• Anonym (E)

Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?

Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor? Är vi fortfarande attraktiva trots rynkor och grått hår eller sneglar ni neråt i åldrarna? Jag tycker att många män runt 50 som tar hand om sig själva ser bra ut, men det verkar som om de tror att de har chans hos yngre kvinnor och nobbar oss jämnåriga så där har man ingen chans.

• Svar på tråden Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?
  • Studentpappa

Jag är väl inte riktigt 50 men jag håller mig till min egen ålder. Visst är man 50 så kanske man siktar på 40 och ändå kan vara säker på att hon inte vill ha fler barn.

Men om jag blev singel och är mellan 40-50 skulle jag aldrig i helvete skaffa en ung tjej och behöva börja om med barn igen. Handlar det bara om ligg är det väl helt öppet och hänger på attraktionen.

Ride it like you stole it
  • Anonym (L)

Vissa av er 50-åriga kvinnor är attraktiva och sexiga definitivt. Vissa av er är det inte.

• Anonym (E)
    Studentpappa skrev 2024-12-03 23:09:28 följande:

Jag är väl inte riktigt 50 men jag håller mig till min egen ålder. Visst är man 50 så kanske man siktar på 40 och ändå kan vara säker på att hon inte vill ha fler barn.

Men om jag blev singel och är mellan 40-50 skulle jag aldrig i helvete skaffa en ung tjej och behöva börja om med barn igen. Handlar det bara om ligg är det väl helt öppet och hänger på attraktionen.

Jag tycker det verkar smått omöjligt att hitta någon som inte söker sig ner i åldrarna av det lilla urval av attraktiva män som finns. Det är väl någon ålderskris och att de tror sig se yngre ut ihop med en yngre kvinna? 
  • Anders1970

Hej E

Är över 50år och sambo med 3år yngre kvinna.
    Vi har det toppenbra.

För mig är min ålder +/- 5år det jag i ålder sökte inann vi vart ihop.

Det viktiga var hennes personlighets typ, att hon var petit, bra fysik och hade mjukt o atletiskt rörelsemönster.

Att hon är smart, klok, rolig, kreativ och gärna konstnärlig samt aktiv i sinnet. 

Jag noterade att många kvinnor runt 50år börjar tanta til sig och drar på sig vikt samt smalnar av och kryper den sexuella bredde.

• Anonym (E)
    Anders1970 skrev 2024-12-03 23:25:39 följande:

Hej E

Är över 50år och sambo med 3år yngre kvinna.
    Vi har det toppenbra.

För mig är min ålder +/- 5år det jag i ålder sökte inann vi vart ihop.

Det viktiga var hennes personlighets typ, att hon var petit, bra fysik och hade mjukt o atletiskt rörelsemönster.

Att hon är smart, klok, rolig, kreativ och gärna konstnärlig samt aktiv i sinnet. 

Jag noterade att många kvinnor runt 50år börjar tanta til sig och drar på sig vikt samt smalnar av och kryper den sexuella bredde.

Plus minus fem år gör varken av eller till men det är oftast längre ner än så männen brukar titta nedåt i åldrarna. Jag känner ingen runt 50 som blivit en tant eller som ser ut som du beskriver. 
  • Anonym (man)

Attraktion spelar roll och yngre kvinnor är i allmänhet mer attraktiva än äldre. Om jag blev singel skulle jag tveklöst föredra att träffa någon som var lite yngre om jag kunde (men som var klar med att få barn osv).

Med det sagt finns det för det första jämnåriga kvinnor jag är attraherad av (bara det är många fler yngre kvinnor jag är attraherad av), och för det andra är fysisk attraktion bara en av många saker som har betydelse i valet av partner.

Nu råkar jag vara tillsammans med en jämnårig kvinna (hon är två år äldre än jag), men jag vet att jag lätt skulle kunna träffa någon som var en bra bit yngre om jag var singel vilket jag också gjorde vid flertalet tillfällen då jag var singel. Men jag älskar min partner djupt och valde henne för att jag tycker att hon är världens mest fantastiska människa och kvinna, så åldern hade absolut ingen betydelse med henne.

Tyvärr är det så att fysisk attraktion spelar stor roll för många män och hos kvinnor hänger yngre ålder ihop med ökad fysisk attraktion. Även män som jag, som bevisligen gärna kan vara tillsammans med någon jämnårig, har ju ändå en preferens för yngre kvinnor attraktionsmässigt. Det skapar ju en tråkig situation för kvinnor som inte är fullt så unga och det är inte så lätt att göra någonting åt det.

