• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Väntarpå4an

Jag startar med bimlistan här :)

Jag och min sambo har försökt sedan juli 2024. Detta blir alltså vårt 7e försök men två missfall I ryggsäcken. Jag blir 37 i februari dagen efter BIM 😊 så hoppas på en fin födelsedagspresent. Min sambo blir 41 i år. Jag har tre barn sedan tidigare men sambons första.

BIM ❤️

7/2 - väntarpå4an

• Väntarpå4an

Vad kul att vi redan är så många i gruppen 🙏
    Så tråkigt att läsa om alla som gått igenom alla mf och ma eller fått kämpa en lång tid. Vill skicka styrka till er alla❤️ det fina i dessa grupper är att man känner sig mindre ensam. 

Vad har ni försökt med hittills? Jag har testat det mesta känns det som. Vi har äl stickor och äl cb, flertalet olika kosttillskott, tempning, d-vitamin boost, rosenrot, loggar kroppssignaler och prickar alla bra dagar för fertilitet. 
    Jag hoppas det snart hjälper och att det stannar kvar

• Väntarpå4an
    Vias skrev 2025-01-10 22:44:03 följande:

Hejsan! 

I november fick reda på att jag har PCO, detta blir därmed vårt andra ?riktiga? försök med Letrozol för att stimulera ägglossning. Även om mensen kom prick på dagen denna månaden så är jag ändå glad att medicinen funkar. 

Denna månaden hoppas jag dock på ägglossning OCH utebliven mens 🥹 äter kosttillskottet inositol för PCO:n samt vitamin c brustabletter för att boosta ÄL. Äter ni andra något ni har hört om? 

2/2 Vias 
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    14/2 - Hoppaspånr3

Jag äter Q10, zink, multivitamin,  d--vitamin, folsyra, rosenrot. Mannen äter multi och Zink. 
  • Väntarpå4an
    Palettbladet25 skrev 2025-01-11 09:23:03 följande:

Mina två första barn (2011,2014) har gått på första försöket och även min graviditet i aug gick direkt (slutade i ma) så jag har varit lite ?bortskämd? tror jag och nu sitter man här med mens och känner sig trasig. Vet att ni är många som försökt längre så jag ska verkligen inte klaga men jag tänker ju att det kanske inte kommer gå för mig heller nu på lång tid såklart.. 
    Jag äter veg vitaminer (nu slutat) och folsyra sen flera månader men har nu nyligen börjat med femme fertile, collagen, d vitamin, magnesium och omega 3. 

Jag har testat nån enstaka gång med ägglosstest men inte liksom som man ska i flera dagar då jag har sån tydlig värk när jag har äggloss så tänkt att det är givet att jag har äggloss men nu vet jag inte.. har dock fått positivt på äggloss de bäda gånger jag testat när värken varit som värst så det borde väl betyda något.. så lite hopplöst känns det just nu, varför går det inte liksom? Obalans efter ma kanske.. 
    Förlåt för deppigt inlägg ❤️ 

Anonym (Önskan97) skrev 2025-01-11 08:31:27 följande:

Hej,

Känner igen vissa av er från januaritråden, hoppas detta är månaden för oss alla ❤️ jag och min sambo som önskar vårt första barn är inne på tredje försöket.

Som väntarpå4an känns det som att jag har försökt ha koll på det mesta i nästan ett år (temp, humör, kroppsingnaler) och tagit extra vitaminer i mer än ett halvår. Känner dock att jag kanske blir lite dålig i magen av alla vitaminer 🙈 jag tar magnesium, D-vitamin, folsyra och rosenrot på morgonen. Rosenrot bara till bekräftad ägglossning. Sedan har jag börjat ta ?evening primrose oil?, q10 och inositol på eftermiddagen. Jag har också järn var tredje dag då jag hade lite låga järndepåer. Kan tillägga att jag är vegetarian 🌱  det jag försöker jobba på är min stress från jobbet men det är svårt.

