Inlägg från: Anders1970 |Visa alla inlägg
  • Anders1970

Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?

Hej E

Är över 50år och sambo med 3år yngre kvinna.
    Vi har det toppenbra.

För mig är min ålder +/- 5år det jag i ålder sökte inann vi vart ihop.

Det viktiga var hennes personlighets typ, att hon var petit, bra fysik och hade mjukt o atletiskt rörelsemönster.

Att hon är smart, klok, rolig, kreativ och gärna konstnärlig samt aktiv i sinnet. 

Jag noterade att många kvinnor runt 50år börjar tanta til sig och drar på sig vikt samt smalnar av och kryper den sexuella bredde.

• Anders1970
    Anonym (E) skrev 2024-12-04 00:07:33 följande:
    Plus minus fem år gör varken av eller till men det är oftast längre ner än så männen brukar titta nedåt i åldrarna. Jag känner ingen runt 50 som blivit en tant eller som ser ut som du beskriver. 
    Ojo, redan vid 40år kan det bli gubbe/tant.

Klädstil och det blir mer o mer konservativt samt den sexuella vidden avtar.

Att äldre män tittar på typ 10år yngre är ju bara tragiskt.
    Det är en annan sak om de blev ihop som yngre.

Äldre kvinnor blir gärna som män stabigare, inte så många kvinnor som minus 110 på sitt längdmått ligger på vikten.

Även äldre män får gärna rondör och sämre rörelseförmåga. 
  • Anders1970
    Anonym (man) skrev 2024-12-04 00:53:23 följande:
    Varför skulle det vara tragiskt? Tycker inte du att 40-åriga kvinnor i genomsnitt är vackrare än vad kvinnor som är 50 år?
    För mig är inte vackerheten kopplad till ålder, om vi pratar runt 50år. Jag tycker seniora kvinnor kan vara mycket vackra, om de är iforn.

Ofta klokare och tryggare i sin kropp o i sig själv.

Visst, en 25åring kan va dösnygg, men där stannar det för mig (visuell bedömning) 

För mig är ex. 10-15år stor skillnad. Mannen skall ex. vänta i 15år innan kvinnan går i pension.

Men alla har rätt att tycka annat. 
Svar på tråden Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?