• B3tt4n

BIM februari 2025

Hej allihopa! Jag hakar på även här. 

Det känns som att jag varit med i kopiöst många BIM-trådar här på fl och ändå har det inte blivit någon graviditet. 

Jag fyller 38 i februari, har inga barn sedan tidigare men maken har tre. Det blir en rejäl sladdis för hans del men han är helt med på noterna. 

Jag börjar så smått tappa mina förhoppningar om att det här någonsin kommer att gå men jag tänker inte ge upp än så länge!

2/2 Vias 

5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - B3tt4n 
    14/2 - Hoppaspånr3
  • B3tt4n

Jag har visst trillat ur listan, skrev in mig för några dagar sedan men ser inte mitt namn längre... 

Jag och maken har försökt väldigt länge, drygt två år... Nu satsar jag på att försöka gå ner i vikt så att vi ska kunna få hjälp av vården men vi lägger ju inte ner våra egna försök i väntan på den hjälpen! 

Börjar verkligen tappa hoppet - hur gör man för att hålla det uppe? 😢

BIM listan:

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    14/2 - Hoppaspånr3
    14/2 - Lyrka
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
  • B3tt4n

Jag skriver in mig själv i listan igen och hoppas att ingen annan trillat ut. 

Är det någon som vet om man kan få mer östrogen i början på en graviditet och ifall en vattnig blödning i några dagar kan vara en nidblödning? 

Lycka till allihopa! ❤️

1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    14/2 - Hoppaspånr3
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
  • B3tt4n

Jag tänker knappt på något annat än den där graviditeten som jag längtat efter i snart 5 år. Känner mig helt tokig! 😂 Jag blev gravid hösten 2021 men det slutade i MF och sedan dess har jag ÄL-testat mig nästan varje månad. 

BIM är väl 13 februari och ÄL var för ca 5 dagar sedan. När är det någon idé att börja testa? 

• B3tt4n
    Jag tänker knappt på något annat än den där graviditeten som jag längtat efter i snart 5 år. Känner mig helt tokig! 😂 Jag blev gravid hösten 2021 men det slutade i MF och sedan dess har jag ÄL-testat mig nästan varje månad. 

BIM är väl 13 februari och ÄL var för ca 7 dagar sedan. När är det någon idé att börja testa? 
  • B3tt4n
    AmmeK skrev 2025-02-05 17:52:30 följande:
    Åh, håller så tummarna för dig! Och såklart för oss alla.
    Jag har nog bara fått positivt typ ÄL +11-12.

Jag väntar på på positivt ÄL test men det tar tid, om det kommer?
    Har alltid varit så regelbunden, har iofs bara testat på mina förra graviditeter och jag har alltid fått positivt på typ 14ish. Men sen mitt missfall i december så verkar min cykel ha rubbats lite. Är på dag 17 efter mens (kan inte dessa termer) och fortfarande ingen smiley på rosa CB. Två stickor kvar och hoppas jag hinner få positivt!
    Tack för ditt svar! ❤️ Då väntar jag några dagar till innan jag testar. Min menscykel är ändå alltid som ett lotteri, pendlar allt mellan 28 och 42 dagar... Men ca 14 dagar efter ÄL brukar den alltid dyka upp. 

Jag kan tänka mig att ditt MF kan ha gjort att cykeln är lite mer svajig. Min ÄL brukar oftast komma runt dag 19 i cykeln. Håller tummarna att du hinner få en smiley innan stickorna tar slut!
  • B3tt4n
    AmmeK skrev 2025-02-07 17:08:39 följande:
    Du får hålla oss uppdaterade! Att vänta på att börja testa är inte det lättaste 😅 ❤️

Ja jag brukar ligga på en cykel på 27-30 men allra oftast exakt 28. Nu senast kom mensen 32 dagar efter missfallet. 

Stickorna är slut! Ingen upptäckt ägglossning, har tagit CB rosa kring 11-tiden varje dag. Kan jag ha missat den? Skulle jag ha kollat med morgonurin ändå? Har hållit mig typ 4 timmar innan test men har ju tagit någon kaffe och vatten till frukost.
    Stöd-tog med rfsu test (dock med morgonurin) som visade lite starkare linjer i onsdags morse. Sen blev de svagare också.
    Min app beräknade ägglossning i tisdags.

Känns som det inte blir något plus den här månaden i och med att jag inte har bekräftad ökning på LH... Så får jag se om mensen kommer den 17/2 som appen beräknat eller senare.

Grattis till er som fått plus! Hoppas på att få se många fler! ❤️
    Absolut! 
    Jag funderar på att ta ett sånt där "testa tidogt" test i helgen men jag har inte riktigt bestämt mig. Kanske blir det bättre att vänta och se om mensen blir sen i alla fall. Vi får se hur jag gör. 

Grattis till alla härliga plus!
Svar på tråden BIM februari 2025