• Anonym (E)
    Anonym (man) skrev 2024-12-04 00:24:32 följande:

Attraktion spelar roll och yngre kvinnor är i allmänhet mer attraktiva än äldre. Om jag blev singel skulle jag tveklöst föredra att träffa någon som var lite yngre om jag kunde (men som var klar med att få barn osv).

Med det sagt finns det för det första jämnåriga kvinnor jag är attraherad av (bara det är många fler yngre kvinnor jag är attraherad av), och för det andra är fysisk attraktion bara en av många saker som har betydelse i valet av partner.

Nu råkar jag vara tillsammans med en jämnårig kvinna (hon är två år äldre än jag), men jag vet att jag lätt skulle kunna träffa någon som var en bra bit yngre om jag var singel vilket jag också gjorde vid flertalet tillfällen då jag var singel. Men jag älskar min partner djupt och valde henne för att jag tycker att hon är världens mest fantastiska människa och kvinna, så åldern hade absolut ingen betydelse med henne.

Tyvärr är det så att fysisk attraktion spelar stor roll för många män och hos kvinnor hänger yngre ålder ihop med ökad fysisk attraktion. Även män som jag, som bevisligen gärna kan vara tillsammans med någon jämnårig, har ju ändå en preferens för yngre kvinnor attraktionsmässigt. Det skapar ju en tråkig situation för kvinnor som inte är fullt så unga och det är inte så lätt att göra någonting åt det.

Är attraktionen viktigare än personlighet och gemensamma intressen för dig? Har det ingenting att göra med att ni känner er yngre ihop med en yngre kvinna eller är det enbart det fysiska yttre?
  • Anders1970
    Anonym (E) skrev 2024-12-04 00:07:33 följande:
    Plus minus fem år gör varken av eller till men det är oftast längre ner än så männen brukar titta nedåt i åldrarna. Jag känner ingen runt 50 som blivit en tant eller som ser ut som du beskriver. 
    Ojo, redan vid 40år kan det bli gubbe/tant.

Klädstil och det blir mer o mer konservativt samt den sexuella vidden avtar.

Att äldre män tittar på typ 10år yngre är ju bara tragiskt.
    Det är en annan sak om de blev ihop som yngre.

Äldre kvinnor blir gärna som män stabigare, inte så många kvinnor som minus 110 på sitt längdmått ligger på vikten.

Även äldre män får gärna rondör och sämre rörelseförmåga. 
  • Anonym (man)
    Anonym (E) skrev 2024-12-04 00:29:25 följande:
    Är attraktionen viktigare än personlighet och gemensamma intressen för dig? Har det ingenting att göra med att ni känner er yngre ihop med en yngre kvinna eller är det enbart det fysiska yttre?
    Attraktion, personlighet och gemensamma intressen är alla viktiga på lite olika sätt, och du glömde också saker som värderingar och livssituation. Jag skulle inte bli tillsammans med någon jag inte är attraherad av, men jag behöver inte heller vara superattraherad för att det ska kunna funka.

För mig har det med utseende att göra, inte att jag känner mig yngre med någon annan. Jag gillar att vara i den åldern jag är, så jag behöver inte känna mig yngre. Och fy fan för att träffa någon barnlös 30-åring som ska springa på fest och allt möjligt hela tiden som folk i den åldern gör. :)
  • Anonym (man)
    Anders1970 skrev 2024-12-04 00:34:52 följande:
    Ojo, redan vid 40år kan det bli gubbe/tant.

Klädstil och det blir mer o mer konservativt samt den sexuella vidden avtar.

Att äldre män tittar på typ 10år yngre är ju bara tragiskt.
    Det är en annan sak om de blev ihop som yngre.

Äldre kvinnor blir gärna som män stabigare, inte så många kvinnor som minus 110 på sitt längdmått ligger på vikten.

Även äldre män får gärna rondör och sämre rörelseförmåga. 
    Varför skulle det vara tragiskt? Tycker inte du att 40-åriga kvinnor i genomsnitt är vackrare än vad kvinnor som är 50 år? Och det är ju knappast som att åldersskillnaden är så stor så att man absolut inte har något gemensamt (som t.ex. om man skulle sukta efter 25-åringar).

För mig blir det tragiskt om det blir ett krav att en kvinna måste var en bra bit yngre och att man därför som konsekvens blir ensam, eller när en man vill ha väldigt mycket yngre kvinnor som de inte alls har något gemensamt med. Men det är förstås sorgligt att det är som det är, och att många känner som jag, eftersom det blir till nackdel till kvinnor som inte längre är så unga.
Svar på tråden Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?