Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-10 16:06:29 följande:
Jag men precis så!
Om man inleder en relation på det viset så undrar jag hur den ska överleva i det långa loppet. Men glöden måste ju finnas där och finns den inte ens i början så förstår jag inte hur detta ska fungera.
Jag kände mig som ett tidsfördriv som dessutom störde i helgen. Jag har flera gånger sagt att han ska säga till om han inte hinner med att ses. Men hela tiden försöker han vända på det och säga att om jag har något att göra så ska jag göra det istället.
Jag tror det stora problemet är att han inte vill vara den som säger att det är slut, han vill inte vara den som säger att han inte kan ses. Men skulle jag säga det så kan han använda det mot mig sen och säga att "ja men du hade ju inte tid att ses". Jag känner den här typen av killar och en sån relation vill jag inte vara i. Så jag kommer avsluta det här. Ska bara hitta rätt tillfälle, vill ju inte vara en skit och skickat ett SMS utan helst ta det ansikte mot ansikte.
Vad tror du att du vinner på att göra slut ansikte mot ansikte? Hade han bemödat sig om att träffas för att göra slut tror du eller hade han skickat ett sms? innerst inne vill du att han ska övertala dig att stanna så att du kan intala dig att hans känslor är starkare än vad de är, men tro mig, om han har starka känslor kommer han lägga ner arbete för att få dig tillbaka även om du skickar ett sms. Sorgligt nog, och det vet du också, så kommer han inte lägga ner något arbete för att vinna dig tillbaka mer än möjligtvis nåt litet sms där han uttrycker att han är sällskapssjuk och du kan råda bot på det.