• Zozoi

BIM februari 2025

Hej 🧡

Jag och min sambo har ett barn på 4 år och vi har en stor längtan efter att få ett syskon. Vi har försökt lite mer än ett år utan resultat. Vi har varit på ?utredning? men det visade ingenting avvikande. Vi har enligt gynekologläkaren goda chanser att bli gravida på naturlig väg.

Min cykel diffar lite och jag kan ha en cykel på allt från 35-40 dagar. Därför är jag lite osäker på exakt BIM. Men jag lägger in vad som står i appen. 

7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988
    12/2 - Zozoi

14/2 - Hoppaspånr3

• Zozoi
    Palettbladet25 skrev 2025-01-11 09:23:03 följande:

Mina två första barn (2011,2014) har gått på första försöket och även min graviditet i aug gick direkt (slutade i ma) så jag har varit lite ?bortskämd? tror jag och nu sitter man här med mens och känner sig trasig. Vet att ni är många som försökt längre så jag ska verkligen inte klaga men jag tänker ju att det kanske inte kommer gå för mig heller nu på lång tid såklart.. 
    Jag äter veg vitaminer (nu slutat) och folsyra sen flera månader men har nu nyligen börjat med femme fertile, collagen, d vitamin, magnesium och omega 3. 

Jag har testat nån enstaka gång med ägglosstest men inte liksom som man ska i flera dagar då jag har sån tydlig värk när jag har äggloss så tänkt att det är givet att jag har äggloss men nu vet jag inte.. har dock fått positivt på äggloss de bäda gånger jag testat när värken varit som värst så det borde väl betyda något.. så lite hopplöst känns det just nu, varför går det inte liksom? Obalans efter ma kanske.. 
    Förlåt för deppigt inlägg ❤️ 

Varje resa är ju individuell och allas resor ser olika ut men man har all rätt att känna alla känslor.

Vi har försökt över ett år nu med syskon och det har inte tagit sig än tyvärr. Trots att vi fortfarande är unga både jag och sambon så känner jag lite stress och främst att det vore fint att ge vårt barn ett syskon. Jag hoppas och vill tro att jag ska få ett plus under detta kommande året. 

Det är en bergochdalbana! Be inte om ursäkt för något och för dina känslor. Det är ju just det dessa forum är till för, att ha någon att dela sin resa och historia med. Jag önskar dig/er stort lycka till! ❤️

• Zozoi
    Palettbladet25 skrev 2025-01-11 11:37:07 följande:

Ja det är sant Zozoi ❤️ 
    Tack för dina ord och lycka till till er med ❤️ och alla er andra också ❤️ 
    Så ny i detta forum så vet inte riktigt hur man svarar på svar så nu blev det kanske vanligt inlägg i tråden men.. 

På varje inlägg finns det en rund cirkel längst upp med tre prickar, om du klickar på den så står det citera. Där klickar du om du vill svara på ett specifikt inlägg 😊
  • Zozoi

En liten update från mig! Inte varit alls lika aktiv denna månad som innan. Känt att jag har velat gå in med ett annat mindset nu att ?blir det så blir det.?
    Har inte ens kört med ägglossningstester denna månad pga tycker att jag blir stressad av det. Haft ägglossningskänningar senaste 2 dagarna tillsammans med fertilt sekret. Vi har fått till mys också, så det är bara att avvakta och se.

Håller tummarna för mig och för er alla andra 🙏

• Zozoi
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-01-30 11:20:47 följande:
    Jag försöker tänka lite sammalika, nu är vi på första försöket (efter oplanderad grav som slutade i tidigt MF)  men har bara köpt hem ÄLtest för att se att allt "kommer igång igen" .. sen blir det som det blir!

Vi har försökt över ett år med syskon, så det har tagit rätt mycket energi och fokus. 

Därför känns det extra viktigt för mig att försöka släppa kontrollen helt enkelt och inse att jag inte kan påverka mer än vad jag redan gjort. Det får liksom inte ta över alla tankar.

Vill hoppas och tro att jag snart kan få ett plus och att vi kan få ett syskon till vår dotter. Beklagar ert MF. Lycka till! ❤️

• Zozoi
    Nm25 skrev 2025-01-30 12:58:08 följande:

Jag hoppar också in i tråden då jag känner mig väldigt ensam i processen att skaffa barn..

Jag är 35 år och vi började försöka för lite mer än ett år sen.
    jag blev gravid efter 4 försök men fick ett missfall efter ca 7 veckor där fostret slutade utvecklas tidigare. Jag fick lätta blödningar i 2 veckor, gjorde blodprov och ultraljud och väntade ut det i stort sett vilket var psykiskt nedbrytande. Efteråt fick jag det bekräftat att allt såg bra ut.

Därefter tog vi en paus på 4 månader och nu har vi försökt sedan augusti, men i december tog vi också en månads paus.

