• Anonym (Förvirrad)

Är jag överkänslig?

Jag och min kille har varit tillsammans lite drygt ett halvår. I min värld borde vi vara i en himlastormande förälskelsefas fortfarande. Men den här relationen är inte alls som mina tidigare relationer. Därför blir jag ibland väldigt osäker i den. 
    Han säger själv att han inte blir kär lätt utan att han är med mig för att jag gör honom lycklig. Men det finns inga fjärilar i magen. Han säger att han är för gammal för det och för att han har blivit sårad så illa innan så nu är han väldigt försiktig med känslor. Han är fruktansvärt dålig på att uttrycka sina känslor och jag har många gånger funderat på om han överhuvudtaget har känslor för mig. När jag frågar honom svarar han bara att jag gör honom glad och att jag är fin....i min värld är det inte samma sak som att vara kär i någon...

Jag har saknat fysisk närhet, alltså de små kramarna, pussarna, en smekning över ryggen, alltså de där små sakerna som gör så mycket. 
    I helgen försökte jag ta initiativ till att mysa lite, bara pussas och kramas då vi inte ska ses på 10 dagar pga att han ska resa iväg. Då svarar han att han inte kände för det.
    Jag blev rätt chockad av svaret. Jag sa att det skulle betyda mycket för mig eftersom vi inte ska ses på ett tag. Han svarar då att han är stressad över resan. Jag frågar då om han vill prata om det och vad han är stressad av? Då svarar han "Nä, jag är inte stressad, jag känner bara inte för det". Så jag vände mig bara om och sa god natt. Han frågade om jag blev sur, nä sårad svarade jag. Sen skulle han krama mig och sa att jag inte skulle bli sur. Men det hela var så stelt. Dagen efter träffades vi på morgonen och kvällen. Inte en kommentar om vad som hade hänt och inte en enda beröring. Vi skildes åt på kvällen med ett hejdå. Ingen puss, ingen kram. Han skickade ett SMS senare där han bara frågade hur kvällen hade varit. Jag svarade bara kort. Känner mig helt ur balans och vet inte vad jag ska göra.

Är jag överkänslig eller är det här en körd relation? 

• Svar på tråden Är jag överkänslig?
  • Anonym (Emilia)

Jag kanske är bortskämd, men i de relationer jag har haft har killen (och även jag) varit väldigt intresserade av att vara fysiska under de första åren. 

Jag skulle tolka det ganska negativt att min kille inte ville ta i mig och ta tillfället i akt att säga hejdå på det sättet. 

• Anonym (Förvirrad)

Jag känner också att jag har varit bortskämd tidigare. 

Men sen har jag läst en del om att himlastormande inte alltid behöver betyda lyckade relationer. Men att han inte vill pussas och kramas med mig, men kan ha sex med känns inte så bra. 

• Anonym (C)

När jag varit i förälskelsefasen med tidigare killar har de aldrig kunnat hålla händerna borta från mig och jag har haft svårt att hålla händerna borta från dem. Den fasen är underbar och det vill jag inte gå miste om. Något verkar väldigt konstigt med honom.

• Anonym (Fakta)

Tycker du ska strunta i att försöka tolka honom och bara se till vad han gör och hur det får dig att känna. Får hans handlingar dig att må dåligt och känna dig avvisad? Känner du dig omtyckt och begärd eller ledsen och ensam när du är med honom? Låt de känslorna guida dig. Han gör dig inte lycklig eller trygg, alltså borde du avsluta med honom. Det är inte konstigare än så. 

• Anonym (H)

Han är inte kär nej. Har också varit ihop med killar som "gör mig glad" men som jag inte är kär i, och som jag saknade attraktion till. 

• Anonym (Tyvärr)

Relationen är körd. Han har inte annat än ytliga känslor för dig.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (C) skrev 2024-12-09 13:59:39 följande:

När jag varit i förälskelsefasen med tidigare killar har de aldrig kunnat hålla händerna borta från mig och jag har haft svårt att hålla händerna borta från dem. Den fasen är underbar och det vill jag inte gå miste om. Något verkar väldigt konstigt med honom.

Jag håller med. Något är skevt..
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Fakta) skrev 2024-12-09 14:14:38 följande:

Tycker du ska strunta i att försöka tolka honom och bara se till vad han gör och hur det får dig att känna. Får hans handlingar dig att må dåligt och känna dig avvisad? Känner du dig omtyckt och begärd eller ledsen och ensam när du är med honom? Låt de känslorna guida dig. Han gör dig inte lycklig eller trygg, alltså borde du avsluta med honom. Det är inte konstigare än så. 

Tack för att du skrev det. Du har så rätt att jag inte ska tolka honom. Men jag vill ju försöka få ordning på detta. Jag vill ju inte känna så här. Men jag vill inte förlora honom heller.
  • Anonym (Tid)
    Anonym (Emilia) skrev 2024-12-09 13:50:22 följande:

Jag kanske är bortskämd, men i de relationer jag har haft har killen (och även jag) varit väldigt intresserade av att vara fysiska under de första åren. 

Jag skulle tolka det ganska negativt att min kille inte ville ta i mig och ta tillfället i akt att säga hejdå på det sättet. 

Jag kanske.är bortskämd, men i de relationer jag haft har tjejen (och jag)  varit väldigt intresserade av att vara fysiska (detta gäller oavsett om förhållandet varat i ett eller tio år). 

Jag skulle avsluta alla relationer som inte innebär fysisk närhet. Jag skulle tolka det negativt och att förhållandet är helt dött. Jag lever inte under några som helst omständigheter som en zombie.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (H) skrev 2024-12-09 14:36:42 följande:

Han är inte kär nej. Har också varit ihop med killar som "gör mig glad" men som jag inte är kär i, och som jag saknade attraktion till. 

Han nämnde i en diskussion att han inte skulle kunna bli kär igen. Jag sa då att det inte känns så kul att höra. Men då svarar han ?ja men jag sa inte att jag inte är kär i dig. Men det här känns som sista försöket för mig?.

Jag tror han är tämligen förvirrad i vad han känner och inte känner. Tyvärr lutar mina tankar åt att han gillar mig, men är inte kär och kommer inte bli det. Jag är bilden av det han vill ha men känslorna finns inte där.
Svar på tråden Är jag överkänslig?