Inlägg från: Anonym (Universitetsbebis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Universitetsbebis)

BIM februari 2025

Hej!

Hänger på från tidigare trådar. Mensen kom som vanligt trots aktiva försök på bekräftad ÄL. Börjat lära känna min kropp mer och kroppen känns lite annorlunda nu jämfört med tidigare två ägglossningar. ÄL prickades in 15 januari av NC och beräknad BIM 4 februari. Hade fruktansvärd ägglossningssmärta för första gången, inte för att det behöver betyda något. Sen har jag sedan ett dygn tillbaka haft molvärk i nedre delen av magen och väääldigt ömma bröst. Kanske för tidigt för att vara ett tecken. Är säkert bara någon normal förändring i hormoner. Men man blir ju såklart hoppfull, ni vet ju hur det är!

1/2 aivlys
    2/2 Vias
    4/2 Anonym (Universitetsbebis)
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman)
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    13/2 - Sladdisen
    14/2 - Hoppaspånr3
    21/2 - Björkskogen 
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10 
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2025-01-25 16:26:37 följande:

Hej! Jag försöker ha koll på min ägglossning efter missfall, glömde ta ägglossningstest igår o testade nu. Vad tror ni kan jag ha missat den eller inte? Jag är borta o min sambo var sjuk innan helgen så vi hade inget sex. Kommer hem imorgon och hoppas på lite mys då. 

Varför tänker du att du kan ha missat den? Alla är ju olika men jag har väldigt långt "ökningsfönster" så för mig hade det där varit en normal ökning som kommer öka mer mot "ännu mer" positivt. Ses ni imorgon borde ni ju ha väldigt stora chanser oavsett i och med att själva ägglossningen sker efter ca 24-36 timmar. Lycka till! Med både tillverkningen och befruktningen Cool
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2025-01-25 23:23:55 följande:
    Jag vet inte egentligen varför jag tänker det. Men har annat sekret sedan i fredags o idag haft väldigt ont på hö sida som om ägglossningen är idag. Ska prova o testa imorgon innan jag åker hem oxå o se om sträcket blir starkare eller inte. 
    Det är första gången jag har lagt in testerna i en app, tar tempen med Men kunde inte ta den imorse för jag sov oroligt med flera uppvaknande 

Tack, det behövs efter 2 missfall nu ( senaste med tubarabort o inläggning på sjukhus) på rad ❤️
    Usch vilken otur du har haft 💔 
    Hur gick det med testet idag? Lyckats tempa?

9 dagar till BIM men bara 3 dagar kvar tills mellanblödningarna innan mens brukar komma... Känns som att jag kommer veta redan då. Eller finns det en chans att man kan vara gravid trots brunaktiga flygningar..?

MissSE skrev 2025-01-26 20:41:18 följande:
    Ja man kan ju få en nidblödning och den kan vara som en brunaktig flytning :)
    Ja det är ju sant! Men jag tänkte mer på brunaktiga flytningar under flera dagars tid. Jag har tolkat det som att en nidblödning oftast är ljusrosa och försvinner fort? Någon som har koll?
    7barnsmamman87 skrev 2025-01-26 23:41:32 följande:

Jag brukar alltid ha brunaktiga flytningar, oftast redan två dagar efter ägglossning och sen håller det i sig till mensen kommer. Skit drygt. Ingen vet vad det beror på. Fick dock lutinus (progesteron) vaginal tabletter nu och det här är första gången jag inte haft flytningarna! Har provat provera innan och det hjälpte ingenting. 

det ledde dock inte till bebis men så sjukt skönt att slippa blöda. Jag känner ju som dig att det liksom är kört varje gång det där kommer. Har dock läst att många får det som vanligt men att det avtar framåt mensen eller strax efter. Så hoppet finns ändå! 

Blir lättad av att höra att det är fler som upplever samma sak. Och att det dessutom kanske går att bli av med blödningarna(!!). Mellanblöder en vecka innan mens, har mens i 4 dagar och sen mellanblöder jag 3-4 dagar till. Blod konstant i två veckor är liksom inte roligt längre...

Mellanblödningarna som jag trodde började häromdagen av stannat av... Skumt... När mellanblödningarna inför mens kommer så brukar de vara ganska konstanta. Kan det ha varit en nidblödning ändå? Det var ÄL+7. 

Har konstig värk i nedre magen idag. Även lite igår. Haft lite problem med spänd bäckenbotten och känslan är lite lik men högre upp i magen... Funderar på om det kanske är muskulärt ändå... Eller så är det ett ägg som fäst och livmodern börjar jobba? Man blir ju knäpp!

Ni som varit gravida och haft värk... Hur har den känts? tycker inte att det känns så molande som många beskriver, och inte helt lik min mensvärk utan nu är den mer ilande och ibland stickande. På både höger och vänster sida. Inget direkt i mitten av magen.

Anonym (Anonymo) skrev 2025-02-04 08:25:02 följande:

Idag störkdök temperaturen.. och efter gårdagens spotting har jag inga förhoppningar kvar. Bara att vänta in mensen som borde komma idag/imorgon.

Äl + 10 idag. Mensen brukar komma på dag 10 eller 11.

