• Anonym (Fråga)

Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?

Den här frågan är till er som är skilda.

Tänk dig att du har en ny partner men råkar ligga med din ex man eller ex fru en enda gång och du ångrar dig jättemycket. 

Hade du berättat för din nya partner eller inte?

• Svar på tråden Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?
  • Anonym (J)
    Anonym (Aster) skrev 2024-12-13 07:45:34 följande:

Det hade jag inte sagt, för hur hade partnern mått av att veta det? Att berätta för sin egen skull är bara själviskt.

Själv tycker jag att det är värre att ligga med ett ex än ett snedligg med en slumpvis person.

Har man lämnat så har man lämnat, att hindra exet att gå vidare genom att sudda ut den linjen igen tycker jag är ritkigt kass.

Det är ju för partnerns skull man berättar. Annars får inte partnern ens en chans att välja själv om den vill fortsätta vara tillsammans eller ej. Man lurar den, fullständigt. Kanske i många år. 
  • Anonym (Korvspad)

Självklart berättar man. Dels tar man sitt ansvar som en vuxen person och står för sina handlingar, dels är man renhårig mot sin partner så hen själv får välja hur hen ska forma sitt liv.

• Studentpappa

Det är ju ändå sjukt lätt att halka på en sko i hallen och råka få av sig byxorna i farten, och landa med full bånge i exet som ligger på golvet plaskvåt så den bara slinker in!

Lätt hänt ändå 

Ride it like you stole it
  • dacosta

nej det vore väl en privat affär mellan mig o min fd, vad skulle informera en ny partner om saken mena åstadkomma

• Anonym (J)
    dacosta skrev 2024-12-13 10:01:41 följande:

nej det vore väl en privat affär mellan mig o min fd, vad skulle informera en ny partner om saken mena åstadkomma

Så du vill inte veta om din doppar en annan? 
  • Agda90
    Anonym (Fråga) skrev 2024-12-13 00:50:13 följande:
    Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?

Den här frågan är till er som är skilda.

Tänk dig att du har en ny partner men råkar ligga med din ex man eller ex fru en enda gång och du ångrar dig jättemycket. 

Hade du berättat för din nya partner eller inte?

Man råkar inte vara otrogen. Man väljer att vara det.

Berätta och ge din nya partner friheten att bestämma hur han/hon vill göra med sitt liv. 
  • Anonym (J)
    dacosta skrev 2024-12-13 10:01:41 följande:

Här har du anledningen 
    Anonym (J) skrev 2024-12-13 08:30:21 följande:
    Det är ju för partnerns skull man berättar. Annars får inte partnern ens en chans att välja själv om den vill fortsätta vara tillsammans eller ej. Man lurar den, fullständigt. Kanske i många år. 

Du har en partner som tror att du är han/henne trogen. Men du lurar den rakt av. Slösar kanske hans/hennes värdefulla tid. För att inte tala om lögnen, sveket, som i sig är tusen ggr värre än händelsen i sig. Men det verkar sådana som du ha väldigt svårt att ta in.
  • Anonym (Eh)

Att råka vara otrogen är ett märkligt sätt att uttrycka sig. Det låter som om det är något som ligger utanför ens egen kontroll.

Jag skulle aldrig försätta mig i en sån situation till att börja med.

• Anonym (Wut)

Det är nog svårt att få sex när jag försöker, så till att börja med så hade jag undrat hur i helskotta jag lyckats med att råka ha sex?! o_O

• Ascendere

Jag har inga svar men jag vill bara säga att jag verkligen gillar uttrycket "råkade ha sex med". 
    Alla kan vi ha otur och råka ha lite sex med någon, det är sånt som händer, ungefär som att man råkar tappa bort mobilen eller glömmer att bilen ska in på service. 
    Hur berättar man det för sin partner? eller bokar man bara en ny tid utan att säga nåt?

Man kan vara helt ärlig och säga till sin partner 
    "Fasen, jag är så arg på mig själv, nu har jag haft sex med mitt ex igen, så sjukt irriterande när det händer! "
    Förhoppningsvis har man en förstående partner som säger typ
    "amen det är ingen fara, det är sånt som händer, det löser sig"

Svar på tråden Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?