Har inte haft ägglossning varje månad sedan jag sluta med minipiller för ett år sedan så det är svårt att säga när i cykeln det isåfall sker. Får se om min BIM flyttas😊 

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    14/2 - Hoppaspånr3

Jag hoppas det är vår tur snart❤️

Känner igen mig i dig önskan97, mina tre första har gått så fort ett par kalsonger har ruskats framför näsan på mig men nu går det riktigt trögt. Men tids nog. 

Håller med zoizoi det är just detta forum är till för❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-01-11 20:15:00 följande:

Kan tillägga att jag också slutat med koffein och minskat alkoholen. Och idag var jag på akupunktur för andra gången för att försöka förbättra chanserna/reglera hormoner ☺️ någon annan som provat akupunktur? 

Har inte provat men blev nyfiken. Vad heter behandlingen du gjort mer än akupunktur kallas metoden något särskilt?
  • Väntarpå4an
    Malines skrev 2025-01-13 19:28:51 följande:

Hej på er! 

Jag fick också äran att hoppa in här när mensen glatt kom och hälsade på idag. Har nog ÄL om drygt två veckor. Vi är inne på ett halvår med försök till första barnet nu, mannen 34 i år och jag 30. Har inte lyckats få ett enda plus så just nu skulle man till och med vara glad för en kemisk graviditet så att man vet att det är möjligt, även om det känns så fel att säga och många av er som har försökt så mycket längre och fått gå igenom så tuffa saker ❤️ Har både mormor och mamma som har fått skrapas och haft rejäla blödningar hela liven, min mormor tog det 5år för att bli gravid. Hoppas verkligen att det inte tar så lång tid, för vet inte hur man mentalt skulle klara av det? 

Men iallafall har jag kört rosenrot senaste två cyklerna och inte märkt så stor skillnad, så tänker det inte finns något negativt utan fortsätter med det. Försöker få i mig Q10, D vitamin, magnesium och omega-3 när jag kommer ihåg 😅
    Vad innebär D-vitamin kur som ni skrev om? 

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    26/2 - Malines

Det som man brukar prata är om att d-vitamin boosta. Alltså dagarna precis innan och framtill ägglossning ökar upp antalet d-vitamin, överdoserar. Sen när äl skett slutar och fortsätter med vanlig dosering.

Jag gjorde det en cykel och blev gravid. Kan vart slumpen men blev det iaf 😊 det slutade dock i mf
  • Väntarpå4an
    Anonym (Mojjan) skrev 2025-01-14 09:00:55 följande:

Hallå tjejer!

Hoppar in från januari-tråden. Mensen kom idag på BIM, så det är bara till att börja om igen!
    Jag är inte förvånad och det kommer nog ta tid.
    Jag T28 och min partner K28 har ett gemensamt barn som tog 7år att tillverka. Inte för att vi planerade barn i detalj under årens gång men vi var ändå väldigt aktiva oskyddat och gemensamma barn ville vi ha förr eller senare.
    Jag har 3 barn sedan innan (oplanerade) så det har inte varit några bekymmer för min del förr iaf. Och ja egentligen borde vi kanske kolla upp det, 7år är en väldigt lång tid och den tiden har inte jag just nu, haha 
    Vi vill gärna ha ett syskon till minstingen där åldersskillnaden inte är så stor. (behöver bara lätta på hjärtat lite)

Men jag tänkte fråga er som tempar er, vilka appar kör ni med? Jag har aldrig kört med tempning, men tänkte att det kunde vara en spännande grej att testa :)

Uppdaterar listan med

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    26/2 - Malines
    Välkommen ❤️ jag använder premom tycker den är bra och enkel
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2025-01-14 13:09:49 följande:
    Boostar man ska man typ skippa d-vitamin resten av cykeln så man inte överdoserar 😊  Kan ju orsaka förkalkning av kroppen
    Helt riktigt. Det blev otydligt. Påbörjar d-vitaminerna igen sen när/om mensen kommer 😊
  • Väntarpå4an

Ni som loggar temp i premom appen. Hur gör ni när ni har feber? Hoppar ni bara över att logga temp eller lägger ni in tempen men loggar även "sjuk"? Jag är dagar ifrån ÄL nu så jäkla dum tid att bli sjuk på. Vill kunna bekräfta äl med tempen

Svar på tråden BIM februari 2025