• Anonym (/)

46 år och ska på dejt

Jag är en 46 åring man som ska på dejt för första gången på 11 år. Hur ska jag förbereda mig på bästa sätt? Är allt annat än en van dejtare, har aldrig haft en relation tidigare och min sexuella erfarenhet är begränsad till 2 gånger med 6 års mellanrum (och inte vid någon av gångerna fick jag upp den pga prestationsångest och nervositet, så f-n vet om det ens räknas).
    Hur ska jag tänka och agera för att vara så avspänd som möjligt och inte ge sken av att vara nervös?

• Svar på tråden 46 år och ska på dejt
  • Anonym (korven)

Nu kom jag på det! Sexterapeuten heter den!

• Anonym (Vole)

Var hel och ren. ställ in dig på att ha en trevlig kväll, försök se saker från en vänpersperspektiv. Skissa inte ut erat liv i förväg, prata om barn, hus och giftermål. Lär känna människan. Vissa klickar man med, andra inte. Håll det flörtigt och trevligt. Hon är säkert nervös också. Le inte hela tiden, det kan uppfattas som lismande.

Lycka till!

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Vad ska ni göra på dejten?

• Anonym (Q2)
    Anonym (Dejta) skrev 2025-01-04 20:42:15 följande:
    Men i kärleksrelationer ligger man ju oftast, annars är det en platonisk relation som mer liknar vänskap.
    Det är din definition och inte en absolut sanning.
  • Anonym (Dejta)
    Anonym (Q2) skrev 2025-01-05 11:14:52 följande:
    Det är din definition och inte en absolut sanning.
    Definitionen är beskriven på ett sådant vis att den måste ses som en allmän definition. I kärleksrelationer ligger man ju oftast. Det är svårt att protestera mot att det skulle vara en allmän definition. Annars är det en platonisk relation som mer liknar vänskap. Alla absoluta uttryck är avrundade av ord som; oftast och som liknar. Det finns inget absolut med definitionen.
  • Emiz
    Anonym (Man) skrev 2025-01-04 18:52:54 följande:
    Snacka om att vara död inombords. Grattis till FL mest negativa inlägg.
    Verkligen död inombords. Som om depressionen själv skrev inlägget.
  • Emiz
    Anonym (/) skrev 2025-01-04 21:13:49 följande:

Glöm tråden. Detta var uppenbarligen helt fel ställe att fråga på.

Ja tyvärr så kommer det många deprimerade livutsugande gamar som svarar. Glöm de kommentarerna skulle jag säga. Du kommer absolut att hitta någon! Klart du har en chans! Ta med dig det! Du är inte sämre än någon annan!
  • Anonym (Absolut inte)
    Anonym (/) skrev 2025-01-04 21:13:49 följande:

Glöm tråden. Detta var uppenbarligen helt fel ställe att fråga på.

Jag tycker att du har fått både bra och dåliga svar. Sedan får du nog vara lite proaktiv om du ska få en bra tråd. Att starta en tråd och sedan försvinna är nog inte de bästa förutsättningarna för att få bra svar. Om du varit med och diskuterat olika förslag, så hade det nog kunnat bli en betydligt bättre tråd.
  • Anonym (/)
    Anonym (Absolut inte) skrev 2025-01-05 15:04:00 följande:
    Jag tycker att du har fått både bra och dåliga svar. Sedan får du nog vara lite proaktiv om du ska få en bra tråd. Att starta en tråd och sedan försvinna är nog inte de bästa förutsättningarna för att få bra svar. Om du varit med och diskuterat olika förslag, så hade det nog kunnat bli en betydligt bättre tråd.
    Majoriteten av inläggen har gått ut på att trycka ner mig i fotsulorna. Ledsen om jag missat de positiva svaren. Men jag orkade inte läsa all skit som bara gjorde mig deprimerad.
  • Anonym (/)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-04 22:57:22 följande:

Vad ska ni göra på dejten?

Vi ska ses på en fika nästa helg.
Svar på tråden 46 år och ska på dejt