• Fjäril kär

Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?

Hur kan man råka ha sex med någon högst medvetet ? Sex är ett medvetet aktivt val såvida det inte är våldtäkt. 

Frågan borde vara istället vem som har stake nog att erkänna att man varit medvetet otrogen med sitt ex mot en ny partner? Kan du det Ts? 

Ordet råka är exakt vad otrogna brukar använda som bortförklaringar och ursäkter för att slippa ta ansvar för sina handlingar och vill slippa konsekvenser.  

• Fjäril kär
    Anonym (Fråga) skrev 2024-12-13 19:17:27 följande:
    Svarade nyss personen innan dig att råkade var fel ord. Jag tar ansvar för det jag gjorde och har dåligt samvete, men jag vill verkligen inte förlora min nya kille och vet ärligt talat inte om det blir bättre av att berätta för någon.
    Nej du tar inte ansvar för det du gjorde om du väljer att hålla tyst. Du vill bara slippa ta konsekvenserna. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Fråga) skrev 2024-12-13 20:12:49 följande:
    Alla involverade blir sårade så det är inte bara för att slippa ta konsekvenserna om jag inte berättar.
    Ja? 
    Det är precis det som ÄR konsekvenserna. 
    Det är det som händer när man väljer att vara otrogen. 

Varför ska du slippa undan ansvar? 
  • Fjäril kär
    Anonym (M) skrev 2024-12-13 21:09:42 följande:
    Nej varför det? Det måste inte alls hända eller vara konsekvenserna. All otrohet kommer inte fram, det är dagens sanning. Oavsett vad folk gärna vill intala sig. 
    Nästan all otrohet kommer fram och det i majoritet från dom otrogna själva som förr eller senare försöker sig eller blir avslöjade på något sätt eller från den tredje parten som nån gång väljer att berätta. 

Att nån kommer undan betyder inte att alla kommer undan. 

Några drinkar för mycket en kväll med lite allmänt tjafs så vips har man sagt nåt.... 
Svar på tråden Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?