Inlägg från: Anonym (Önskan97) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskan97)

BIM februari 2025

Hej,

Känner igen vissa av er från januaritråden, hoppas detta är månaden för oss alla ❤️ jag och min sambo som önskar vårt första barn är inne på tredje försöket.

Som väntarpå4an känns det som att jag har försökt ha koll på det mesta i nästan ett år (temp, humör, kroppsingnaler) och tagit extra vitaminer i mer än ett halvår. Känner dock att jag kanske blir lite dålig i magen av alla vitaminer 🙈 jag tar magnesium, D-vitamin, folsyra och rosenrot på morgonen. Rosenrot bara till bekräftad ägglossning. Sedan har jag börjat ta ?evening primrose oil?, q10 och inositol på eftermiddagen. Jag har också järn var tredje dag då jag hade lite låga järndepåer. Kan tillägga att jag är vegetarian 🌱  det jag försöker jobba på är min stress från jobbet men det är svårt.

Har inte haft ägglossning varje månad sedan jag sluta med minipiller för ett år sedan så det är svårt att säga när i cykeln det isåfall sker. Får se om min BIM flyttas😊 

2/2 Vias 

5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an

7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    12/2 - Zozoi

14/2 - Hoppaspånr3

• Anonym (Önskan97)

Kan tillägga att jag också slutat med koffein och minskat alkoholen. Och idag var jag på akupunktur för andra gången för att försöka förbättra chanserna/reglera hormoner ☺️ någon annan som provat akupunktur? 

• Anonym (Önskan97)
    Väntarpå4an skrev 2025-01-11 21:53:32 följande:
    Har inte provat men blev nyfiken. Vad heter behandlingen du gjort mer än akupunktur kallas metoden något särskilt?
    Det benämns som för graviditet/infertilitet. Som jag förstår det så är det punkter som är kopplade till det endokrina systemet (inre organ, tex njurarna) som ska hjälpa till att förbättra hormonbalansen. Förra månaden efter första gången jag var där hade jag en ?bättre? cykel med ägglossning och mer stabil temperatur efter ägglossningen. Det kan såklart ha varit en slump men får se hur det blir denna månad ☺️  jag har ju haft det lite svårt att få ägglossning och haft mellanblödningar sedan jag sluta med minipiller. Läkaren pratade om att ev ge mig gulkroppshormon, vet inte hur det skulle påverka chanserna att bli gravid? 
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-01-12 10:32:22 följande:
    Gulkroppshormon är ett annat namn för progesteron som du behöver vissa nivåer för att behålla en graviditet😊 tex cyclogest, som jag ska börja med nästa gång jag blir gravid. 
    Okej, tack. Då borde det inte vara en nackdel iaf om de skulle rekommendera det 😊
  • Anonym (Önskan97)

Min BIM i början på februari skedde tidigare på grund av tidigare ägglossning. Mensen började komma idag 😔 har ägglossning runt alla hjärtans dag ❤️ och BIM i slutet på februari. Vi går nu in på fjärde försöket för första barnet. Denna cykel ska jag testa progesteron efter ägglossning. Håller tummarna för alla!

BIM listan februari {#emotions_dlg.flower}

1/2 - aivlys

1/2 - Mossgrön

2/2 - Vias

4/2 - Anonym (Universitetsbebis)

