Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 15:35:55 följande:
Utnyttjad
Vad ska Man göra när man bara blir utnyttjad av män man träffar hela tiden? Jag antar att ni tänker skriva men var singel då? och det har jag vart väldigt mkt och tänker nästan samma men jag e väldigt trött på att va ensam hela tiden gå på alla släktgrejjer ensam i 10 års tid. Ska jag behöva va ensam bara för att män e utnyttjande?? Vad ska man göra? Tror vi måste ändra detta samhället och hålla männen till svars.
Svaret är kort och gott: du sätter tydliga gränser.
Du är tydlig med att du har noll acceptans för att bli dåligt behandlad. Då säger du nej tack och går för att aldrig titta tillbaka. Du har ett eget rikt liv där du inte är i beroende av en man för att förgylla din tillvaro. En man är en bonus inte ett måste.
Detta skapar respekt. Detta gör att män kämpar för dig istället för att du springer efter dem.
Jag har alltid varit tydlig med vad jag vill ha och vad jag har noll acceptans för. Män behandlar mig som en prinsessa, för de vet att jag inte ger en andra chans. Vill man ha mig, ja då får man fanimej kämpa- annars är jag hellre själv och med mina vänner. För du beter dig inte illa mot en Hugh Value woman. Den platsen finns det andra män som kämpar om att få.