• Anonym (/)

46 år och ska på dejt

Jag är en 46 åring man som ska på dejt för första gången på 11 år. Hur ska jag förbereda mig på bästa sätt? Är allt annat än en van dejtare, har aldrig haft en relation tidigare och min sexuella erfarenhet är begränsad till 2 gånger med 6 års mellanrum (och inte vid någon av gångerna fick jag upp den pga prestationsångest och nervositet, så f-n vet om det ens räknas).
    Hur ska jag tänka och agera för att vara så avspänd som möjligt och inte ge sken av att vara nervös?

• Svar på tråden 46 år och ska på dejt
  • Anonym (/)

Glöm tråden. Detta var uppenbarligen helt fel ställe att fråga på.

• Anonym (/)
    Anonym (Absolut inte) skrev 2025-01-05 15:04:00 följande:
    Jag tycker att du har fått både bra och dåliga svar. Sedan får du nog vara lite proaktiv om du ska få en bra tråd. Att starta en tråd och sedan försvinna är nog inte de bästa förutsättningarna för att få bra svar. Om du varit med och diskuterat olika förslag, så hade det nog kunnat bli en betydligt bättre tråd.
    Majoriteten av inläggen har gått ut på att trycka ner mig i fotsulorna. Ledsen om jag missat de positiva svaren. Men jag orkade inte läsa all skit som bara gjorde mig deprimerad.
  • Anonym (/)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-01-04 22:57:22 följande:

Vad ska ni göra på dejten?

Vi ska ses på en fika nästa helg.
  • Anonym (/)
    Anonym (Dejta) skrev 2025-01-04 21:15:24 följande:
    Önskar dig lycka till på dejten! Hoppas det går precis som du vill 🤩🍀
    Tack! 
  • Anonym (/)
    Anonym (?) skrev 2025-01-04 18:59:06 följande:

Bestämm dig vad du vill ha ut av kvällen

Klä dig prydligt men överdriv inte.  Anpassa efter vart ni ska, dig själv och vad du vet om henne.

Var artig och uppmärksam på henne. Ge gärna någon subtil komplimang.  Lämna mobil i fickan avstängd. Titta på henne, inte ner  i bordet.  Berätta lite om dig själv, lyssna på vad hon berättar.  Ställ följdfrågor.  Visa intresse för henne och hennes liv.

Var öppen med vem du är och vad du gör.  Skryt inte.  Tala inte nonstopp.  Ta inte upp alla dina trauman, oförrätter, lik-i-garderoben.

När ni skiljs, kom med ett aktivt förslag på nästa tillfälle.  Basera det på vad hon sagt. 

Tack för att du kommer med konstruktiva förslag.
  • Anonym (/)
    Emiz skrev 2025-01-05 16:14:04 följande:
    Förstår det. Men glöm dem! Elakingar finns överallt. Kram
    Tack för kram! Skönt att se vänliga personer också som vill väl.
  • Anonym (/)
    Anonym (Det kommer att bli jättebra!) skrev 2025-01-06 03:49:25 följande:

Många syrliga och rentav elaka kommentarer här, det är FL när det är som sämst. Det kommer att bli en lyckad dejt, kanske med uppföljning. En del bra råd har du fått i alla fall, till exempel hur du ska klä dig. Fräscht förstås, inte "overdressed", gå till frisören, och min svaghet, snygga skor. Ingenting tar ner intrycket som slitna oborstade skor. Fundera på detta i god tid, kanske behöver du en ny skjorta eller nya dojor.                                                                                                                                      Dejten: Avstängd mobil, uppmärksamhet på henne, men var lugn och avslappnad och inte "för på". Läs tidningar uppmärksamt innan så ni har något att tala om ifall det bli tyst, men eftersom ni haft viss kontakt så vet du ju vad hon är intresserad av. Ta gärna notan, det har du säkert råd med. Var artig och uppmärksam, dra ut stolen och hjälp henne på med kappan. Inget slår gammaldags god uppfostran.

Tack! Skönt att se att vänliga människor finns här också. Och tack för tips, jag ska verkligen ta fasta på allt detta.
  • Anonym (/)

Det gick faktiskt helt ok. Vi hade en trevlig dejt och hon ville ses igen.

• Anonym (/)
    Anonym (Absolut inte) skrev 2025-01-14 12:43:33 följande:
    Och du då? Vill du ses igen?
    Ja jag vill också träffa henne igen och vi planerar att ses inte nu till helgen men helgen därefter. 
Svar på tråden 46 år och ska på dejt