Särbo ska på julbord och jag känner mig illa till mods
Hej allihopa!
Jag vet att jag kommer bli påhoppad denna tråden och bli kallad för elak, galning, svartsjuk, oattraktiv etc men har bara ett behov av att skriva av mig och kanske är det någon som känner igen sig.
Ja jag vet att jag agerar på tok fel i mitt tänkande men min särbo ska på julbord idag med jobbet. Han är egen företagare och har 10 stycken anställda.
Dom ska slå på stort och infinna sig på ety julbord i en stor lokal/hotell som även har artister nu i juletid som uppträder på lördagar.
Detta julbord är 40 minuter från stan och han säger att han ska köra bil tur & retur och halva gänget åker med honom.
Varför jag känner mig illa till mods här nu innan julbordet börjar är att:
1. Senaste veckan när vi har träffats under några tillfällen känner jag att han vart lite mer sval mot mig. Inte gett så mycket av sig själv eller till mig via bekräftelse osv, utan mest jag som sett till att vi ska ha det extra mysigt/trevligt.
2. Varför från ingenstans ska dom ha julbord med jobbet 40 min från stan?
3. Och FRAMFÖRALLT, Varför ska min särbo som i princip mest är glad i alkohol utav det gänget och som betalar för allt köra bil tur och retur? Han som brukar ta tillfället i akt och verkligen partaja till det när det är sådana här tillställningar. Nej han är ingen alkoholist men spottar verkligen inte i glaset.
4. Jag kan inte undgå att störa mig på att han ska sitta och vila ögonen på en utav hans anställda hela kvällen som är utan tvekan typ stans enligt många snyggaste/vackraste kvinna som även arbetar som modell utanför jobbet.
Visst, nu har hon jobbat där tom flera år innan vi träffades han och jag och vi har vart ett par i 4 år nu. Denna kvinna har även man men ändå....ja jag blir svartsjuk.
5. Jag har allmänt bara en skavande känsla i min kropp att inte ha kontroll på varför han ska köra bil till varje pris och inte dricka, varför dom ska vara flera mil bort i en annan stad och det i samband med att jag känner i vår relation och kontakt till varandra att jag är den som är mest engagerad & varma personen för tillfället. Och toppen på det då att denna vrål attraktiva kvinna ska sitta där i detta lilla gäng och ha kul med honom.
Usch vad jobbigt.
Och nej jag kan inte med att säga att detta är jobbigt till honom för då skulle jag framstå som needy och svartsjuk och det är det VÄRSTA han vet.
Han själv är ganska lugn när jag är ute på mitt håll, vad han visar utåt sett iaf.
Hur ska jag tänka? Vill bara det ska bli ny dag...