• Anonym (Vrf)

Känner mig ledsen

Anonym (Kim) skrev 2025-01-10 07:33:52 följande:

Släpp det!! Han hade inget mål med dig. Slit och släng bara. Han ljög dig rätt upp i ansiktet. Möjligen är han tillfälligt sur för att han inte fick sätta på sig. 

Du bör söka professionell hjälp att ta dig ur detta och få tankarna åt annat håll. Du vägrar att släppa det. Hittar nya detaljer att fokusera på. Det tar aldrig slut. Snart är jag benägen att säga att du v ä l j e r att stå kvar i ältandet och då kan du ha det. Alla häe säger att du ska skärpa dig, släppa och gå vidare. Vad fasen sitter det i? 

Jag kanske vill prata och älta om det för att kunna gå vidare. Det är så jag gått vidare från mitt tidigare ex. Tillät mig känna och fundera, prata ut. Ta upp frågor. Det tar sin tid men älta måste jag för jag vill inte stänga in allt jag känner och funderar.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-10 08:11:09 följande:
    Okej - om rollerna var omvända och jag berättade allt det här som du varit med om för dig - vad skulle DU tro var hans mål med mig?
    Svårt att veta exakt... men jag ser inga god intentioner. 
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-10 08:51:24 följande:
    Precis - det går så klart inte att veta exakt mwd definitivt inga goda intentioner.

Sex hade inte löst något utan bara gjort det värre för dig.

Nu är målet att gå vidare och inte slösa tid och energi på negativa tankar och skuldbeläggande. Det som har hänt har hänt och det är nu i ditt förflutna.

Passa på denna helg att göra saker du tycker om och som vanligtvis gör dig glad. Se till att han är HELT bortstädad - både fysiskt och på skärmen. Du kommer att se att du kommer må mycket bättre ganska snabbt ju mer du avlägsnar dig från den här vidriga personen.
    Tror också sex hade gjort det värre. Bara helt galet att sånna människor lyckas få en att ifrågasätta en själv? Jag är toxic för jag reagerar på hans vidriga beteende enligt honom. Det brukade mitt första ex också säga när han gjorde något mot mig och jag reagerade då var jag toxic. Kan dra den likheten mellan de. Kanske bra som flera här inne sagt att hans mask föll rätt snabbt och inte efter 1 eller flera år.

Den här helgen ska jag bara ta hand om mig själv för jag behöver det. Har knappt haft någon aptit.
  • Anonym (Vrf)
    olof 45 skrev 2025-01-10 10:10:52 följande:
    Svara gärna på detta TS. Tre likes, så jag kanske har en poäng?
    Naiv för att han inte kunde göra som han ville med mig? Det är ju exakt därför han försvinner för jag börjat fånga upp hans lögner (vad jag tror iaf). Jag må vara väldigt ledsen och sårad nu men är absolut inte naiv. Han kunde bli arg om han inte fick som han ville ibland.
    Jag är ung men inte så ung som du verkar tro. 
  • Anonym (Vrf)
    olof 45 skrev 2025-01-10 10:10:52 följande:
    Svara gärna på detta TS. Tre likes, så jag kanske har en poäng?
    Och frågetecknet var fel, ingen fråga utan mer och vad är det för vidrigt beteende.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-10 10:39:19 följande:

En del män kan kämpa väldigt länge för att få nån i säng, längre än man kan tro. Han har testat det mesta med dig som typ vilja resa bort med dig för att bevisa att han inte bara är ute efter sex, säga att han "älskar" dig för att få dig att släppa till m.m.

Inget fungerar så då kommer först ett hot "ska ha sex med dig som straff", sen nån form av vädjan "om vi bara har sex så kommer allt bli bra".

Han har helt enkelt tröttnat på att vänta in dig och ALLT han varit ute efter är att sätta på dig och sen gå vidare.

