• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Lynx123 skrev 2025-01-06 13:19:07 följande:

Skulle avråda dig att skriva en massa skällsord och anklagelser.

Ett " Jag har fått nog av att bli illa behandlad så nu är det slut mellan oss. Lämna mig ifred hädanefter" låter bättre. Och sedan blockar du.

Varför avråda anklagelser? Förstår varför annars men i detta fall förtjänar han inte det om han behandlat mig illa?
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-06 14:00:25 följande:
    Varför inte bara fråga vad som pågår, hur han ser på er och vart hans tystnad ska leda. Får du ett undanglidande ickesvar så avslutar du direkt.
    Frågan är om jag ska göra detta eller skriva att det är slut.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-06 14:00:25 följande:
    Varför inte bara fråga vad som pågår, hur han ser på er och vart hans tystnad ska leda. Får du ett undanglidande ickesvar så avslutar du direkt.
    Då skriver jag i så fall att jag vill ha ett klart svar från honom och fråga om det är slut? För är det slut skriver man det och inte att man inte vill prata.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-06 17:18:32 följande:
    Men om du frågar så låter det som att det är upp till honom.
    Och det är inte bra nej så måste väl tänka om mitt meddelande.
  • Anonym (Vrf)
    Jeppot skrev 2025-01-06 23:42:53 följande:

Det är inte schysst att inte kommunicera som ditt ex gör nu, d v s att inte svara på sms eller att köra "the silent treatment". Är de slut eller vad känner du/tror du?

Det kan jag ju inte veta men en sak vet jag och det är att jag börjat må otroligt dåligt av denna tystnad.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-06 19:23:11 följande:
    Gör det du tycker blir bäst. Jag menar att man kan fråga vad som pågår, det är en öppen fråga som inte är svår att besvara. Inget svar eller undanglidande dåligt  svar, då hade jag meddelat att jag gör slut.

Jag hade inte förutsatt något, bättre att ta kontrollen och fråga vad han sysslar med och varför. 
    Det är nog det jag kommer göra. Jag måste få svar känner jag.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (?) skrev 2025-01-07 06:21:09 följande:
    Och om han inte svarar?
    Strunt i det du. Tänker inte lyssna på dina råd i alla fall. Folk här inne verkar inte vilja att det går bra för folk eller lyssna på deras känslor. Verkar som att du hoppas att han inte svarar ?
    Ni får tycka han är en idiot men det är även viktigt vad jag känner.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (?) skrev 2025-01-07 07:46:27 följande:
    Säg inte att du är en av dessa självutplånand brudar som ger upp allt för att få en skitstövel.

En som när han till sist kommer tillbaka suger av honom, fixar favoritmaten, låter honom spela och festa hur mycket som helst. Backar i alla konflikter bara för att han inte ska köra silent treatment igen.  För nu har han lärt sig att det funkar. 
    Det är jag verkligen inte. Killar innan honom har jag lämnat så fort jag upptäckt något. Poängen med den här är att när vi väl ses är det bra. 
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-07 07:08:41 följande:
    Tycker nog att de flesta av oss här VILL att det går bra för dig. Att inte vilja att du låter någon behandla dig illa är att vilja dig väl. Det är då det kommer att gå bra för dig. Hoppas att du tar det till dig.
    Tar till mig av det du säger och du vill väl men tar inte till mig kaxiga kommentarer där folk tror man är dum för man är kär och har känslor.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Mia) skrev 2025-01-07 11:36:55 följande:
    Lägg av med provokationerna, det tillför inget till tråden. Att ha känslor som alla normala människor har inget att göra med att vara en dörrmatta. Att reflektera som ts gör är sunt, det är så man får en klarare bild av vad som sker och man lär sig.
    Tack för förståelsen.
Svar på tråden Känner mig ledsen