• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Elisand skrev 2025-01-24 11:43:47 följande:

Jag har en fundering till er som också är uppe i försökandet. Kring kommentarer och sånt.

Senaste tiden har både jag och min man börjat få ganska mycket kommentarer/frågor från människor i vår omgivning om just barn. Mina svärföräldrar framförallt som kan ge kommentarer som "är det inte dags snart", "det kanske är dags att rappa på lite" och "nu fattas det ju bara små fötter som tassar runt här". Innan vi började försöka blev jag ledsen av de här kommentarerna eftersom jag gärna hade velat, men det var ändå lättare att hantera det. Brukade bara svara typ "ja, vi får väl se", typ. Nu känns det ännu jobbigare och mer svårt att veta vad jag ska svara. Min man ignorerar det totalt och vägrar svara på det dom säger.

Vad skulle ni svara på såna här frågor eller kommentarer? Eller vad har ni svarat? På ett sätt skulle jag vilja säga något om att vi jobbar på det eller åtminstone att det är jobbigt att dom säger något men vet inte. Vill också skrika ut varje gång att det inte är så enkelt som att bara beställa ett barn.

Jag förstår att det där är skitjobbigt, folk i vår omgivning tycker det är mycket märkligt att vi är öppna för en till liten en.. Jag har ett barn sedan innan som blir 18 i år, sen har vi två gemensamma varav yngsta är 11 och mellan blir 15... Dom tycker vi är klara osv osv. 

Jag brukar försöka svara lite fint med att det är vi som lever våra liv, det är vårt beslut, ingen annans. I er situation skulle jag nog svara; "och om jag sköter mitt samliv så sköter du ditt" med en vass skämtsam ton, för att markera.. men jag kan också vara lite barsk emellanåt.
  • 7barnsmamman87
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-01-24 19:56:31 följande:

Hej fina <3

Jag håller alla tummarna för att ni ska få er gemensamma! Och att det snart ska ta sig! 

Tack 🙏🏻 Och önskar detsamma! 

Tänker att ju fler som plussar i dom här trådarna desto snarare borde det ju bli vår tur. När alla försvinner en efter en. Håller tummarna att det snart är vår tur, och er ❤️

• Annpor
    adirf10 skrev 2025-01-24 11:19:36 följande:

Lägger till mig i listan.
    Jag är 29 år och min sambo är 40 år, han har två barn sen tidigare som är 13 och 16 år.
    Vi har försökt sedan maj 2024 och vi börjar bli riktigt trötta på att det inte blir något plus. Jag har aldrig varit gravid, så vet inte ens om jag kan bli det..
    Jag har heller inte tagit ÄL-test som man ska (flera dagar i rad), men den här månaden ska jag testa så jag kan se när och om jag har någon ägglossning. 
    Önskat mig egna barn sen jag var 15 typ, så hoppas verkligen det blir min tur snart Hjärta

1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    14/2 - Hoppaspånr3
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
    26/2 - adirf10

Åh hörrni, har någon fler uppmärksammat att flera namn försvunnit från listan?! I tidigare tråd finns minst 3-4 namn  inlagda under 14/2 likadant under 22/2! 

• Anonym (Mojjan)

5 dagar till min äl enligt min ynkliga mens-app... Ja, jag är nog inte lika avancerade som er 😬 jag skulle ju börja tempa med, men jag har inte fått in en rutin på det. 

Hur som haver, mina flytningar har börjat kika fram, mitt äl-beteende har börjat vevas igång, så man kanske bara ska köra fullt ös!

Hur går det för er andra? 

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    7barnsmamman87 skrev 2025-01-24 20:07:21 följande:

Tack 🙏🏻 Och önskar detsamma! 

