn är inne på tredje försöket.

Som väntarpå4an känns det som att jag har försökt ha koll på det mesta i nästan ett år (temp, humör, kroppsingnaler) och tagit extra vitaminer i mer än ett halvår. Känner dock att jag kanske blir lite dålig i magen av alla vitaminer 🙈 jag tar magnesium, D-vitamin, folsyra och rosenrot på morgonen. Rosenrot bara till bekräftad ägglossning. Sedan har jag börjat ta ?evening primrose oil?, q10 och inositol på eftermiddagen. Jag har också järn var tredje dag då jag hade lite låga järndepåer. Kan tillägga att jag är vegetarian 🌱  det jag försöker jobba på är min stress från jobbet men det är svårt.

Har inte haft ägglossning varje månad sedan jag sluta med minipiller för ett år sedan så det är svårt att säga när i cykeln det isåfall sker. Får se om min BIM flyttas😊 

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    14/2 - Hoppaspånr3

Jag hoppas det är vår tur snart❤️

Känner igen mig i dig önskan97, mina tre första har gått så fort ett par kalsonger har ruskats framför näsan på mig men nu går det riktigt trögt. Men tids nog. 

Håller med zoizoi det är just detta forum är till för❤️
  • Anonym (Önskan97)

Kan tillägga att jag också slutat med koffein och minskat alkoholen. Och idag var jag på akupunktur för andra gången för att försöka förbättra chanserna/reglera hormoner ☺️ någon annan som provat akupunktur? 

• Väntarpå4an
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-01-11 20:15:00 följande:

Kan tillägga att jag också slutat med koffein och minskat alkoholen. Och idag var jag på akupunktur för andra gången för att försöka förbättra chanserna/reglera hormoner ☺️ någon annan som provat akupunktur? 

Har inte provat men blev nyfiken. Vad heter behandlingen du gjort mer än akupunktur kallas metoden något särskilt?
  • Anonym (Önskan97)
    Väntarpå4an skrev 2025-01-11 21:53:32 följande:
    Har inte provat men blev nyfiken. Vad heter behandlingen du gjort mer än akupunktur kallas metoden något särskilt?
    Det benämns som för graviditet/infertilitet. Som jag förstår det så är det punkter som är kopplade till det endokrina systemet (inre organ, tex njurarna) som ska hjälpa till att förbättra hormonbalansen. Förra månaden efter första gången jag var där hade jag en ?bättre? cykel med ägglossning och mer stabil temperatur efter ägglossningen. Det kan såklart ha varit en slump men får se hur det blir denna månad ☺️  jag har ju haft det lite svårt att få ägglossning och haft mellanblödningar sedan jag sluta med minipiller. Läkaren pratade om att ev ge mig gulkroppshormon, vet inte hur det skulle påverka chanserna att bli gravid? 
  • B3tt4n

Hej allihopa! Jag hakar på även här. 

Det känns som att jag varit med i kopiöst många BIM-trådar här på fl och ändå har det inte blivit någon graviditet. 

Jag fyller 38 i februari, har inga barn sedan tidigare men maken har tre. Det blir en rejäl sladdis för hans del men han är helt med på noterna. 

Jag börjar så smått tappa mina förhoppningar om att det här någonsin kommer att gå men jag tänker inte ge upp än så länge!

2/2 Vias 

5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - B3tt4n 
    14/2 - Hoppaspånr3
  • Siripiri
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-01-12 08:48:10 följande:
    Det benämns som för graviditet/infertilitet. Som jag förstår det så är det punkter som är kopplade till det endokrina systemet (inre organ, tex njurarna) som ska hjälpa till att förbättra hormonbalansen. Förra månaden efter första gången jag var där hade jag en ?bättre? cykel med ägglossning och mer stabil temperatur efter ägglossningen. Det kan såklart ha varit en slump men får se hur det blir denna månad ☺️  jag har ju haft det lite svårt att få ägglossning och haft mellanblödningar sedan jag sluta med minipiller. Läkaren pratade om att ev ge mig gulkroppshormon, vet inte hur det skulle påverka chanserna att bli gravid? 
    Gulkroppshormon är ett annat namn för progesteron som du behöver vissa nivåer för att behålla en graviditet😊 tex cyclogest, som jag ska börja med nästa gång jag blir gravid. 
Svar på tråden BIM februari 2025