Inlägg från: Anonym (Reality check) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Reality check)

Särbo ska på julbord och jag känner mig illa till mods

Om han vill knulla henne så kan han göra det även utan julfest, det är den bittra sanningen.

1. Han har väl mycket inför jul
    2. Vadå ingenstans? Vem bryr sig, låter som en trevlig idé. Han vill väl att de ska ha en bra kväll.
    3. För att veta att han ska kunna ta sig hem på ett bra sätt.
    4. De kanske redan ligger med varandra, eller inte. En julfest gör varken till eller ifrån, särskilt som han ska vara nykter. Och visa urringningen kan hon göra dagligen på jobbet ändå.
    5. Det där är dina egna hjärnspöken som du måste hantera.

• Anonym (Reality check)
    Anonym (Sotis) skrev 2024-12-14 13:56:11 följande:

Nej jag kanske övertänker men i och med att han inte ska dricka (vilket är en stor Förvåning när det gäller honom) och till och med säger sig köra får mig att tänka att han kanske ska träffa någon efter julbordet som han i en mardrömsvärld har på kroken i den staden som julbordet är i?

Skrattar åt mig själv för hör hur dumt det låter men usch gillar inte denna känslan. Som att jag inte vet vart jag har honom för tillfället. 

Ska tillägga att denna snygga kvinna som är en av hans anställda verkar ha en nagel i ögat mot mig trots att hon har man och barn. Hon är en stropp mot mig så fort jag har vistats i samma lokal som henne och hejar knappt. Blänger gör hon också. Medan hon mot min särbo är jätte charmig, lätt för skratt och frispråkig. 
    Det som sitter fast i mitt huvud sen deras julbord förra året då han och jag möttes upp efter för dom var i stan då, är att han sa att dom 2 hade dansat ihop och var dom enda som dansade den kvällen och att hon var grym på dans och levde sig in i stunden. Han själv älskar också att dansa - jag HATAR att dansa och känner mig obekväm då. Nej jag ska sluta jämföra mig med henne.

Ja, hon verkar då kåt på honom i alla fall och ser dig som ett hot. Men han har ju folk han ska köra hem också så någon dejt lär han inte ha tid med efter festen. Ser lite konstigt ut att försvinna ett tag också.
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Sotis) skrev 2024-12-14 14:17:21 följande:

Hon är den enda kvinnan, resten av gänget är bara män. 
    Tror dock inte att han är hennes typ, däremot är hon säkert mer hans typ. Även om dom jobbat 10 år ihop. Och hon har man och 3 söner mellan 4-9 år. 

Inte rädd för att just dom två skulle ha en affär snarare bara att han sitter och blir lite smygkåt på henne under julbordet och inser hur mycket mer utsrålning, pondus och charm hon har än mig. Han verkar ju inte precis dö-kär i mig som det ser ut för tillfället. Varför han vart sval det senaste 2 veckorna vet jag inte för vi har inte bråkat eller något på läääääänge. 

Nej jag tänkte mer om han har en plan efter julbordet väl hemma på plats igen och kanske inväntar någon då eller ska besöka någon annan?

Alla billiga kvinnor kan bli en mans typ, om inte annat för en natt. Då spelar det ingen roll om hon till och med är rätt ful, bara hon bjuder ut sig ordentligt.

Vad spelar det för roll att hon är gift och har barn...?
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Sotis) skrev 2024-12-14 15:41:51 följande:

Använder mig inte av airtag och hur skulle jag lägga en airtag i hans bil isåfall utan att träffa honom? Nope det går bort.

Men är min svartsjuka rimlig eller är den Sjukt onödig?

Sjukt onödig!! Det är hjärnspöken du ägnar dig åt att roa just nu.
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (logistik?) skrev 2024-12-14 19:23:51 följande:
    Detta är ju en regel som denne chef tydligen inte alls tillämpade innan. Han var ju den som partajade mest på liknande tillställningar enligt TS. 

Håller med TS om att det är lite skumt att han plötsligt blivit mr. Ansvarsfull på den punkten och heller inte lyckats motivera valet av ett julbord på en annan ort som kräver en så komplicerat logistik.
    Han kan väl ha insett att han måste skärpa sig. Och sedan när blev samåkning "komplicerad logistik"? Skrattande
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (logistik?) skrev 2024-12-14 19:38:48 följande:
    Två timmars transport, två som skall hålla sig nyktra, alla skall avsluta festandet på samma tidspunkt.

Det kan göras enklare om man vill det.
    För det första är det 40 minuter till stället, inte en hel timme. Chefen och en person till har tagit på sig att köra bilar och man väntar in varandra i slutet av kvällen, iaf per bil. Låter varken särskilt svårt, krångligt eller onormalt.

Hur då? Genom att man har fler bilar och fler nyktra...?
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (logistik?) skrev 2024-12-14 19:53:18 följande:
    Alla blir väl körda till dörren där dom bor, kanske också från, så den tiden är köra folk runt tillkommer utöver dom fyra milen.

Enklare logistik är ju att ordna julbord i orten där man bor, alla kan dricka om dom vill och alla ordnar själva transport när dom vill hemåt. 
    Inte säkert, men även om det är tänkt så brukar man inte räkna in den tiden i avståndet till nästa ort. Det är tid som går åt på hemorten. Om de som kör inte tycker att det är krångligt så varför ska någon annan tycka det åt dem?

Det kanske inte var ett alternativ, eller att man ville ha just vad som kunde erbjudas på den platsen de ska till. Inget fel i att åka någon annanstans och festa ibland heller för variation. Jag vet folk som samåkt ännu längre för julfester.
Svar på tråden Särbo ska på julbord och jag känner mig illa till mods