Tänker att ju fler som plussar i dom här trådarna desto snarare borde det ju bli vår tur. När alla försvinner en efter en. Håller tummarna att det snart är vår tur, och er ❤️

håller med helt ❤️ använder du nån app eller liknande?
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Mojjan) skrev 2025-01-24 21:53:02 följande:

5 dagar till min äl enligt min ynkliga mens-app... Ja, jag är nog inte lika avancerade som er 😬 jag skulle ju börja tempa med, men jag har inte fått in en rutin på det. 

Hur som haver, mina flytningar har börjat kika fram, mitt äl-beteende har börjat vevas igång, så man kanske bara ska köra fullt ös!

Hur går det för er andra? 

Varannan dag har jag läst ska vara det bästa, kör kör kör 🤩❤️

själv har jag precis slutat blöda efter MF och börjat tempa  igen.. förr tempade jag för att inte bli gravid och det funkade, så har tilltro nu.. har fortsatt med folsyrab också.
  • Anonym (blomman)

Hej, lägger in mig själv i listan. Det är den senaste listan som lagts upp, men här är en kommentar om att namn försvunnit från listan. Uppdatera gärna den om ert namn försvunnit 😊

Varit med i ett par trådar under 2024, men tog sen en paus från trådarna för att få lite andrum haha! Vi har försökt sen slutet av maj 2024 och månad efter månad fått negativa test. Vet att det kan ta tid, men vet inte hur länge jag orkar fortsätta 😩 min stora längtan har alltid varit barn! Blir 30 i år och hade en dröm om barn innan dess, men så blir de inte. Börjar också tappa hoppet på barn innan årets slut. Men aja, en månad i taget! Positivt ÄL-test igår så BIM blir 9/2. 

1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman)
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10
  • Björkskogen

Hoppas in från januari-tråden. Fick mens igår. 

Vi är en stor bonusfamilj oxå. Jag har 4 och han har 3 sedan innan. Äldsta 20 och yngsta 12. Många tonåringar 😅 
    Detta blir försök nr 5 till en liten sladdis. 
    När vi först diskuterade och bestämde oss för en till så pratade vi om vad andra kommer säga och gubben sa något i stil med "vi har redan så många så en till spelar ingen roll och har någon invändningar så kan de dra åt h-vete" 😂 han har helt rätt. 
    Jag är 36 och mannen 10 år äldre. 

1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman)
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    14/2 - Hoppaspånr3
    21/2 - Björkskogen 
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10
  • Anonym (Sladdisen)

Hej! 

Tänkte hänga på här om det går bra. Jag och min man gör första riktiga försöket på en liten. Innan har vi skyddat oss men tänkt lite ?händer det så händer det?. Jag har två barn sen innan (tidiga tonåringar) men han har inga. Är 35+ och min man är yngre, med tanke på min ålder så valde vi att inte vänta längre. Har äl nu i dagarna och min mens är väldigt regelbunden så har bim ca 13/2. Jag testar inte med äl test eller så men har en apple watch och den tempar och den stämmer exakt på äl och mens så antar att den är tillförlitlig. 

1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman)
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    13/2 - Sladdisen
    14/2 - Hoppaspånr3
    21/2 - Björkskogen 
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10
  • Anonym (Universitetsbebis)
    Hej!

Hänger på från tidigare trådar. Mensen kom som vanligt trots aktiva försök på bekräftad ÄL. Börjat lära känna min kropp mer och kroppen känns lite annorlunda nu jämfört med tidigare två ägglossningar. ÄL prickades in 15 januari av NC och beräknad BIM 4 februari. Hade fruktansvärd ägglossningssmärta för första gången, inte för att det behöver betyda något. Sen har jag sedan ett dygn tillbaka haft molvärk i nedre delen av magen och väääldigt ömma bröst. Kanske för tidigt för att vara ett tecken. Är säkert bara någon normal förändring i hormoner. Men man blir ju såklart hoppfull, ni vet ju hur det är!

1/2 aivlys
    2/2 Vias
    4/2 Anonym (Universitetsbebis)
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman)