Anonym (Anknytning) skrev 2024-12-15 23:36:00 följande:
Vad attraheras du av och vad gjorde att du drogs till de män du träffat. Du har inte skrivit något om personligheten hos de män du träffat och förmodligen finns det likheter där bland männen. Hur många män har du träffat (dvs vilken mängd utgör underlaget för dina åsikter)?
Anonym (E) skrev 2024-12-15 21:45:28 följande:
Nähä, nä men det finns en stor ring på ovanplan där det är hål så man ser ner till våningen under. Jag tar gärna en kaffe för besväret! Jag kommer att ha på mig en röd stickat mössa med tofs, hoppas du känner igen mig.
Fortsätt läsa .. skrev att jag inte kan komma på eftermiddagen sen skrev jag att jag träffas online först av säkerhetsskäl.
snälla läs igenom alla mina svar innan ni svarar.
scrolla upp och kolla igen vad jag skrev.
ja absolut finns det likheter mellan några av dem.. de 2 jag haft längre förhållande med som funkade längre var lite lika på vissa sätt.
men alla har såklart inte varit lika har testat olika män eftersom som sagt saker inte funkat så har jag tänkt men då ska jag ge en som e annorlunda en chans.
såklart attraheras jag av charm att de har ett utseende jag gillar, att de är roliga att vi klickar och att vi kan kommunicera bra förstår varann, att de lyssnar och kan svara en kvinna. Dock vet jag att vissa sånna män antagligen e lite feminina eller att några har narcissistiska och undvikande drag då de börjar med charm och slutar med att de drar sig tillbaka.. men dessa har det funkat bäst med.
har även dejtat lugna, rätt tysta män men haft svårt med dem få att kommunicera är en av de viktigaste sakerna k en relation för mig.
testade att dejta en man som verkade väldigt ordentlig vilket jag inte haft på listan förut men det visade sig att han va över pedantisk och narcissist.. det va efter honom jag gock i terapi och började läsa på om narcissism och funderade på det i 6 år.
emellan har jag dejtat både energiska och lugna män.
jag skulle helst vilja ha något mitt emellan .. någon normal som kan göra sig normalt, lagom mycket energi, lagom mycket prat, klarar av att fixa hushållssysslor utan att det måste va ngt pedanteri, kan göra sig normalt bland släkt och vänner. Det behöver inte vara ngt överdrivet hit eller dit.. personen får gärna göra sina egna. Hobbies och ta det lugnt och vila och ha det avslappnat men ska också kunna gå på en middag eller städa köket om det skulle behövas.
de har faktiskt vart ganska olika i både utseende och i sättet för att sprida ut och testa olika. Det är viktigt att det verkar finnas intresse från båda håll och att vi bryr oss om varann.
jag vet inte riktig vad mer jag ska svara på den. på dessa 20 år måste det vart ett kanske sextiotal män när jag inte vart i långa förhållanden eller när jag inte valt att va helt själv och inte dejta.
detta är förutom dem jag märkt direkt att vi inte passar utan dem som jag från att ha pratat lite mer med och gått på dejt med till att prata mycket med och dejtat flera gång / under en viss period.
Förstår också att för några år sen när jag va friskare yngre och smalare hade jag också större chanser och kunde ha högre krav såklart så måste jag anpassa kraven till vad jag själv kan leverera och även vad som finns På marknaden.
Det bästa är när jag inte försökt vilket jag ofta gjort utan i perioderna när kärlek bara uppstått naturligt. Ibland har man tur på så sätt (2 ggr i livet) i andra fall har man försökt dejta och träffa någon aktivt.
jag har även träffat män jag tyckt verkat rätt bra där mycket eller vissa saker klickat men tyvärr får man veta senare att de vart otrogna.
har haft många män på senare dar som vill träffa mig men som redan är i relationer.
sen finns de de som e singlar men som använt mig som Renbound så där har jag lärt mig en läxa att inte dejta en man som just går ur långt förhållande det har aldrig funkat de är inte redo för ny relation Förstod jag efter dejtat ungefär 3 sådana.
sen är det lite svårt för utbudet är ju inte som när man va 25? svårt att ha för höga krav då det ibland inte ens finns personer nära 40 utan red flags eller bagage. Så näst sist tänkte jag att jag skulle acceptera bagage eftersom vi båda va äldre och jag också hade bagage liksom vi får acceptera varandras bagage men nej det ville han inte.