• Anonym (Karin)

Utnyttjad

Vad ska Man göra när man bara blir utnyttjad av män man träffar hela tiden? Jag antar att ni tänker skriva men var singel då? och det har jag vart väldigt mkt och tänker nästan samma men jag e väldigt trött på att va ensam hela tiden gå på alla släktgrejjer ensam i 10 års tid. Ska jag behöva va ensam bara för att män e utnyttjande?? Vad ska man göra? Tror vi måste ändra detta samhället och hålla männen till svars. 

• Svar på tråden Utnyttjad
  • Anonym (Karin)

Den vet jag inte om man kan säga att alla människor är skit utan man får väl säga vad det är som de Inte gillar hos kvinnan/kvinnorna som skulle kunna va något som ofta stämmer överens med en stor grupp kvinnor och att det är just de nitar a han återigen gått på. Om det är hanterbart att leva med eller om han istället söker kvinnor som inte är så. 

• Anonym (E)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 19:57:21 följande:

Jag vet inte vad bög ringen är. Tyvärr vilar jag på eftermiddagen men lunch någon dag skulle funka Nära t- centralen!! Tar med mig anteckningsblock. Är du bra på relationer och anknytningmönster? Har du erfarenhet vet av mkt psykologi och hjälpt andra? 

Nähä, nä men det finns en stor ring på ovanplan där det är hål så man ser ner till våningen under. Jag tar gärna en kaffe för besväret! Jag kommer att ha på mig en röd stickat mössa med tofs, hoppas du känner igen mig.
  • Anonym (Anknytning)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 19:53:57 följande:

Jag har verkligen inte bestämt för det för då hade jag inte fortsatt jobba med detta och fråga här. det är bara min samlade information hittills. 

det är från 20 års ålder till idag 40 år. Många online vissa i verkligheten tidigare. Slutade online då jag insåg att många var narcissister. varför jag va online är för att jag under en period inte gick ut. Men har i andra perioder vart ute och i sociala sammanhang . Träffat någrsa på krogen. Och några i skola och jobbsammanhang. 

i perioder har jag inte dejtat alls för att läka och samla kraft både för mig själv och för en ny partner .. alltså i flera år inte bara 2 månader. I andra perioder har jag dejtat mycket.. eller inte otroligt mycket men ändå mycket i jämförelse.. 
    ibland har jag inte dejtat utan blivit vän med någon först och sedan har det blivit vi. 

jag har dejtat båd e populära och opipilära män. Både snygga, medel och någon som inte varit lika attraktiv. Män med hår och utan. Gått utanför det jag helst vill ha men har också testat att värdera mig själv och gå Efter någon jag vill ha. Har dejtat upp till 11 år äldre och 6 år yngre. Både högavlönade och arbetslösa och sjuka. både Män med barn och utan barn. I min ålder och äldre är det ju många som har barn i dagsläget då jag föredrar en utan barn men har dejtat flera män med barn. Jag har inte vart girig utan låtit de ha sin tid tillsammans och inte setts de veckorna de har barn om de inte vart redo för det så att säga då har jag träffat barnen. Även att de behöver viss tid till sig själva även när de inte har barn. Jag e van att va rätt självgående men det betyder i bre att jag vill det utan jag vill också synas och finnas och i fåtal fall ring om något är akut. Brukar undvika det men vill se om de iallafall lågt. Gång skulle.ställa upp om man är i akut behov av sin partner. 
    kan du utläsa något av detta har du några förslag. Så ska jag såga om jag testat det eller inte. 

Vad attraheras du av och vad gjorde att du drogs till de män du träffat. Du har inte skrivit något om personligheten hos de män du träffat och förmodligen finns det likheter där bland männen. Hur många män har du träffat (dvs vilken mängd utgör underlaget för dina åsikter)?
  • Anonym (Karin)
    Anonym (E) skrev 2024-12-15 21:45:28 följande:
    Nähä, nä men det finns en stor ring på ovanplan där det är hål så man ser ner till våningen under. Jag tar gärna en kaffe för besväret! Jag kommer att ha på mig en röd stickat mössa med tofs, hoppas du känner igen mig.