Jag känner mig väldigt stressad och alla runt omkring mig blir gravida hur lätt som helst, på första försöket eller trots andra problem. Jag blir lätt triggad av att ens prata om graviditet eller att höra andra prata om det och skäms över att känna så.

Om en månad ska jag och partnern gå på fertilitetsutredning och det blir som det blir helt enkelt.
    Bim 12/2

<3

1/2 - aivlys
    1/2 - Mossgrön
    2/2 - Vias
    4/2 - Anonym (Universitetsbebis)

6/2 - Tingeling

7/2 - Palettbladet25

8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 - Rhea
    8/2 - Anonym (Libby-lo)
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman)
    10/2 - Rumpetrollet
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    12/2 - Juli1990
    12/2 - Nm25
    13/2 - väntarpå4an
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    13/2 - Sladdisen
    14/2 - Hoppaspånr3
    14/2 - Lyrka
    15/2 - Stockholm12
    17/2 - AmmeK
    21/2 - Björkskogen 
    21-2 - 7barnsmamman87
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10
    23/2 - Lorainza
    26/2 - NassaNisse
    27/2 - Anonymis
    27/2 - Flisen123
    28/2 - Önskan97
    Välkommen hit 🤗
    Jag har tidigare under förra året bara suttit och läst trådarna och följt andras resa mot plus. Sedan i december tror jag det var så skapade jag själv ett konto för jag kände att det vore så skönt att få ventilera. Det är på något sätt befriande att man är anonym också, tycker jag.

Det är svårt att sluta jämföra sin egen resa med andras och det är absolut inte ditt fel att det inte gått för er än. Det är så lätt att börja tvivla på sig själv och känna sig besviken över sin egen kropp. Jag håller alla tummar för er och hoppas att ni snart får ert efterlängtade plus, om det så är med hjälp på traven av vården eller naturligt. Massa lycka till 💕
  • Zozoi
    Anonym (Libby-lo) skrev 2025-02-04 07:35:49 följande:

Känns overkligt! 
    Grattis! 🥰
  • Zozoi

Jag har beräknad mens ungefär vad jag tror någon gång runt 12-14 februari. Jag har tyvärr inte helt regelbundna cyklar och har skippat ägglossningstesten denna cykel och bara gått på fertilt sekret och ägglossningssmärta. Ni som har beräknad runt mitt datum, när ska ni börja testa? ☺️

• Zozoi
    Malines skrev 2025-02-07 05:38:21 följande:

Godmorgon alla! 

Här kommer lite pepp till er 🥰 Lyckades äntligen få mitt första plus trots att jag har varit mer stressad den senaste månaden än vad jag varit typ på hela året innan 😂 Fick ÄL två dagar innan planerat så satt på ett flygplan under ägglossningen. Vi håller på och skapar en fantastisk Safari/sol och bad upplevelse i Tanzania och Zanzibar så har varit otroligt mycket jobb och stress och roddande fram till igår när vi flög hem igen. Så jag plussade under tiden vi var där men inte hunnit checka in här 🥰 

Hade absolut 0 känningar innan plusset (mer än svullna bröst men det får jag alltid en vecka efter ÄL). Började testa ÄL+8 och fick helblankt negativt både dag 8 och dag 9 sen plötsligt när jag tittade dag 10 var där ett mjukt streck 🥹 Vi har inga barn sen innan och har aldrig fått något plus innan (försökt över 7 månader) så känner definitivt igen mig med att man inte visste om det ens var möjligt. 

Stort stort grattis, vad roligt! ☺️❤️
  • Zozoi
    Väntarpå4an skrev 2025-02-07 06:11:19 följande:
    Jag har bim 13e och jag funderar på att ta ett imorgon (äl+9). Det är min födelsedag, hade vart en fin present att få samtidigt som det är otroligt ledsamt med ett neg test en sån dag. Har aldrig plussat så tidigt men kommer definitivt testa på söndag. När har du tänkt testa?
    Vad komiskt, då är vi nästan i samma sits! 😂 Jag har beräknad mens någon gång mellan 12-14 februari och jag fyller år på söndag. Så jag kanske eventuellt tar ett testa tidigt på söndag då vi ska åka iväg på spa 🎈
  • Zozoi
    Anonym (Sladdisen) skrev 2025-02-07 07:55:45 följande:

Jag tror jag precis jag fick ett svagt plus på ett ultra tidigt test. Min ena app säger bim 12/2 och den andra 13/2. Tog testet imorse. Jag har aldrig testat mycket för tidigare har jag bara testat när jag varit sen och fått starka plus. Men jag har nästan ingen pms och tyckte det va annorlunda så tänkte testa. Vet dock inte om jag vågar lita på dom tidig testen. Svårt att fånga på bild men lägger upp den iallafall. 

Ser definitivt ett andra streck, spännande! Vilken härlig present innan helgen 🙏
  • Zozoi

Min mens har dykt upp också tyvärr så nu är det en lång väntan tills nästa ägglossning. 

Jag antar att vissa av oss ses i nästkommande tråd 😊????

Svar på tråden BIM februari 2025