• Anonym (Karin)

Utnyttjad

Vad ska Man göra när man bara blir utnyttjad av män man träffar hela tiden? Jag antar att ni tänker skriva men var singel då? och det har jag vart väldigt mkt och tänker nästan samma men jag e väldigt trött på att va ensam hela tiden gå på alla släktgrejjer ensam i 10 års tid. Ska jag behöva va ensam bara för att män e utnyttjande?? Vad ska man göra? Tror vi måste ändra detta samhället och hålla männen till svars. 

• Svar på tråden Utnyttjad
  • Anonym (Gittan)

Visst vill man ändra på såna män! Men i praktiken finns det bara en person du kan ändra på och det är dig själv. Du faller gång på gång för män som utnyttjar dig. Det är något med deras personlighet som du attraheras av. Är det spännande, eller är det kanske välbekant och därför tryggt? Eller något helt annat? 

Du behöver nog komma till insikt om varför du dras till de här männen innan du ger dig in i någon relation igen. 

• Anonym (Ulrika)

Du måste bli noggrannare med vem du blir ihop med! Vad är det som lockar med de männen? Har det funnits några varningstecken, som du kan hålla utkik efter i framtiden? Läs olika berättelser och texter om män som utnyttjar, red flags, osv. Prata med någon professionell eller någon väninna om det. 
    När du väl träffar någon så ta det lugnt, låt dina vänner träffa killen, tänk igenom allt noga, osv.
    Jag har haft flera förhållanden, men aldrig med någon som har utnyttjat mig. Det gäller att vara lite vaksam, vara en god människokännare och inte låta sig luras. 

• Anonym (E)

Håll benen i kors lite längre.... Och sluta serva karlarna så mycket.

• Anonym (K)

Du kan ju börja med att se över dina kriterier för vilka män du faller för. Det finns många kvinnor med dina erfarenheter men minst lika många utan sådana erfarenheter.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 15:35:55 följande:
    Utnyttjad

Vad ska Man göra när man bara blir utnyttjad av män man träffar hela tiden? Jag antar att ni tänker skriva men var singel då? och det har jag vart väldigt mkt och tänker nästan samma men jag e väldigt trött på att va ensam hela tiden gå på alla släktgrejjer ensam i 10 års tid. Ska jag behöva va ensam bara för att män e utnyttjande?? Vad ska man göra? Tror vi måste ändra detta samhället och hålla männen till svars. 

På vilket sätt har du blivit utnyttjad?

Att tänka på: Om det alltid luktar skit var du än går, så kanske det är värt att ta en titt under dina egna skor.
    Och hittar du ingen skit under dina egna skor får du helt enkelt fundera på varför du alltid dras till ställen där det luktar skit
  • Anonym (Anknytning)

Om du hela tiden träffar män som i dina ögon utnyttjar dig bör du tänka över varför det är så. Det är garanterat inte för att alla män är svin som måste ställas till svars (eftersom majoriteten av alla män faktiskt inte är svin) utan det beror på att du alltid väljer den typ av män (du är ju faktiskt den enda konstanta personen i alla de relationer du har) och måste rannsaka dig själv varför du gör det. om du tittar närmare på alla som du har träffat kommer du säkert att se ett mönster (annat än att de alla utnyttjar dig) när det gäller vilken typ av män det är. Kan t.ex. vara att alla är väldigt populära, har svårt att prata om djupa saker, de ser bra ut, inte vill binda sig, etc.

Skulle förmodligen vara hjälpsamt för tråden om skriver på vilket sätt du blir utnyttjad (för jag utgår ifrån att du vill ha hjälp och inte bara kasta skit på män i allmänhet), så kanske vi andra kan se mönster du inte själv ser.

Utifrån allt jag läst när det gäller dejting och förhållanden låter det spontant som att du har någon form av otrygg anknytning som ligger i grunden och som gör att du alltid dras till en viss typ av män. Kan starkt rekommendera boken "Hemligheten" av Egil Linge och Dan Josefsson. Tror att sannolikheten att du ska känna igen dig själv och ditt dejting-/relationsmönster i den boken.

• Anonym (Karin)

Tack jag har läst hemligheten för flera år sen.flera gånger dessutom. Jag har testat olika slags män. Det har alltid kommit fram att män är otrogna även andras. Visst finns de de som inte är d ett men det är som att vinna på triss. Visst är det enklare att skylla på en sjuk kvinna än att inse att praktiskt taget de flesta män är skit. Tro mig jag har beskyllt mig själv många gånger och jag har spenderat 15 år åt självreflektion och kollat upp anknytning ungefär varje dag i 7 års tid sen jag va med en narcissist. Jag gick i gruppterapi för det. De som säger att jag ska kolla under mina egna skor vargför jag dras till skit får gärna visa mig en singelman eller en man överhuvudtaget som inte är skit.. eller 2 förresten för en finns nog i denna värld. Jag vet att ni inte tror mig men jag har spenderat 15 år på detta?tar gärna sanningstest på alla de där fina ärliga och bra männen. Jag trodde mig kanske hittat en man som inte va otrogen men han va så himla tråkig och bodde jättelång ifrån mig men sen visade det sig att han ändå va otrogen. Men om ngn vet någon så gärna får ni ta kontakt med mig för jag är verkligen öppen för en fin man. Tack!! 

• Anonym (E)

Med tanke på hur försvinnande få män jag har träffat genom livet som är otrogna så jo, du behöver kolla skiten under dina egna skor ts. De flesta män håller inte på så där.

• Anonym (Typ)

Det har som många redan påtalat även med TS oförmåga att välja bra partners.

• Anonym (E)
    Anonym (Typ) skrev 2024-12-15 18:32:50 följande:

Det har som många redan påtalat även med TS oförmåga att välja bra partners.

Ja, fast ts verkar ju ha svårt att fatta det, än.
Svar på tråden Utnyttjad