Fortsätt läsa .. skrev att jag inte kan komma på eftermiddagen sen skrev jag att jag träffas online först av säkerhetsskäl. 

snälla läs igenom alla mina svar innan ni svarar.
    scrolla upp och kolla igen vad jag skrev. 

• Anonym (Karin)
    Anonym (Anknytning) skrev 2024-12-15 23:36:00 följande:
    Vad attraheras du av och vad gjorde att du drogs till de män du träffat. Du har inte skrivit något om personligheten hos de män du träffat och förmodligen finns det likheter där bland männen. Hur många män har du träffat (dvs vilken mängd utgör underlaget för dina åsikter)?

Anonym (E) skrev 2024-12-15 21:45:28 följande:

Fortsätt läsa .. skrev att jag inte kan komma på eftermiddagen sen skrev jag att jag träffas online först av säkerhetsskäl. 

snälla läs igenom alla mina svar innan ni svarar.
    scrolla upp och kolla igen vad jag skrev. 

ja absolut finns det likheter mellan några av dem.. de 2 jag haft längre förhållande med som funkade längre var lite lika på vissa sätt. 

men alla har såklart inte varit lika har testat olika män eftersom som sagt saker inte funkat så har jag tänkt men då ska jag ge en som e annorlunda en chans. 

såklart attraheras jag av charm att de har ett utseende jag gillar, att de är roliga att vi klickar och att vi kan kommunicera bra förstår varann, att de lyssnar och kan svara en kvinna. Dock vet jag att vissa sånna män antagligen e lite feminina eller att några har narcissistiska och undvikande drag då de börjar med charm och slutar med att de drar sig tillbaka.. men dessa har det funkat bäst med. 

har även dejtat lugna, rätt tysta män men haft svårt med dem få att kommunicera är en av de viktigaste sakerna k en relation för mig. 

testade att dejta en man som verkade väldigt ordentlig vilket jag inte haft på listan förut men det visade sig att han va över pedantisk och narcissist.. det va efter honom jag gock i terapi och började läsa på om narcissism och funderade på det i 6 år. 

emellan har jag dejtat både energiska och lugna män. 

jag skulle helst vilja ha något mitt emellan .. någon normal som kan göra sig normalt, lagom mycket energi, lagom mycket prat, klarar av att fixa hushållssysslor utan att det måste va ngt pedanteri, kan göra sig normalt bland släkt och vänner. Det behöver inte vara ngt överdrivet hit eller dit.. personen får gärna göra sina egna. Hobbies och ta det lugnt och vila och ha det avslappnat men ska också kunna gå på en middag eller städa köket om det skulle behövas. 

de har faktiskt vart ganska olika i både utseende och i sättet för att sprida ut och testa olika.  Det är viktigt att det verkar finnas intresse från båda håll och att vi bryr oss om varann. 

jag vet inte riktig vad mer jag ska svara på den. på dessa 20 år måste det vart ett kanske sextiotal män när jag inte vart i långa förhållanden eller när jag inte valt att va helt själv och inte dejta. 

detta är förutom dem jag märkt direkt att vi inte passar utan dem som jag från att ha pratat lite mer med och gått på dejt med till att prata mycket med och dejtat flera gång / under en viss period.

Förstår också att för några år sen när jag va friskare yngre och smalare hade jag också större chanser och kunde ha högre krav såklart så måste jag anpassa kraven till vad jag själv kan leverera och även vad som finns På marknaden. 

Det bästa är när jag inte försökt vilket jag ofta gjort utan i perioderna när kärlek bara uppstått naturligt. Ibland har man tur på så sätt (2 ggr i livet) i andra fall har man försökt dejta och träffa någon aktivt.

jag har även träffat män jag tyckt verkat rätt bra där mycket eller vissa saker klickat men tyvärr får man veta senare att de vart otrogna. 

har haft många män på senare dar som vill träffa mig men som redan är i relationer. 

sen finns de de som e singlar men som använt mig som Renbound så där har jag lärt mig en läxa att inte dejta en man som just går ur långt förhållande det har aldrig funkat de är inte redo för ny relation Förstod jag efter dejtat ungefär 3 sådana. 

sen är det lite svårt för utbudet är ju inte som när man va 25? svårt att ha för höga krav då det ibland inte ens finns personer nära 40 utan red flags eller bagage. Så näst sist tänkte jag att jag skulle acceptera bagage eftersom vi båda va äldre och jag också hade bagage liksom vi får acceptera varandras bagage men nej det ville han inte. 

