• Anonym (Orolig mamma)

Orolig mamma

Jag Har en dotter som precis har fyllt 15år. Hon har kommit i kontakt med en man som är 60år gammal. Han har tvingat henne att ha sex då hon är ?byxmyndig ? Är det laglig att en 15åring och en 60åring har sex? Känner mig genuint äcklad vad har en 60årig man med en 15årig flicka . Hon är fortfarande ett litet barn. Tycker det är synd att vuxna män har kontakta med små flickor för de har blivit ?byxmyndiga? . Och det är lagligt att en en 15 åring och 18+ har sex. Vad ska jag göra?? hon har blivit manipulerad och skyller på att hon är byxmyndig 

• Svar på tråden Orolig mamma
  • Anonym (Orolig mamma)

Jag tycker absolut inte att man borde vara byxmyndig när man är 15. Jag har anmält äcklet nu ? och ja byxskyddeslagen ** jag blir genuint äcklad att män tar kontakt med min dotter som är 15 då hon är byxmyndig. Man är alldeles för ung. Jag pratade med Soc och gubben skulle fortfarande pågå en våldtäkt om de hade sex då det behöver vara fem års skillnad mellan. 

• Anonym (..)

Tycker det låter som din dotter skaffat sig en Suger daddy. En variant av prostitution där  unga kvinnor/flickor får pengar, resor mm i utbyte mot sex

• KimLinnefeldt
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2024-12-29 21:19:49 följande:

Jag tycker absolut inte att man borde vara byxmyndig när man är 15. Jag har anmält äcklet nu ? och ja byxskyddeslagen ** jag blir genuint äcklad att män tar kontakt med min dotter som är 15 då hon är byxmyndig. Man är alldeles för ung. Jag pratade med Soc och gubben skulle fortfarande pågå en våldtäkt om de hade sex då det behöver vara fem års skillnad mellan. 

Nej, byxskyddslagen har inte införts, så vitt jag vet. Det finns så vitt jag vet ingen övre gräns för den äldre parten.
  • KimLinnefeldt

Lawline (juridiksajt på nätet):

"en person som är över 15 år är sexuellt myndig och kan ha sex med vem hen vill. Dock måste samtycke naturligtvis föreligga, annars aktualiseras andra våldtäktsbestämmelser i 6 kap BrB."

Detta som svar på en fråga om en 40-åring får ha sex med en 15-åring. Svaret är alltså ja.

Men lagen är en sak, moral är en annan sak. Jag tycker inte att en äldre man bör ha sex med en ung flicka, i princip. 

• Anonym (Men nej)

Det är för mycket i ts tråd som
    inte går ihop. Som att ts vet vem 60åringen
    är och verkar lätt fått tag på honom och pratat med honom. Så det verkar vara någon i en nära miljö.

Det förekommer ju tyvärr att äldre tar en första kontakt med yngre på nätet och därifrån hotar och på så sätt manipulerar. Genom att hota sig till att ses irl för att utföra våldtäkter.

När jag första gången (förlåt ts) läste din tråd var det ända jag tänkte att den här tråden var skriven av en man som är sjuk. Som har sjuka fantasier och som fick utlopp genom att skriva en sån här tråd. 

Tyvärr har inte den inställningen ändrats trots att jag ändå vill be om ursäkt till dig ts om jag tolkat dig så fel i en så otroligt allvarlig händelse.

Att äldre personer som tvingar dig på så pass mycket yngre personer är ju ett väldigt allvarligt brott. Hänsynslösheten mot någon som är så ung och som kan förstöra personens liv för lång framtid. 

• KimLinnefeldt

Tvång är ett brott. Det är en sak för sig, oberoende av åldrar. Det krävs samtycke, annars är det våldtäkt.

Åldrar är en annan sak. Lagligt och kanske oskyldigt även om åldersskillnaden är stor.

• Anonym (Men nej)
    KimLinnefeldt skrev 2024-12-30 10:19:17 följande:

Tvång är ett brott. Det är en sak för sig, oberoende av åldrar. Det krävs samtycke, annars är det våldtäkt.

Åldrar är en annan sak. Lagligt och kanske oskyldigt även om åldersskillnaden är stor.

Ja självklart, det menar jag med. 

just mitt inlägg blev otydligt där.