6-2 - Tingeling
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 - Rhea
    8/2 - Anonym (Libby-lo)
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman)
    10/2 - Rumpetrollet
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    12/2 - Juli1990
    13/2 - väntarpå4an
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    13/2 - Sladdisen
    14/2 - Hoppaspånr3
    14/2 - Lyrka
    15/2 - Stockholm12
    17/2 - AmmeK
    21/2 - Björkskogen 
    21-2 - 7barnsmamman87
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10
    23/2 - Lorainza
    27/2 - Anonymis
    27/2 - Flisen123
    28/2 - Önskan97
  • Anonym (Önskan97)
    AngieF skrev 2025-01-29 21:20:45 följande:
    Kan du berätta lite om progesteron? Här läst om det lite här och var i olika trådar men inte riktigt förstått varför en tar det, eller om det är något receptbelagt.
    Ja det är receptbelagt. Jag har haft problem med mellanblödningar, oregelbundna cykler och ev lite kort lutealfas sen jag sluta med minipiller. Så jag får det för att de misstänker låga progesteronnivåer (har lämnat prover men inte fått svar än) och då kan det hjälpa att också bli gravid då detta hormon stöttar implantation, om jag tolkat allt rätt 😊 jag har haft två bättre cykler nu senast och då har jag gått på akupunktur innan ägglossning så det ska jag fortsätta med men det är inget läkaren pratat med mig om!
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Anonymo) skrev 2025-01-30 07:45:52 följande:
    Låter precis som jag har det!
    Hur ?snabbt? fick du progesteronet utskrivet efter du sluta med minipiller? Hade ni behövt försöka själva ett tag först?
    Jag slutade med minipiller för ett år sedan för att låta kroppen återhämta sig innan vi började försöka (började försöka i november). Tog kontakt med vården i april för att det var jobbigt att blöda så länge, sedan kontakta jag dom igen i höstas när jag blödde länge igen och hade två/tre cykler utan ägglossning (tempat). Fick då gyntid när vi börjat försöka så då sa dom att progesteron även kan hjälpa i det. Så har egentligen inte ?rätt? att söka för infertilitet ännu men är så tacksam över att de undersökt och att jag fått lämna prover redan nu 😊

hur länge har ni försökt? ❤️
  • Anonym (Önskan97)
    7barnsmamman87 skrev 2025-01-30 12:28:59 följande:
    vad Är det för sort du har? Jag har också progesteron nu. Men vet att det finns olika. Hade provera först och det funkade inte alls för mig. 
    Utrogestan. Ska ta från CD16 till CD26, är det samma för dig? 
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2025-01-31 18:25:37 följande:
    Kul att vi är två nya på detta 😊
    Håller tummarna för dig
    AngieF skrev 2025-01-31 17:04:40 följande:
    Samma här, första gången jag tempar och tycker min kurva är så himla upp och ner! Vet inte alls hur jag ska tolka den haha.. 
    Jag har tempat i ett år och tycker det är jättebra! Till en början använde jag muntemp men nu Apple Watch. Det viktigaste är att man med muntemp har två decimaler och att man tar tempen det första man gör på morgonen när man vaknar innan man reser sig och att man sovit 4h i sträck innan 😊

Såhär såg min temp ut förra cykeln (testa inte tillräckligt med LH för att få högre värden)
  • Anonym (Önskan97)
    Malines skrev 2025-02-07 05:38:21 följande:

Godmorgon alla! 

Här kommer lite pepp till er 🥰 Lyckades äntligen få mitt första plus trots att jag har varit mer stressad den senaste månaden än vad jag varit typ på hela året innan 😂 Fick ÄL två dagar innan planerat så satt på ett flygplan under ägglossningen. Vi håller på och skapar en fantastisk Safari/sol och bad upplevelse i Tanzania och Zanzibar så har varit otroligt mycket jobb och stress och roddande fram till igår när vi flög hem igen. Så jag plussade under tiden vi var där men inte hunnit checka in här 🥰 

Hade absolut 0 känningar innan plusset (mer än svullna bröst men det får jag alltid en vecka efter ÄL). Började testa ÄL+8 och fick helblankt negativt både dag 8 och dag 9 sen plötsligt när jag tittade dag 10 var där ett mjukt streck 🥹 Vi har inga barn sen innan och har aldrig fått något plus innan (försökt över 7 månader) så känner definitivt igen mig med att man inte visste om det ens var möjligt. 

