Kan det va positivt att ha sex utanför ett förhållande?
Mycket tveksam rubrik, så låt mig förklara innan ni sågar mig vid fotknölarna...
Lever i ett, stort sett, sexlöst särboförhållande. Min partner är inte längre intresserat av sex känns det som, vill hellre se tv och somna i soffan typ.
För mig är det väldigt påfrestande, jag har ett ganska stort behov. På sin höjd blir det nåt snabbt någon enstak söndag morgon. Har säklart diskuterat detta med särbon, men vi kommer ingenstans. Samtidigt har vi det bra på många andra sätt, men detta påverkar förhållandet väldigt negativt för mig.
Såklart har tanken att ha sex med någon annan dykt upp ihuvudet, inte konkret, men mer som ett tankeexperiment. Men har väldigt svårt att se det någonsin skulle kunna fungera. Mitt samvete skulle ta kål på mig. Samtidigt finns det en tanke som säger att det kanske hade varit bra. Då hade det problemet försvunnit ur mitt nuvarande förhållande. Men det hade ju krävd en gemensam överenskommelse, vilket nog är lika sannolikt som att jag skulle fira jul på Jupiter nästa år. Så nyfiken på om någon faktiskt har upplevd något positivt med en sådan lösning, från båda parters håll.