Anonym (E) skrev 2024-12-30 11:10:25 följande:
Ryser när jag läser detta för det är en rejäl varningsflagga att han reagerar så när du drar dig undan.
Det finns absolut inga skäl för dig att stanna med den här mannen. Gör slut nu, dra inte ut på det.
Messa honom bara att det här inte fungerar och att du vill avsluta relationen. (Ja, i det här fallet är det helt ok att göra slut via mess.)
Ge dig inte in i några diskussioner utan stå fast vid ditt beslut . Du behöver inte förklara eller försvara dig.
Det är du som har kontrollen, inte han. Han har ingen makt över dig om du inte ger honom den.
Sluta slösa viktiga år av ditt liv på den här mannen.
Han kan vara svartsjuk när jag gått ut själv med vänner. Ringer dagen efter och frågar om jag är med någon man som jag träffat kvällen innan. Kan ta upp det i varje samtal i flera veckor (på ett skämtsamt sätt, jaha nu har du 'Magnus' där haha, typ) tills jag säger till på skarpen att nu får du sluta, jag har inte träffat någon annan.
Tidigt i förhållandet fick han nästan psykbryt när jag gick ut och lunchade på jobbet med någon manlig kollega. Inte elakt eller så utan mer helt hysterisk att jag skulle dumpa honom, att jag skulle överge honom osv.