• Anonym (Karin)

Så den enda gemensamma nämnaren , vad jag själv kan utläsa, av alla dessa män som varit så olika i utseende, ålder, karriär familjeliv barn boplats etc är att de är otrogna och att de har dejtat mig då. Och att de är någon jag varit någorlunda (lite) till mycket intresserad av för att dejta dem vidare.

några har såklart varit lika varann men alla har det verkligen inte. Jag har även dejtat män från olika städer och olika länder bara för att visa återigen spridningen på personer jag dejtat. 

• Anonym (Karin)

De jag inte dejtat eller tackat nej till att dejta är någon som är för ung eller för gammal. Extremt ful eller tjock eller spinkig. Ohövlig, fått mig att må dåligt på något sätt, där jag känner att den ger mig dåliga vibbar, någon som direkt visat sig ha ljugit. Någon som bor på en plats jag inte kan tänka mig att flytta till. Någon som inte förstår mig eller accepterar de behov jag har. Någon som inte kan lyssna på det jag säger ta in det och svara .. tror det redan hän 3 ggr här i tråden att man inte läst det jag skrivit ordentligt. 

kan inte dejta någon som är farlig och abusive.. fysiskt eller emotionellt. Någon som inte förstår hur man behandlar en kvinna eller varför hon inte vill befinna sig i farliga situationer. 

det som jag dejtat som skulle kunna ses som ngt negativ är jag har dejtat män med barn, flintskalliga män, män utan utbildning, män som inte pratar samma språk som mig men som jag lärt upp. Män jag egentligen inte tyckt vart min smak men som jag gett chans till för man måste öka sina chanser våga prova nytt. sjukskrivna män. 

Oftast vill jag dock ha som jag skrev innan vad jag söker en normal man snäll och uppfostrad som inte behöver va för piffig men heller inte en slacker.  Jag själv är verkligen inte perfekt och har mina problem med min sjukdom som de måste acceptera men jag är över lag schysst trevlig uppfostrad sköter mitt även om det varit svårt etc, inte otrogen.. som sagt ingen e perfekt har säkert vart arg eller dum någon gång men det är inte någon enstaka gång jag propsar på här utan det är stora dragen där män inte sköter sig och är otrevliga och utsätter kvinnan för dåliga situationer och inte kan va en ordentlig partner. 

mannen får såklart göra misstag och va lite smådum ibland och arg och inte va på sitt bästa humör hela tiden men det är som sagt de stora orättvisorna och ojämnheterna som inte godtas. 

• Anonym (E)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-16 01:54:20 följande:

Så den enda gemensamma nämnaren , vad jag själv kan utläsa, av alla dessa män som varit så olika i utseende, ålder, karriär familjeliv barn boplats etc är att de är otrogna och att de har dejtat mig då. Och att de är någon jag varit någorlunda (lite) till mycket intresserad av för att dejta dem vidare.

några har såklart varit lika varann men alla har det verkligen inte. Jag har även dejtat män från olika städer och olika länder bara för att visa återigen spridningen på personer jag dejtat. 

Det är fortfarande något du måste få hjälp att jobba med inom dig själv. Du är ett lätt offer för män som vill vara otrogna, det är därför de dras till dig. Den stora massan män är dock inte otrogna.

Hur kommer du i kontakt med alla dessa upptagna män?
  • Anonym (Karin)
    Anonym (E) skrev 2024-12-16 09:02:57 följande:
    Det är fortfarande något du måste få hjälp att jobba med inom dig själv. Du är ett lätt offer för män som vill vara otrogna, det är därför de dras till dig. Den stora massan män är dock inte otrogna.

Hur kommer du i kontakt med alla dessa upptagna män?

Jag har redan skrivit hur jag har träffat dem.. du kan scrolla tillbaka och läsa om det. 

läs gärna det jag skriver innan ni ifrågasätter samma sak igen. tack på förhand!! 

• Martins07

Du kan inte säga män. Du har inte träffat alla män. Jag kan garantera dig att alla är inte lika.
    Prova med mig t.ex fortsätt söka och var mer noggran. 

Svar på tråden Utnyttjad