• Anonym (Karin)

Utnyttjad

Vad ska Man göra när man bara blir utnyttjad av män man träffar hela tiden? Jag antar att ni tänker skriva men var singel då? och det har jag vart väldigt mkt och tänker nästan samma men jag e väldigt trött på att va ensam hela tiden gå på alla släktgrejjer ensam i 10 års tid. Ska jag behöva va ensam bara för att män e utnyttjande?? Vad ska man göra? Tror vi måste ändra detta samhället och hålla männen till svars. 

• Svar på tråden Utnyttjad
  • Anonym (EE)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-17 19:53:08 följande:

Jag är inte nöjd med de män som är otrogna och om de är i de allra flesta fall så vill jag inte ha de männen men jag vill ha en som inte är otrogen och enligt de flesta här i tråden ska det finnas många fina män. En sån vill jag ha. 

om det skulle på nått sätt visa sig att 100% av alla män på hela jorden är otrogna DÅ i så fall vill jag inte ha en man alls.. alltså det du påstår. 

tycker inte jag gnäller eller klagar.. det är din tolkning .. tycker att jag redogör och diskuterar ämnet. synd att du tycker att man tar upp ett problem och försöker lösa det är gnäll och klagan. 

det är ganska vanligt att narcissister anser att ta upp och diskutera problem är att vilja bråka gnälla och klaga. Men det behöver säkert inte förefalla så i detta fall. 

Har aldrig varit otrogen, för är man med någon så har man bara ögon för denne.

Och de som har problem i relationer och "råkar" träffa någon ny, ta då slut med den du först tyckte om, INNAN ni går vidare med någon annan.
  • Anonym (M)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-17 19:53:08 följande:

Jag är inte nöjd med de män som är otrogna och om de är i de allra flesta fall så vill jag inte ha de männen men jag vill ha en som inte är otrogen och enligt de flesta här i tråden ska det finnas många fina män. En sån vill jag ha. 

om det skulle på nått sätt visa sig att 100% av alla män på hela jorden är otrogna DÅ i så fall vill jag inte ha en man alls.. alltså det du påstår. 

tycker inte jag gnäller eller klagar.. det är din tolkning .. tycker att jag redogör och diskuterar ämnet. synd att du tycker att man tar upp ett problem och försöker lösa det är gnäll och klagan. 

det är ganska vanligt att narcissister anser att ta upp och diskutera problem är att vilja bråka gnälla och klaga. Men det behöver säkert inte förefalla så i detta fall. 

Att du håller dig borta från män är en lösning på ditt problem. Det är du som påstår att män är otrogna och utnyttja dig. Så då utgår jag ifrån de premisserna du satt upp i trådstarten. Om män är så dåliga som du påstår så håll dig borta från dem då. 
  • Anonym (Mr)
    Anonym (M) skrev 2024-12-18 09:58:49 följande:
    Att du håller dig borta från män är en lösning på ditt problem. Det är du som påstår att män är otrogna och utnyttja dig. Så då utgår jag ifrån de premisserna du satt upp i trådstarten. Om män är så dåliga som du påstår så håll dig borta från dem då. 
    Jag håller med dig. Det är hon som är problem. Du kan inte ha problem med alla män det betyder någonstans att du är själv problem. 
    Hon får gå med kvinnor och bli lesbisk i så fall, hålla sig borta från män. 
  • Awan Pots

Sen på tråden... men vad menar du med utnyttjad? Jag är gift sedan ett par år och vi har ett dotter tillsammans, de senaste 4-5 åren har min fru totalt tappat alla initiativ och det känns mer som jag lever med två barn... känner mig sjukt utnyttjad.

• Goneril

TS verkar fullständigt desperat, en man till varje pris. Varför inte leva ensam ett tag, som singel! Vilket slöseri med tid, detta dejtande, så onödigt! Skaffa ett nätverk av kompisar och börja studera, halvfart till exempel! Då kommer du på andra tankar och blir lite mer kritisk inför nya killar! Låt inte tiden gå på detta meningslösa sätt, det är ingen mänsklig rättighet att ha en partner!

• Anonym (G)

Problemet är uppenbarligen att du attraheras av skitstövlar. Om du inte kan tänka dig andra män så är det bäst för dig att vara singel.

• Anonym (Elin)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 15:35:55 följande:
    Utnyttjad

Vad ska Man göra när man bara blir utnyttjad av män man träffar hela tiden? Jag antar att ni tänker skriva men var singel då? och det har jag vart väldigt mkt och tänker nästan samma men jag e väldigt trött på att va ensam hela tiden gå på alla släktgrejjer ensam i 10 års tid. Ska jag behöva va ensam bara för att män e utnyttjande?? Vad ska man göra? Tror vi måste ändra detta samhället och hålla männen till svars. 

Svaret är kort och gott: du sätter tydliga gränser.

Du är tydlig med att du har noll acceptans för att bli dåligt behandlad. Då säger du nej tack och går för att aldrig titta tillbaka. Du har ett eget rikt liv där du inte är i beroende av en man för att förgylla din tillvaro. En man är en bonus inte ett måste.

Detta skapar respekt. Detta gör att män kämpar för dig istället för att du springer efter dem.

Jag har alltid varit tydlig med vad jag vill ha och vad jag har noll acceptans för. Män behandlar mig som en prinsessa, för de vet att jag inte ger en andra chans. Vill man ha mig, ja då får man fanimej kämpa- annars är jag hellre själv och med mina vänner. För du beter dig inte illa mot en Hugh Value woman. Den platsen finns det andra män som kämpar om att få.
  • trogen smen

Du behöver göra en förändring i ditt liv. Att gå på KBT kan vara något. Varför väljer du vissa män. Som du drar till. Du behöver alltså göra en förändring i dina val. För det finns väldigt mycket fina män där ute. Sedan finns det sådana som tycker om att fälla kvinnor. Jag med lätthet pekar lätt ut vilken typ av män som är den ena mot den andra. Det gäller att se signalerna 

• Anonym (EE)
    Anonym (Nr 1) skrev 2024-12-25 22:14:58 följande:

Kvinnor utnyttjar också?

Det ska gudarna veta! Jag har precis blivit av med en mästermanipulerande kvinna som har förvrängt min hjärna under lång tid.

Dags att hela sig och bli sig själv igen!
  • Anonym (Nr 1)
    Anonym (EE) skrev 2024-12-25 22:29:19 följande:
    Det ska gudarna veta! Jag har precis blivit av med en mästermanipulerande kvinna som har förvrängt min hjärna under lång tid.

Dags att hela sig och bli sig själv igen!
    Så är det tyvärr. Manipulerar och förför. Har gått på det många gånger. 
Svar på tråden Utnyttjad