Är jag överkänslig?
Jag och min kille har varit tillsammans lite drygt ett halvår. I min värld borde vi vara i en himlastormande förälskelsefas fortfarande. Men den här relationen är inte alls som mina tidigare relationer. Därför blir jag ibland väldigt osäker i den.
Han säger själv att han inte blir kär lätt utan att han är med mig för att jag gör honom lycklig. Men det finns inga fjärilar i magen. Han säger att han är för gammal för det och för att han har blivit sårad så illa innan så nu är han väldigt försiktig med känslor. Han är fruktansvärt dålig på att uttrycka sina känslor och jag har många gånger funderat på om han överhuvudtaget har känslor för mig. När jag frågar honom svarar han bara att jag gör honom glad och att jag är fin....i min värld är det inte samma sak som att vara kär i någon...
Jag har saknat fysisk närhet, alltså de små kramarna, pussarna, en smekning över ryggen, alltså de där små sakerna som gör så mycket.
I helgen försökte jag ta initiativ till att mysa lite, bara pussas och kramas då vi inte ska ses på 10 dagar pga att han ska resa iväg. Då svarar han att han inte kände för det.
Jag blev rätt chockad av svaret. Jag sa att det skulle betyda mycket för mig eftersom vi inte ska ses på ett tag. Han svarar då att han är stressad över resan. Jag frågar då om han vill prata om det och vad han är stressad av? Då svarar han "Nä, jag är inte stressad, jag känner bara inte för det". Så jag vände mig bara om och sa god natt. Han frågade om jag blev sur, nä sårad svarade jag. Sen skulle han krama mig och sa att jag inte skulle bli sur. Men det hela var så stelt. Dagen efter träffades vi på morgonen och kvällen. Inte en kommentar om vad som hade hänt och inte en enda beröring. Vi skildes åt på kvällen med ett hejdå. Ingen puss, ingen kram. Han skickade ett SMS senare där han bara frågade hur kvällen hade varit. Jag svarade bara kort. Känner mig helt ur balans och vet inte vad jag ska göra.
Är jag överkänslig eller är det här en körd relation?