Fler i samma båt?

Samma situation här. BIM idag men tempen började dippa redan för två dagar sedan och idag var det rejäl tempdipp och mensen kom med buller och bång.

Flyttar ner mig eftersom nästa BIM också är i februari. Ägglossningen är beräknad på min födelsedag. Känns så mysigt om det hade gått vägen denna gången!

1/2 - Mossgrön
    2/2 - Vias
    3/2 - försökerhållahoppet
    6/2- Tingeling
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988
    8/2 - Rhea
    8/2 - Anonym (Libby-lo)
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines
    9/2 - anonym(blomman)
    10/2 - Rumpetrollet
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    12/2 - Juli1990
    12/2 - Nm25
    13/2 - väntarpå4an
    13/2 - AngieF
    13/2 - B3tt4n
    13/2 - Sladdisen
    14/2 - Hoppaspånr3
    14/2 - Lyrka
    15/2 - Stockholm12
    17/2 - AmmeK
    21/2 - Björkskogen
    21-2 - 7barnsmamman87
    21/2 - Tredje
    21/2 - ÖnskarSladdis
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10
    23/2 - Lorainza
    26/2 - NassaNisse
    26/2 - aivlys
    27/2 - Anonymis
    27/2 - Flisen123
    28/2 - Önskan97
    28/2 - Anonym (Universitetsbebis)

Butterfly83 skrev 2025-02-05 07:35:10 följande:

Jag läser ibland trådarna här för jag känner mig ganska ensam med mina tankar och rädslor om att förbli barnlös. Jag är 41 och har aldrig tidigare ens försökt bli gravid. Det har inte funnits någon i mitt liv som jag kunnat se mig själv bilda familj med. För fem år sedan träffa jag min man och nu känner jag äntligen att jag hittat någon som jag vågar och vill ha ett gemensamt barn med. Jag vet hur dåliga mina chanser är när jag börjar så här sent och det är mitt eget fel när jag väntat. Den verkligheten gör det mycket svårt att prata med vänner och bekanta om vad jag går genom just nu.

Vi börja försöka bli gravida med min man på hösten och jag blev gravid på första försöket. Tyvärr fick jag ett missfall. Jag har nu haft mens två gånger sedan missfallet och jag är på ÄL +3 ifall jag förstått stickornas resultat rätt. BIM är 19/2. Jag lade mig själv med på listan. Hoppas jag fick alla med Glad

1/2 - Mossgrön
    2/2 - Vias 
    3/2 - försökerhållahoppet
    6/2- Tingeling 
    7/2 - Palettbladet25 
    8/2 - MissSE 
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 - Rhea 
    8/2 - Anonym (Libby-lo) 
    9/2 - Nugget 
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman) 
    10/2 - Rumpetrollet 
    12/2 - Zozoi 
    12/2 - Mojjan 
    12/2 - Elisand 
    12/2 - Juli1990 
    12/2 - Nm25 
    13/2 - väntarpå4an 
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n 
    13/2 - Sladdisen 
    14/2 - Hoppaspånr3 
    14/2 - Lyrka 
    15/2 - Stockholm12 
    17/2 - AmmeK 

19/2 - Butterfly
    21/2 - Björkskogen 
    21-2 - 7barnsmamman87 
    21/2 - Tredje 
    21/2 - ÖnskarSladdis 
    23/2 - Syskonet1 
    23/2 - Hejsanhoppsan 
    26/2 - adirf10 
    23/2 - Lorainza 
    26/2 - NassaNisse 
    26/2 - aivlys 
    27/2 - Anonymis 
    27/2 - Flisen123 
    27/2 - Junieverse
    28/2 - Önskan97
    28/2 - Anonym (Universitetsbebis

Förstår såklart dina tankar, men tänk inte att det är "ditt fel" att du har väntat. Lämna det mindsetet och tänk framåt! Chanserna må vara mer begränsade, men det är så galen slump det här med att bli gravid så det viktigaste är bara att du hoppas och tror att det kommer bli som du vill. Du har dessutom blivit gravid en gång vilket betyder att allt mest troligt fungerar som det ska. Hemskt att gå igenom ett missfall såklart, men grattis till att ha hittat rätt i livet och att du verkar kunna bli gravid. Lättare sagt än gjort, jag vet, men tänk positivt! ☀️
    Anonym (Anonymo) skrev 2025-02-04 09:42:58 följande:
    Åh tufft. Hur lång lutealfas brukar du ha?

Tyvärr har jag rätt långa cyklar, så min nästa BIM är troligen inte förrän en bra bit in i mars.

Tänkte testa med munkpeppar nästa cykel, och se om det kan få den lite mer regelbunden.
    Lutealfasen är 13 dagar +-2 dagar enligt Natural Cycles. Fick notis igår där det står "Din lutealfas är väldigt konsekvent!". Så det känns skönt.

Hur lång är din cykel?

Aldrig riktigt förstått vad munkpeppar är, men såg ditt svar senare i tråden. Spottings har jag ju, ganska rejält. Men cykeln är väldigt regelbunden. Kanske värt att prova ändå. Lär väl inte vara farligt på något sätt.
Svar på tråden BIM februari 2025