• Anonym (/)

46 år och ska på dejt

Jag är en 46 åring man som ska på dejt för första gången på 11 år. Hur ska jag förbereda mig på bästa sätt? Är allt annat än en van dejtare, har aldrig haft en relation tidigare och min sexuella erfarenhet är begränsad till 2 gånger med 6 års mellanrum (och inte vid någon av gångerna fick jag upp den pga prestationsångest och nervositet, så f-n vet om det ens räknas).
    Hur ska jag tänka och agera för att vara så avspänd som möjligt och inte ge sken av att vara nervös?

• Svar på tråden 46 år och ska på dejt
  • Anonym (/)
    Anonym (Det kommer att bli jättebra!) skrev 2025-01-06 03:49:25 följande:

Många syrliga och rentav elaka kommentarer här, det är FL när det är som sämst. Det kommer att bli en lyckad dejt, kanske med uppföljning. En del bra råd har du fått i alla fall, till exempel hur du ska klä dig. Fräscht förstås, inte "overdressed", gå till frisören, och min svaghet, snygga skor. Ingenting tar ner intrycket som slitna oborstade skor. Fundera på detta i god tid, kanske behöver du en ny skjorta eller nya dojor.                                                                                                                                      Dejten: Avstängd mobil, uppmärksamhet på henne, men var lugn och avslappnad och inte "för på". Läs tidningar uppmärksamt innan så ni har något att tala om ifall det bli tyst, men eftersom ni haft viss kontakt så vet du ju vad hon är intresserad av. Ta gärna notan, det har du säkert råd med. Var artig och uppmärksam, dra ut stolen och hjälp henne på med kappan. Inget slår gammaldags god uppfostran.

Tack! Skönt att se att vänliga människor finns här också. Och tack för tips, jag ska verkligen ta fasta på allt detta.
  • Anonym (Det kommer att bli jättebra!)
    Anonym (/) skrev 2025-01-06 10:08:52 följande:
    Tack! Skönt att se att vänliga människor finns här också. Och tack för tips, jag ska verkligen ta fasta på allt detta.
    Du har allt att vinna! Du uttrycker dig väl i skrift, det jag hittills sett prov på. Lycka till! 
  • Anonym (Q2)
    Glöm inte att uppdatera efteråt, lycka till!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Eva) skrev 2025-01-12 21:36:47 följande:

Så hur gick det då?

Han ligger på hålet fortfarande.
  • Anonym (/)

Det gick faktiskt helt ok. Vi hade en trevlig dejt och hon ville ses igen.

• Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (/) skrev 2025-01-14 09:15:25 följande:

Härligt!
    Ja, då fick pessimisterna och dödgrävarna här i tråden fel.
  • Eurydike

Vad roligt! Hoppas att det fortsätter lika bra Solig
  • Anonym (Absolut inte)

Och du då? Vill du ses igen?
  • Anonym (/)
    Anonym (Absolut inte) skrev 2025-01-14 12:43:33 följande:
    Och du då? Vill du ses igen?
    Ja jag vill också träffa henne igen och vi planerar att ses inte nu till helgen men helgen därefter. 
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (/) skrev 2025-01-14 13:41:14 följande:
    Ja jag vill också träffa henne igen och vi planerar att ses inte nu till helgen men helgen därefter. 
    Va roligt att höra!
  • Anonym (Lycka till)
    Anonym (/) skrev 2025-01-14 13:41:14 följande:
    Vad roligt!! Ville bara säga det :)
  • Anonym (Q)

Återstår att se om han lyckas hamna i säng och hur det går då i så fall.

• Eurydike
    Anonym (Q) skrev 2025-01-15 14:02:24 följande:

Återstår att se om han lyckas hamna i säng och hur det går då i så fall.

Det är väl knappast något han vill dela med sig av här i tråden. Han ville ju bara ha råd om hur han skulle förbereda sig för den första dejten och den gick ju perfekt 👌
  • Anonym (Q)
    Eurydike skrev 2025-01-15 14:32:07 följande:
    Det är väl knappast något han vill dela med sig av här i tråden. Han ville ju bara ha råd om hur han skulle förbereda sig för den första dejten och den gick ju perfekt 👌
    Han gav sina sexuella förutsättningar i sin TS. Ska han lyckas få relation eller sex så behövs mer än att lyckas med en dejt. Och med de förutsättningarna han gav så är det klart man blir skeptisk.
  • Eurydike
    Anonym (Q) skrev 2025-01-15 14:43:39 följande:
    Han gav sina sexuella förutsättningar i sin TS. Ska han lyckas få relation eller sex så behövs mer än att lyckas med en dejt. Och med de förutsättningarna han gav så är det klart man blir skeptisk.
    Man får bli hur skeptisk eller oskeptisk man vill. TS har redan löst problemet som han ville ha hjälp med i sin trådstart.
  • Anonym (korven)
    läs gärna mina tips.

lycka till med dejten!
  • Anonym (korven)

Jaha vad kul! 
  • Anonym (Jag)

Härligt att höra att det var en trevlig dejt och att ni ska ses igen.

• Anonym (Eva)

Hur går det med dejtandet? Händer det nåt?

Svar på tråden 46 år och ska på dejt