• Anonym (Fråga)

Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?

Den här frågan är till er som är skilda.

Tänk dig att du har en ny partner men råkar ligga med din ex man eller ex fru en enda gång och du ångrar dig jättemycket. 

Hade du berättat för din nya partner eller inte?

• Svar på tråden Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?
  • Fjäril kär
    Anonym (Fråga) skrev 2024-12-13 19:17:27 följande:
    Svarade nyss personen innan dig att råkade var fel ord. Jag tar ansvar för det jag gjorde och har dåligt samvete, men jag vill verkligen inte förlora min nya kille och vet ärligt talat inte om det blir bättre av att berätta för någon.
    Nej du tar inte ansvar för det du gjorde om du väljer att hålla tyst. Du vill bara slippa ta konsekvenserna. 
  • Anonym (M)
    Fjäril kär skrev 2024-12-13 19:27:53 följande:
    Nej du tar inte ansvar för det du gjorde om du väljer att hålla tyst. Du vill bara slippa ta konsekvenserna. 
    Ta ansvar för skadorna man orsakar eller vadå? Kompensera ekonomiskt för sveda och värk?
  • Anonym (Tin)

Om jag ångrade mig och ville fortsätta med min nya partner så hade jag inte berättat. Självklart är det rätta att berätta så den nya får ta ställning själv. Men samtidigt sårar man och gör livet väldigt komplicerat 

• Anonym (Fråga)
    Fjäril kär skrev 2024-12-13 19:27:53 följande:
    Alla involverade blir sårade så det är inte bara för att slippa ta konsekvenserna om jag inte berättar.
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (Tin) skrev 2024-12-13 19:44:44 följande:

Om jag ångrade mig och ville fortsätta med min nya partner så hade jag inte berättat. Självklart är det rätta att berätta så den nya får ta ställning själv. Men samtidigt sårar man och gör livet väldigt komplicerat 

Det är just de tankarna som jag har nu. Ingen skulle bli lycklig 
  • Fiona M

Otrohet är otrohet, vilken tankeakrobatik du än försöker med.

• Anonym (J)
    Anonym (Tin) skrev 2024-12-13 19:44:44 följande:

Nej man har redan gjort det komplicerat när man började doppa. Ett medvetet jäkla val 
  • Anonym (J)
    Anonym (Fråga) skrev 2024-12-13 19:21:31 följande:
    Ingen skulle må bra av det så jag ser inte heller meningen. Jag och min ex man har inga känslor för varandra och jag hindrar inte honom från att gå vidare med någon.

Jo, klart att någon skulle må bättre av det. Slippa leva i en lögn! Få reda på sanningen! 

Jag kan säga dig att de två som var otrogna mot mig, de är jag vänner med. De andra männen, de är jag ovän med. fundera på den du.

• Fjäril kär
    Anonym (Fråga) skrev 2024-12-13 20:12:49 följande:
    Alla involverade blir sårade så det är inte bara för att slippa ta konsekvenserna om jag inte berättar.
    Ja? 
    Det är precis det som ÄR konsekvenserna. 
    Det är det som händer när man väljer att vara otrogen. 

Varför ska du slippa undan ansvar? 
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (Fråga) skrev 2024-12-13 20:12:49 följande:
    Det skulle du väl tänkt på INNAN?    Nu är det försent 
Svar på tråden Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?