Så här i storstan som jag bor och i min ålder (45-50) är det inte alls ovanligt med de löner och husägande du beskriver TS. Vi bor i ett typiskt medelklassområde, våra grannar kör vanliga bilar precis som vi. Här finns dock inga hyresrätter eller knappt ens bostadsrätter, uteslutande villor och radhus, vilket gör området väldigt medelklass, likaså skolan. Inga barn kommer utifrån knappt.
Vi tjänar lite mer än 120 000 tillsamman, innan skatt, Har båda ca 5 års högskolestudier bakom oss. 3 barn.
Ingen av oss har ärvt, men vi köpte huset i rätt tid som idag är värt runt 8 miljoner, med ca 2,5 i lån. Vi har utöver det 7 fordon (bil, båt, mc) som är värda när jag räknar snabbt runt 1,5 milj, alltså inga vrålåk, men vi har heller inga lån. Inga andra lån heller för den delen, förutom huslånet.
Sparande ca 150 tusen just nu. Vi brukar ligga däromkring, ibland uppemot 200, sen kommer vi på nåt vi ska köpa etc eller renovera så gör vi det. Vi har ganska dyra intressen och en hel del pengar går till det.
Ja vi lever gott, men har kämpat och slitit för att komma hit. Vi har alltid renoverat allt själva genom åren, meckat med alla fordon själva osv. Den dag makens föräldrar inte finns kvar ärver han, men jag tror inte det kommer göra oss lyckligare..