• Anonym (Tid)

Är jag överkänslig?

Anonym (Emilia) skrev 2024-12-09 13:50:22 följande:

Jag kanske är bortskämd, men i de relationer jag har haft har killen (och även jag) varit väldigt intresserade av att vara fysiska under de första åren. 

Jag skulle tolka det ganska negativt att min kille inte ville ta i mig och ta tillfället i akt att säga hejdå på det sättet. 

Jag kanske.är bortskämd, men i de relationer jag haft har tjejen (och jag)  varit väldigt intresserade av att vara fysiska (detta gäller oavsett om förhållandet varat i ett eller tio år). 

Jag skulle avsluta alla relationer som inte innebär fysisk närhet. Jag skulle tolka det negativt och att förhållandet är helt dött. Jag lever inte under några som helst omständigheter som en zombie.
  • Anonym (Tid)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-09 15:08:49 följande:

Vi har fysisk närhet i det avseendet att vi har sex med varandra typ varje dag. Så zombie dött är det verkligen inte. Han tillfredställer mig och vårt sexliv blomstrar. Men det andra saknas. 

Det har ju tyvärr varit så i början på relationen att vi inte kunde ta på varandra utan att kläderna flög av. Han har uttryckt att jag har större sexuell drift än vad han har. Men han har verkligen inte klagat och inte jag heller. Kanske vill han inte gosa för att vi inte har kunnat hålla oss till det? Hur eller hur måste man kunna vara ärlig och prata om sånt med den andra, men det gör han inte.

Somliga vill ha sex varannan vecka. De kan vara tillsammans med varandra. Att inte gosa, ge komplimanger, ha sex etc innan han åker iväg i 10 dagar är på mitt kärleksspråk är inte något jag accepterar i ett förhållande.

Olika sexdrift, om man inte når en bra kompromiss (och då måste man vara hyfsat nära varandra, tex 1 gång vecka jämfört med 3 ggr vecka enas om 2 ggr vecka) är inget jag skulle kunna tänka mig.

När olika kärleksspråk kommer upp i ett förhållande och man inte är nära varandra så ser jag det som en zombie relation. Inget för mig.
  • Anonym (Tid)

Läste slarvigt. Sex verkar ni ha. Det är gott men kärleksspråk är.mer för.mig. Jag vill ge komplimanger (mindre.få men det med), smeka, gosa, kolla film etc.

Att.inte vilja gosa, ha sex etc innan han åker iväg 10 dagar är för mig helt främmande. Jag hade aldrig gjort så mot min tjej.

• Anonym (Tid)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-12-09 15:30:05 följande:
    Då har vi samma tanke. Tack för att det där inte bara fanns i mitt huvud.
    Hade jag haft varit tillsammans med en tjej så hade jag inte behandlat henne såsom han gör även om jag bara "haft sex med henne". En "tjej som jag bara haft sex med" regelbundet hade jag dock aldrig haft. Som sagt utan hela kärleksspråket är förhållandet inte värt det för mig och jag hade hittat en annan tjej.

Och när jag har sex med en tjej om och om igen då följer allt det andra (inklusive att berätta för henne att jag älskar henne osv).

Kärlek ska brinna häftigt. Om den är sval (oavsett om man varit tillsammans länge) då är den död enligt mig och då går jag vidare.
  • Anonym (Tid)
    Anonym (Frisco) skrev 2024-12-09 15:46:04 följande:
    Jag vet inte om du är självupptagen. Men det lät så i vissa avseenden i din trådstart. Den handlar mycket om hur han inte tillfredställer dina behov och bristen på bekräftelse.

Min erfarenhet av relationer är att man ska fokusera på att tillfredsställa sin partners behov. Om man sedan upplever att man inte får något tillbaka går man vidare. Det är ingen bra strategi att tvinga fram att få sina behov tillfredsställda.
    Håller inte med. Tycker TS behandlas kyligt av ngn som inte har samma glöd som henne.

Säger inte han är dålig på ngt vis de passar bara inte tillsammans.
Svar på tråden Är jag överkänslig?