• Anonym (Orolig mamma)

hon har inte skaffat en sugar daddy! vad är det du sitter och säger?
    och när fan inför denna byxskyddeslag för det är vidrigt? att en äldre vuxen tar kontakt med små flickor ..

• Anonym (Troll)

TS, det enda jag kan se om något "tvång" är dina egna fantasier om att hon har blivit manipulerad. Hon själv verkar helt på det klara med vad hon har gjort iom att hon vet att hon har rätt att ha sex som byxmyndig.

Du får äcklas hur mycket du vill men du har inte med din dotters sexliv att göra, oavsett om hon vill ligga med en mamma-godkänd 16-åring eller en erfaren 60-åring.

Om den här tråden är på riktigt så gör du bäst i att svälja dina moraliska pekpinnar, helst på tvären så du håller käft inför din dotter om dina åsikter.

• Anonym (..)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2024-12-29 21:19:49 följande:

Det finns ingen lag om förbjuder 60 åringar att ragga på 15 åringar. Men med detta sagt är det inte etiskt OK.

Men du bör vara medveten om att det finns 15 åriga tjejer som raggar upp 60 åriga män i tron att en Sugar Daddy ska ge dem allt de önskar av märkeskläder, pengar och annat.  
  • Anonym (Orolig mamma)

Hon träffade mannen via snap. Jag tog kontakt med soc för hjäp. det är en alldeles för stor ålderskillnad för henne. Hon är fortfarande ett barn . Jag som mamma blir orolig när hon kommer i kontakt med äldre män. Jag har läst chatt loggorna som står äckligs grejer som han har skrivit. Till exempel ?kom igen det är lagligt ? blir genuint ledsen och äcklad . Han är anmäld och tycker inte alls det är okej!

• Anonym (..)
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2025-01-02 23:00:06 följande:

Hon träffade mannen via snap. Jag tog kontakt med soc för hjäp. det är en alldeles för stor ålderskillnad för henne. Hon är fortfarande ett barn . Jag som mamma blir orolig när hon kommer i kontakt med äldre män. Jag har läst chatt loggorna som står äckligs grejer som han har skrivit. Till exempel ?kom igen det är lagligt ? blir genuint ledsen och äcklad . Han är anmäld och tycker inte alls det är okej!

Du borde tala med din dotter om det hår.  Det är hennes liv och framtid. Om hon och mannen chattar med varandra så ör det en tvåvägs kommunikation  
    Det är hon som måste avsluta kommunikationen med mannen, du kan vara ett stöd för henne och visa henne,

Förstår att du är orolig men du måste vara starkare än mannen ifråga, Soc kan inte göra så mycket
  • Anonym (Suck)

vad kommer tvånget in, är man 15 så är man och vad har det med etik att göra, vill hon ligga med 60 åringen så låt dom göra det väl, tror mest att alla är avundsjuk för att han inte är ni. Släpp etik och ålders nojan i det här landet och njut av livet hon gör helt rätt.

• Anonym (tut)

Jag lider med dig. Hade själv några skakiga år med min tonåriga dotter och som pappa var jag förkrossad. Sprit. Sexsidor. Utländska chatforum. Hemliga (för oss) instagram konton där hon skär sig. Fy fan säger jag. Usch.
    (Nu är det lugnt....hon är 20 år nu)
    Jag hoppas det reder sig för er. Man får hålla dem under armarna och be.
  • jaha2024
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2024-12-28 02:28:03 följande:
    Orolig mamma

Jag Har en dotter som precis har fyllt 15år. Hon har kommit i kontakt med en man som är 60år gammal. Han har tvingat henne att ha sex då hon är ?byxmyndig ? Är det laglig att en 15åring och en 60åring har sex? Känner mig genuint äcklad vad har en 60årig man med en 15årig flicka . Hon är fortfarande ett litet barn. Tycker det är synd att vuxna män har kontakta med små flickor för de har blivit ?byxmyndiga? . Och det är lagligt att en en 15 åring och 18+ har sex. Vad ska jag göra?? hon har blivit manipulerad och skyller på att hon är byxmyndig 

är detta verkligen sant. 
  • Anonym (tut)
    jaha2024 skrev 2025-01-03 08:40:22 följande:
    är detta verkligen sant. 
    Det där kan garanterat vara sant. 
  • Anonym (Troll)

Bullshit. Har du någon som helst koll på hur snap funkar?
Svar på tråden Orolig mamma