• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Anonym (Kim) skrev 2025-01-08 20:52:47 följande:

I chock? Ta dig samman. Du har ju fått tonvis med vettiga råd och reflektioner om vad du har att göra med. Vad ska till för att du ska backa och sori ga åt andra hållet? Du negligerar all form av förklaring från skribenterna. Visst kör strutsmetoden ett tag till du. Fatta att det är allvar! Tror det finns mycket mer bakom. Han är ett low life som hotar att våldta dig. Å du snudd på försvarar honom. Hur tänkte du nu? Chock är ingen anledning till att packa ihop och dra. Blocka och gå vidare. Finns ingen anledning att öht prata med honom. Spring! Spring för livet! 

Men snälla människa jag har väl rätt att vara chockad? Klart jag förstår att jag måste springa men är fortfarande chockad.
  • Anonym (Vrf)
    molly50 skrev 2025-01-08 20:51:12 följande:
    Det förstår jag. Har du nå´n vän eller så du kan prata med?
    Du behöver kanske någon att bolla dina tankar med.
    Jo då det har jag men det är bara så otroligt tufft. En människa som själv är toxic säger åt mig att jag är toxic.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-08 21:05:24 följande:
    Men det är ju så de gör. En toxic människa säger ju knappat att andra är fina.
    Men hur lyckas då få andra att ifrågasätta sig själv?
  • Anonym (Vrf)

Har ältat med min kusin och hon säger att han kanske bara har dark humor? Hur kan folk tro det...

• Anonym (Vrf)

Är det normalt att få ångestattacker när jag sovee? Han dyker upp i mina drömmar och jag får en äcklig rädsla känsla

• Anonym (Vrf)
    Anonym (Elven) skrev 2025-01-09 07:10:48 följande:
    Det är inget konstigt att må dåligt när någon har behandlat en illa. Det är en helt naturlig reaktion. Har du någon du kan få tröst av? 

Kan du beskriva ångestattacken? Alltså, var det ångest så som vården beskriver det, eller vaknade du och var rädd och ledsen? 
    Jag vaknar till med ett bultande hjärta och är rädd och ledsen.
  • Anonym (Vrf)

Blev kär igen efter 4 år. Var i ett förhållande med en manipulativ man då tidigare. Varför hände det igen ? Det gör ont, så ont.

• Anonym (Vrf)

Han har blockat mig på en app där vi pratat. Är det vanligt att manipulativa människor gör det?

• Anonym (Vrf)
    Anonym (Ja med) skrev 2025-01-09 09:55:17 följande:
    Jag vet hur det känns. Ångesten är total. Man blir inte bara lämnad utan killen är till på köpet fruktansvärt elak och trycker ner en. Du måste förstå att han inte är vatten värd. Ett tips är att du går och pratar med någon. Jag vände mig till svenska kyrkan i min kommun. Dom har samma utbildning som teraputerna på en vårdcentral (fick jah veta). Gå och rensa huvudet så snart du orkar. Det kommer inte kännas som att det hjälper direkt MEN det gör det. 

Ta hand om dig 
    Tack för tipset. Det är det som också gör ont att han trycker ner mig och försöker få det som att det är mitt fel.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Ja med) skrev 2025-01-09 12:54:41 följande:
    Läs på om narcissister. Finns massor på Google och många konton på insta och fb att följa. Steg 1 för dig nu är att inse att det är han som är sjuk i huvudet. Resten kommer vända sen. Jag levde med en narcissit i 15 år. Du ska vara så tacksam nu att du kom ifrån honom. Lovar dig att mitt liv varit en mardröm innan jag kom ifrån. Vad du än gör nu gå inte tillbaka. Är han narcissist så kommer han försöka få tillbaka dig. Gå inte in i den fällan hur gärna du än vill just i den stunden. Bort med honom ut ur ditt liv. 
    Mem varför blockar de?
Svar på tråden Känner mig ledsen