• Anonym

Särbo ska på julbord och jag känner mig illa till mods

Jag ser faktiskt inte ett enda problem i din lilla historia.

Möjligvis då med undantag av att du är svartsjuk, needy och krävande. JAg hade inte orkat med en sån partner en enda dag.

• Anonym
    Fiona M skrev 2024-12-14 19:02:19 följande:
    Vi har flera närliggande orter inom 4 mil som skulle kunna erbjuda bredd på julbord för vad man vill ha (eller om man bokat för sent för att få det man ville ha i hemstaden).
    Att chefen inte dricker skulle jag förutsätta. Hur oproffsigt annars? 
    Min chef dricker alltid på våra julbord och andra fester.
    Tror att alla chefer jag haft har gjort det.

Inte så att de blir fulla, men lite lugnt så där med vin/öl till maten och en avec till kaffet samt någon drink under kvällen.

Skulle tycka att det var konstigare om de inte gjort det.
  • Anonym
    Anonym (logistik?) skrev 2024-12-14 19:23:51 följande:
    Detta är ju en regel som denne chef tydligen inte alls tillämpade innan. Han var ju den som partajade mest på liknande tillställningar enligt TS. 

Håller med TS om att det är lite skumt att han plötsligt blivit mr. Ansvarsfull på den punkten och heller inte lyckats motivera valet av ett julbord på en annan ort som kräver en så komplicerat logistik.
    Komplicerad logistik, som att köra fram och tillbaka?
  • Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2024-12-15 10:25:13 följande:

Det är bara eländigt folk här som skriver elaka kommentarer. Du är inte överdrivet svartsjuk eller elak. Det är en befogd oro om han plötsligt gör något som fu inte förstår. Har själv levt i en relation där jag litade 100% på min man men fär det visade sig att unga kvinnor var et att riskera förhållandet för. Så jag förstår dig. Alla män är inte såna. Ka ske vill han äta gott och fann att det här stället var bra, och vill komma hem nykter istället för att behöva ta taxi. Kanske vill han vara nykter bland sina anställda.

Det är du som är lika överdrivet svartsjuk som ts, det är därför du inte ser det sjuka i hennes beteende.
Svar på tråden Särbo ska på julbord och jag känner mig illa till mods