• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Väntarpå4an

Jag startar med bimlistan här :)

Jag och min sambo har försökt sedan juli 2024. Detta blir alltså vårt 7e försök men två missfall I ryggsäcken. Jag blir 37 i februari dagen efter BIM 😊 så hoppas på en fin födelsedagspresent. Min sambo blir 41 i år. Jag har tre barn sedan tidigare men sambons första.

BIM ❤️

7/2 - väntarpå4an

• Palettbladet25

Hej, har följt januaritråden men inte skrivit något, bara fint att få läsa allt som skrivs på något vis när man själv sitter i samma sits som många andra. 

har två äldre barn, 10 och 13. Blev gravid i augusti med 3e men upptäckte MA i oktober. 

har försökt sen slutet på november igen men inget plus ännu och nu håller mensen på att dra igång för denna månad. Jobbigt men kämpar på. 

kan du lägga mig i listan för jag är himla ny på detta.. BIM ca 7/2.. 

• MissSE

Jag har följt januaritråden men fick tyvärr min mens idag så jag hoppar in här med er :)

Fyller snart 38 år och mannen är 40. Vi har två äldre barn var sedan tidigare (9, 11, 12 och 15 år) Har försökt sedan november men kämpar vidare mot ett gemensamt sladdbarn.

7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE

• Anonym (Hoppaspånr3)

Hej!
    Hoppar in från januari då jag precis slutat blöda efter missfall nr 2

Jag fyller 37 år i april, sambo 32 år. Jag har två barn sedan tidigare (4 o 9 år) sambon 1en (9 år). Så vi försöker få vårt första gemensamma. 
    Jag tog ur min spiral i september och blivit gravid två gånger men tyvärr missfall. Så har inte riktigt koll på varken ÄL eller BIM men utgår från min kalender men kommer testa med stickor för att inte missa

BIM ❤️

7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    14/2 Hoppaspånr3

• Dalkullan1988

Hej,
    Hoppar in här från januaritråden då mensen kom idag.
    Jag har två barn sen tidigare på 6 och 9 år. Min sambo har inget och vill verkligen bli pappa.

För att göra en lång historia kort så har vi genomgått 2 missfall och 2 MA i vecka 12 under 2024. Nu måste det väl ändå vända!

7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988
    14/2 - Hoppaspånr3

• Zozoi

Hej 🧡

Jag och min sambo har ett barn på 4 år och vi har en stor längtan efter att få ett syskon. Vi har försökt lite mer än ett år utan resultat. Vi har varit på ?utredning? men det visade ingenting avvikande. Vi har enligt gynekologläkaren goda chanser att bli gravida på naturlig väg.

Min cykel diffar lite och jag kan ha en cykel på allt från 35-40 dagar. Därför är jag lite osäker på exakt BIM. Men jag lägger in vad som står i appen. 

7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988
    12/2 - Zozoi

14/2 - Hoppaspånr3

• Väntarpå4an

Vad kul att vi redan är så många i gruppen 🙏
    Så tråkigt att läsa om alla som gått igenom alla mf och ma eller fått kämpa en lång tid. Vill skicka styrka till er alla❤️ det fina i dessa grupper är att man känner sig mindre ensam. 

Vad har ni försökt med hittills? Jag har testat det mesta känns det som. Vi har äl stickor och äl cb, flertalet olika kosttillskott, tempning, d-vitamin boost, rosenrot, loggar kroppssignaler och prickar alla bra dagar för fertilitet. 
    Jag hoppas det snart hjälper och att det stannar kvar

• Vias

Hejsan! 

I november fick reda på att jag har PCO, detta blir därmed vårt andra ?riktiga? försök med Letrozol för att stimulera ägglossning. Även om mensen kom prick på dagen denna månaden så är jag ändå glad att medicinen funkar. 

Denna månaden hoppas jag dock på ägglossning OCH utebliven mens 🥹 äter kosttillskottet inositol för PCO:n samt vitamin c brustabletter för att boosta ÄL. Äter ni andra något ni har hört om? 

2/2 Vias 
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi

14/2 - Hoppaspånr3

• Väntarpå4an
    Vias skrev 2025-01-10 22:44:03 följande:

Hejsan! 

I november fick reda på att jag har PCO, detta blir därmed vårt andra ?riktiga? försök med Letrozol för att stimulera ägglossning. Även om mensen kom prick på dagen denna månaden så är jag ändå glad att medicinen funkar. 

Denna månaden hoppas jag dock på ägglossning OCH utebliven mens 🥹 äter kosttillskottet inositol för PCO:n samt vitamin c brustabletter för att boosta ÄL. Äter ni andra något ni har hört om? 

2/2 Vias 
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    14/2 - Hoppaspånr3

Jag äter Q10, zink, multivitamin,  d--vitamin, folsyra, rosenrot. Mannen äter multi och Zink. 
  • Anonym (Önskan97)

Hej,

Känner igen vissa av er från januaritråden, hoppas detta är månaden för oss alla ❤️ jag och min sambo som önskar vårt första barn är inne på tredje försöket.

Som väntarpå4an känns det som att jag har försökt ha koll på det mesta i nästan ett år (temp, humör, kroppsingnaler) och tagit extra vitaminer i mer än ett halvår. Känner dock att jag kanske blir lite dålig i magen av alla vitaminer 🙈 jag tar magnesium, D-vitamin, folsyra och rosenrot på morgonen. Rosenrot bara till bekräftad ägglossning. Sedan har jag börjat ta ?evening primrose oil?, q10 och inositol på eftermiddagen. Jag har också järn var tredje dag då jag hade lite låga järndepåer. Kan tillägga att jag är vegetarian 🌱  det jag försöker jobba på är min stress från jobbet men det är svårt.

Har inte haft ägglossning varje månad sedan jag sluta med minipiller för ett år sedan så det är svårt att säga när i cykeln det isåfall sker. Får se om min BIM flyttas😊 

2/2 Vias 

5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an

7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi

14/2 - Hoppaspånr3

Svar på tråden BIM februari 2025