Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-09 15:08:49 följande:
Vi har fysisk närhet i det avseendet att vi har sex med varandra typ varje dag. Så zombie dött är det verkligen inte. Han tillfredställer mig och vårt sexliv blomstrar. Men det andra saknas.
Det har ju tyvärr varit så i början på relationen att vi inte kunde ta på varandra utan att kläderna flög av. Han har uttryckt att jag har större sexuell drift än vad han har. Men han har verkligen inte klagat och inte jag heller. Kanske vill han inte gosa för att vi inte har kunnat hålla oss till det? Hur eller hur måste man kunna vara ärlig och prata om sånt med den andra, men det gör han inte.
Somliga vill ha sex varannan vecka. De kan vara tillsammans med varandra. Att inte gosa, ge komplimanger, ha sex etc innan han åker iväg i 10 dagar är på mitt kärleksspråk är inte något jag accepterar i ett förhållande.
Olika sexdrift, om man inte når en bra kompromiss (och då måste man vara hyfsat nära varandra, tex 1 gång vecka jämfört med 3 ggr vecka enas om 2 ggr vecka) är inget jag skulle kunna tänka mig.
När olika kärleksspråk kommer upp i ett förhållande och man inte är nära varandra så ser jag det som en zombie relation. Inget för mig.