Åh stort grattis!!❤️
    Blir också lugnare av det du skriver om att ni lyckades trots stressig period. Jag tycker jag försöker göra allt för att ha en hälsosam livsstil, håller koll på min cykel, akupunktur osv men min underliggande stress från jobbet är svårare att dämpa med min personlighet. Så hoppas att vi snart lyckas också! 
  • Anonym (Önskan97)
    Flisen123 skrev 2025-02-14 12:39:03 följande:

Enligt flo appen skulle ÄL varit i onsdags, vilket brukar stämma, men nu är jag inne på 6e morgonen med blinkande smiley med CB advanced.. Vet att fler i tråden denna månad haft flera dagar med blinkande gubbe men börjar bli lite frustrerad över att inte få bekräftad ÄL.
    Jag klagar inte på allt mys som blivit dessa dagar men tror sambon börjar bli lite trött 😅😅

Samma här, hoppades att ägglossning skulle ske tidigare i veckan men fortfarande ingen temphöjning tyvärr.  Känner likadant kring myset, jag har inget emot det och sambon säger att det är okej men det är inte samma entusiasm som när det går lite längre tid emellan😅🙈
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Kattensara) skrev 2025-02-16 08:32:58 följande:

första månaden jag tempar och jag fattar ingenting. när tror ni jag hade ägglossning? så som appen säger?

Hej!

Känner inte igen appen men du kommer nog få en baslinje snart eller till nästa cykel (som vi hoppas uteblir). Då blir det lättare att säga att ägglossning skett när tempen är över baslinjen men jag skulle säga att det verkar mest troligt 15, ev 13 😊 håller tummarna för dig!

Jag hade hoppats på ännu en temphöjning idag men den dippa 😔 blir orolig att jag inte ska få någon ägglossning, har haft den problematiken tidigare i vågor. Hoppas min temp gör som din, dippar för att sen gå upp igen
  • Anonym (Önskan97)

Svårt att säga när det är första cykeln och ingen baslinje men jag skulle gissa på CD17 eller 18 😊 har också BIM nära dig, förmodligen 1/2. ska försöka hålla mig från att testa till fredag 😅

Palettbladet25 skrev 2025-02-22 09:13:29 följande:

Hej på er, jag behöver hjälp att tolka min påbörjade graf.. första månaden jag tempar så kan ske inte så lätt att tyda ännu (ägglossningstrecket är ju tex bara vad ?flo? tror). jag har varit förkyld denna månad så särmärke att det inte blir någon, vilket kan vara fallet. 

Har haft älsmärtor sen den 14/2 till den 19/2, haft äggliknande flyt sen den 14e också, hade typ peak på ?smärtan? den 18e på kvällen. Har tagit ältester men bytt till rfsutester som inte gett så bra utslag som tidogare märken så bortser typ från dem tänker jag. Inget har blivit 100 positivt (kan ha missat pedalen med testningen eller så har det inte varit).
    kan man se något på min graf tycker ni? 

Om förkylningen inte påverkat så har jag bim den 2/3 typ.. 

Tack för hjälpen❤️

• Anonym (Önskan97)

Har du matat in flera månader i NC? Den blir nog bättre efter ett tag. Jag tycker det funkar bra att mäta med klockan och NC men jag lägger in tempen i Premom också som är gratis😊

NC tror att ägglossning skett mellan 18-21 och 21 som mest sannolikt. Även om det skulle bli 21 så har ni bra teckning med hjärtan innan ❤️ även om dagen innan är bäst så är sannolikheten två dagar innan också hög!

Man kan få positivt på ägglossningstest flera gånger i cykeln, fortsatte du testa efter första positiva? 

