• Anonym (Fråga)

Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?

Den här frågan är till er som är skilda.

Tänk dig att du har en ny partner men råkar ligga med din ex man eller ex fru en enda gång och du ångrar dig jättemycket. 

Hade du berättat för din nya partner eller inte?

• Svar på tråden Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?
  • Anonym (Fråga)

Separerade får också svara.

• Anonym (Suck)

Råkat? Du har inte råkat någonting. Man råkar inte ligga med någon. Du valde att ligga med ditt ex och hur du känner kring det är irrelevant. Ja, du ska berätta så att din partner får veta vilken typ den är tillsammans med och kan dumpa dig. För att svara på din fråga så hade jag inte behövt berätta eftersom det inte hade funnits något att berätta. Jag hade aldrig valt att vara otrogen från början.

• Fjäril kär

Hur kan man råka ha sex med någon högst medvetet ? Sex är ett medvetet aktivt val såvida det inte är våldtäkt. 

Frågan borde vara istället vem som har stake nog att erkänna att man varit medvetet otrogen med sitt ex mot en ny partner? Kan du det Ts? 

Ordet råka är exakt vad otrogna brukar använda som bortförklaringar och ursäkter för att slippa ta ansvar för sina handlingar och vill slippa konsekvenser.  

• Lynx123

Lika mycket otrohet som om det vsrit med.någon annan. Och "råkar" var det dummaste jag hört på länge.

• Anonym (usch fyyy)

Hade jag råkat göra det hade jag nog övervägt självmord. Inte bara för att jag är emot otrohet givetvis, utan för att det hade nog vart bland det mest destruktiva jag hade kunnat göra mot mig själv.

• Anonym (Mamma)

Nej jag hade hållt tyst 

• Anonym (Aster)

Det hade jag inte sagt, för hur hade partnern mått av att veta det? Att berätta för sin egen skull är bara själviskt.

Själv tycker jag att det är värre att ligga med ett ex än ett snedligg med en slumpvis person.

Har man lämnat så har man lämnat, att hindra exet att gå vidare genom att sudda ut den linjen igen tycker jag är ritkigt kass.

• Anonym (Förnuftig)

Men herregud vilka hjältar ni är i den här tråden då! Vad är väl ett sneknull en mörk vinterkväll egentligen?

Billigt, snuskigt, ovärdigt, hemskt......eller alldeles underbart? Drömmer

• Anonym (J)

Man råkar inte göra något sådant. Det var ett aktivt val och du har varit otrogen.

Ja, såklart du ska berätta. Hade du inte själv velat det? Om din tjej hade gjort samma sak.

• Anonym (J)
    Anonym (Förnuftig) skrev 2024-12-13 08:21:31 följande:

Men herregud vilka hjältar ni är i den här tråden då! Vad är väl ett sneknull en mörk vinterkväll egentligen?

Billigt, snuskigt, ovärdigt, hemskt......eller alldeles underbart? Drömmer

Själva lögnen att inte berätta är värre än händelsen i sig. 
Svar på tråden Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?