Låt honom INTE lyckas med det utan blocka själv och gå vidare. Du verkar vara en väldigt fin tjej, ta hand om dig {#emotions_dlg.flower}

Det gör ont om så är fallet för han visste från start att jag inte är ute efter det. Ha ett förhållande i månader för att endast få sex ? Han nämnde även hur han hade lämnat mig för länge sedan om han bara ville ha sex, alltså första månaden typ. Vi har ändå träffats varannan dag typ, ibland 3 gånger i veckan.
  • Anonym (Vrf)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-10 10:39:19 följande:

En del män kan kämpa väldigt länge för att få nån i säng, längre än man kan tro. Han har testat det mesta med dig som typ vilja resa bort med dig för att bevisa att han inte bara är ute efter sex, säga att han "älskar" dig för att få dig att släppa till m.m.

Inget fungerar så då kommer först ett hot "ska ha sex med dig som straff", sen nån form av vädjan "om vi bara har sex så kommer allt bli bra".

Han har helt enkelt tröttnat på att vänta in dig och ALLT han varit ute efter är att sätta på dig och sen gå vidare.

Låt honom INTE lyckas med det utan blocka själv och gå vidare. Du verkar vara en väldigt fin tjej, ta hand om dig {#emotions_dlg.flower}

Och tack för omtanken. Vill tacka alla här inne som visat omtanke. Tycker det hjälper ändå att älta här. Med närstående kan det bli rätt turbulent som med min kusin som sade att han kanske har dark humor bara... de förstår inte tyvärr.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-10 10:56:59 följande:
    Vedervärdiga personer kan hålla på hur länge som helst för att få det de vill ha, och de blir ursinniga när de inte lyckas. De kan ta till nästan vad som helst.

Försök följa mina ovanstående råd...jag lovar att det kommer att hjälpa.
    Kan tilläggas att när vi väl ses är han rätt feg, han hade inte vågat säga allt han sagt över telefonen, kanske därför han valde att försvinna på detta sätt. Läskigt hur han verkade så lugn av sig men så fort vi hörs över en skärm blir han ett monster. Det är även det som gjort mig förvirrad då jag tänkt att han är så fin när vi väl ses.
  • Anonym (Vrf)
    Lynx123 skrev 2025-01-10 11:31:49 följande:
    Vännen, jag tror att jag vill sluta skriva nu. Det känns som att du inte tar till dig något av det jag skrivit hitills.

Önskar dig allt gott.
    Det får du göra. Jag har rätt att skriva saker jag kommer på som jag inte fått ur mig men känner att jag vill. Jag har rätt att älta, det är en del av min process. Vissa kan prata om vad ett ex gjort för 10 år sedan. Detta är färskt så inget konstigt. Jag behöver prata ut allt, det är så jag funkar och detta forum hjälper mig. Att hålla inne hade inte hjälpt. De som vill lyssna får lyssna, de som inte vill behöver inte.
    Självklart har jag tagit till mig och läst men förklarar bara. Tack för dina råd hursom
  • Anonym (Vrf)
    cosinus skrev 2025-01-10 12:33:02 följande:
    Jag gissar att han inte varit ute efter enbart sex. Då hade han nog som du säger inte haft ett förhållande i månader. Jag tror heller inte han behöver ha varit oärlig när han sa att han var villig att vänta tills du var redo. Det kan mycket väl ha varit hans intention och vilja att kunna vänta.

Men bevisligen så klarar han inte av att ha ett förhållande utan sex. Det kan nog fler personer relatera till. För många är det en viktig del. Det gör honom i sig inte till en dålig person. 

Det som gör honom till en dålig person är hur han nu hanterar det hela. Det rimliga hade varit att säga som det är och avsluta. Inte kasta skit som en dyngspridare, ignorera dig och lägga skulden på dig.
    Vem har sagt att han hade haft ett sexlöst förhållande? Så om det inte händer inom någon några mån så kommer det bli sexlöst? Du vet ju inte vad vi pratat osv. Lite tröttsamt med människor som alltid ska förstå om någon lämnar bara för den inte får sex. Sex blir viktigt när det väl händer och har man lovat en tjej man påstår sig älska att vänta så gör man det, man förlorar inte henne så här och behandlar som skit. Läst massa trådar där folk förstår om killen lämnar om han inte får sex. Är ni seriösa ens? Det händer när det händer och behöver inte hända inom någon månad för att ett starkt förhållande ska etableras. Man lär känna varandra först osv i min värld vilket tar tid. 
Svar på tråden Känner mig ledsen