Flisen123 skrev 2025-02-22 09:18:25 följande:

Godmorgon!
    Jag har precis nu på morgonen fixat NC och koppat den till apple health och min apple watch för temp mätning. Men blir lite förvirrad och skulle behöva lite hjälp av er som är vana och kunniga 😅
    Appen har inhämtat min tempmätning denna cykel och enligt appen så hade jag bekräftad ÄL CD 21 fast jag fick maximal fertilitet på CB advanced CD 17 efter 6 dagar med hög fertilitet samt ÄL smärta CD 18.
    tror ni jag hade ägglossning CD 18 eller att oturen slagit till och den var CD 21 och att jag missat min chans helt denna månad?😞
    Kan tillägga att min cykel är ganska regelbunden och varierat bara +/- 1-2 dagar

• Anonym (Önskan97)
    Palettbladet25 skrev 2025-02-22 19:37:53 följande:

Tack för svar ❤️❤️ då tänker du alltså som flo markerat ut typ Där vid cd18? 

Hoppet kommer tillbaka varje cykel men när man bara får mens varenda gång så börjar jag bli lite ledsen 😔 

Såg att det kanske är datum på din och inte CD? ☺️ isåfall verkar 18/2 mest troligt, så ett par dagar innan markeringen. 

Ja jag med, denna tid efter ägglossning tycker jag är jobbigast och speciellt dagen när mensen börjat. Vi är ?bara? inne på fjärde försöket men man blir ändå så besviken när man vill något så mycket 😔 hur länge har ni försökt? ❤️

• Anonym (Önskan97)
    Flisen123 skrev 2025-02-22 22:15:14 följande:

Nej har inte matat in något från tidigar, NC hämtade automatiskt senaste månaden bara och apple health visar inte exakta tempen endast hur mycket över/under baslinje man ligger så vet inte hur jag ska logga in det isf med siffror

Jag använde CB advanced ÄL-test och den visade hög fertilitet i 6 dagar och sen visade den äntligen maximal ferilitet och när den nått maximal så är den fast så i 48tim och man kan inte testa förrän dem har gått så tänkte inte på att ta nytt test då mina ÄL symtom försvunnit efter dem 48tim

Detta är månad 7 av försök så hoppas verkligen att det tar sig även om ÄL inträffade senare, tack för pepp 🙏🏼❤️

Förstår. Jag tror det går att lägga in någon månad till manuellt men det kommer ta tid 😅 I health appen klickar man på Handledstemperatur/Visa alla data/Klickar på respektive dag. För att se tempen högst upp.

Ja jag håller tummarna 🤞 ❤️
  • Anonym (Önskan97)
    MiniandMe skrev 2025-02-23 01:40:06 följande:

Kan knappt förstå att jag skriver detta men efter sju månader av försök så är jag äntligen gravid🥹🥹 Fick bruna flytningar i onsdags (som jag brukar få innan mens) och tänkte att det var kört? men igår blev flytningarna normala igen, jag fick värk långt ner i magen och tempade 37,5 när jag jobbade (brukar annars ha låg temp). Tog test igår som visade positivt❤️ Har inte riktigt fattat än, känns som jag drömmer🥰

Grattis!! 😍🥰
  • Anonym (Önskan97)
    Palettbladet25 skrev 2025-02-23 09:34:33 följande:
    Ja så tänkte jag med, 18e.. man blir galen av att inte veta, man har verkligen noll kontroll 😫
    Åh men då är vi typ lika, detta är vårt 4e försök efter Ma i oktober.. mensen kommer varenda gång och gör sig påmind så fort efter ägglossning så känns inte ens som man har en chans.. jag är jättesvullen i magen så det känns ju som uppladdning för en ny mens snart 😔 
    Hur mår du? ❤️
    Håller med 😩 Jag har inga särskilda symtom mer än trötthet och uppblåsthet som jag alltid får ett par dagar efter ägglossning. Däremot kan implantation ske tidigast idag och kanske imorgon för dig så några särskilda symtom ska vi nog inte känna ännu☺️ Försöker hålla hoppet uppe även om det är svårt vissa stunder ❤️ 
Svar på tråden BIM februari 2025